Millainen puhelin teidän 6-vuotiailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfd

Vieras
Meillä pojalla 6v Samsungin kosketusnäyttöpuhelin. En muista tarkempaa mallia. Mitä teidän tuon ikäiset tekee lähinnä puhelimillaan, soittelevatko ja kenelle?

Meillä pojalla muutama kaverin numero ja mummut, ukit, papat, äiti, isä mutta ei oikeastaan soittele kuin joskus meille vanhemmille ja joskus mummoille. Kuuntelee musiikkia ja joskus pelailee. Prepaid-liittymä mutta 10€ lataus kestää toooodella kauan. :)

mein ekaluokkalaisella on isosiskolta peritty halpisvanhanokia.. saa pärjäillä sillä kunnes oppii hyvin käyttämään, katsotaan sitten omia varastoja mitä löytyy käytettynä :D

7 vee joku halvin perus nokia mikä löytyi. Saa kosketusnäytöllisen sitten kun menee rikki ja ymmärtää mitä varten se puhelin oikeasti on.

Hirvee vinkuminen koko ajan et koska hän saa sen kosketusnäytöllisen kun kaverillakin on ja sitten kun olen monseti seurannut mitä sillä puhelimella tehdään niin toisilleen ne laittelee kuvaviestejä ja pelailee.2 kertaa jo tullut tilanne että akku lapsella loppu ja häntä ei löydy mistään.

Samsungin aika peruspuhelin. Kulettaa eskarissa mukana kun kulkee siellä yksin niin saan soitettua jos ei ala kuulua kotiin. Itse ei osaa soittaa kun vaan vastata.. Puheaikaa mummo latasi melkein 30€, mut kukaan ei sillä soittele koskaan :laugh:

mun poika täyttää kohta 6-v eikä ole saamassa kännnykkää vielä. Vasta sinä kesänä kun menee kouluun, että ehtii opetella ennen kouluun menoa puhelimen käyttöä.

Mä sain oman ensimmäisen kännykkäni vasta 17-vuotiaana, nyt 34 -v. eli 17 v sitten. Aika edistyksellisiä lapsia mummeliisalla, jos ovat ihan pienenä saaneet kännykän? Meillä saa aikaisintaan ekaluokalla kännykän jos reviiri kasvaa niin suureksi, ja silloinkin vain soitteluun tarkoitetun.

Ei toki ihan pieninä ole saaneet.
Mutta esikoiseni on nyt 27 ja kyllä hänellä 15 v sitten oli ihan oma kännykkä - vähän aiemminkin. Oli tarpeen harrastuksensa vuoksi.
:)

7-vuotiaalla on perus samsung, 9-veellä on jo sit kosketusnäytöllinen.
7.v osaa soittaa pikanäppäimillä ja vastata, oli muuten soittanu 020202 nähtyään mainoksen. :D

Tytöllä oli joku ihan perus-Nokia, läppämalli. Soitti mulle, isälle, mammalle ja kavereille. Oli 6-vuotiaana reipas ekaluokkalainen ja kulki kouluun yksin bussilla (& toki ulkoili yksin, kävi kavereillaan) joten puhelin oli tarpeen.

Poika täyttää pian 6 v eikä tule saamaan kännykkää kuin vasta 7½ v iässä, eli kesänä ennen kouluun menoa. Tammikuun lapsen kirous ;)

En kyllä noin pienelle lapselle ostaisi vielä matkapuhelinta. En koe että matkapuhelin on turvallinen lapselle tai aikuisellekaan. On jo todettu että säteily leviää puhelimesta päähän ja aiheuttaa solumuutoksia, ties mitä paljastuu tulevaisuudessa.

Yhteistyössä