Millainen on mielestäsi hyvä äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono äiti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono äiti?

Vieras
Millainen on sinun mielestäsi hyvä äiti?
Olen yksinhuoltaja ja minulla on 2-vuotias tytär. Aloitin syksyllä opiskelut ja koitan opintojen ohella tehdä sijaisuuksia alalla. Nyt aloin miettimään että olenko oikeasti ihan paska äiti kun tuntuu etten ehdi olla lapseni kanssa niin paljon kun haluaisin...

Kuinka pitkiä päiviä lapsesi sitten joutuu olemaan hoidossa?

Liittyyhän hyvään äitiyteen muutakin kuin läsnäolo. Mutta kyllä minäkin tunnen huonoa omaatuntoa siitä että olen nyt päivät töissä vaikka lapseni on isänsä seurassa. Isän seurassa oleminen on kyllä positiivinen ja ihana asia kummallekin, mutta silti. Lapsi nyt siis 1v.

Oma äitini on paras esimerkki loistavasta äidistä. Hän on positiivinen, huumorintajuinen ja rakastava. AINA meitä lapsia varten ja tavoitettavissa jopa töissään :D Hän antaa viisaita neuvoja koska omaa hyvän yleissivistyksen. Mielestäni hyvä äiti on siis teoillaan välittävä ja omaa hyvät elämäntavat - ja hyvän elämänasenteen. Etenkin tyttäret ottavat mallia niistä ja oppivat samoihin elämäntapoihin.

Hyvä äiti on sellainen, joka huolehtti lapsen perusturvallisuudesta ja perustarpeista. Rakastaa lasta pyyteettömästi, virheineen kaikkineen. Antaa lapselle yhteistä aikaa. Mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että ei voi mennä töihin tai opiskella, vaan ihan normaalia arkiyhdessäoloa.

[QUOTE="Jaana";29191088]Semmoinen joka on henkisesti läsnä lapselle eikä vaan hoida pakollista perushoitoa.[/QUOTE]

Näin juuri.

Toissa päivänä olin huono äiti, koska olin paljon koneella tehden työhommia, ruuan (kotiruoka, tuoreista aineksista ;)) tein yksin hätisten lapset pois tieltä ja sitten siivosin vauhdilla, jne. Lapset olivat koko ajan "tiellä".

Eilen taas olin hyvä äiti, sillä lasten kanssa ensin kannoimme lähes yksi kerralla puut, jotta saimme takkaan tulen. Sen jälkeen sytytimme ja vahdimme tulta yhdessä. Tämän jälkeen teimme koko porukalla pannukakkua ja lämmitimme (ja maustoimme) purkkihernekeiton.

Joskus hyvin, joskus huonosti. Välillä kunnon ruokaa ja välillä einestä, sitä se elämä on. :)

Uusimmat

Yhteistyössä