Millainen "reviiri" on ekaluokkalaisellasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikoinaan koti oli reviiriympyrän keskipiste ja matka kouluun (noin 200 m) reviiriympyrän säde. Jos sitä kauemmas halusi lähteä, siitä piti sopia erikseen. Rivitalo.

Käy pyörällä koulussa, matkaa 2 km. Saa liikkua vapaasti mutta minun pitää tietää missä hän on eli ei voi vaihtaa paikasta toiseen ilman että ilmoittaa. Asutaan omakotitalossa ja kaverit 0,5 km säteellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26339058:
Aikoinaan koti oli reviiriympyrän keskipiste ja matka kouluun (noin 200 m) reviiriympyrän säde. Jos sitä kauemmas halusi lähteä, siitä piti sopia erikseen. Rivitalo.

Toisin sanoen reviiri oli tynnyrin sisällä.

[QUOTE="vieras";26339071]Toisin sanoen reviiri oli tynnyrin sisällä.[/QUOTE]
Kutakuinkin :D Toki lapseni saivat kauemmaksikin lähteä, mutta siitä piti tulla erikseen mulle kertomaan, jotta tarvittaessa tiedän, mistä pitää lähteä lapsia etsimään. Tuon reviiriympyrän sisään mahtui kyllä metsää, pari leikkipuistoa, suurin osa kavereista ja lähikauppa, joten sillä alueella sai pyöriä mielensä mukaan.

Meillä lapsi ajelee tuossa tiellä ja sen vieressä olevalla kävelypolulla. Vähän toisinaan hirvittää, ettei lapselle satu mitään, mutta toistaiseksi lapsi on tullut pikku lenkin ajettuaan takaisin kotia.

Oliskohan toi säde semmosen himpun vajaa kilometrin verran..mutta aika hanakasti pyörii tässä hyvinkin pihapiirissä. Toisinaan ottaa irtiottoja pyytämällä ja joo, pyörälläkin mennä viipottaa. Omakotitaloalueella asutaan...ai niin, maalla :D.

kaupungin omakotialueella. Kavereille matkaa väh. kilometri.

Kulkee itsenäisesti kävellen kouluun (n. 200 m) ja käy pyydettäessä koulun viereisessä kaupassa itsenäisesti. Kavereille saatetaan (kuten kaverit meille meille tullessa). Pyöräillä saa vain omassa pihassa ilman aikuista.

Syynä "rajoituksiin" se, että pyörä- ja kävelyteille on matkaa tien laitaa pitkin ja se, että leikkii useimmiten 1,5 v nuoremman sisaruksen kanssa jolle ei missään nimessä voi vielä antaa vapautta kulkea itse oman pihan ulkopuolella.

Kouluun on matkaa 1,5 km kulkee sinne kävellen,samaten kerhotoimintaan seurakuntatalolle joka on koulumatan varrella. Pyörällä kulkee yhden kaverin luo joka asuu vajaan kilometrin päässä,samaten yhteen harrastukseen menee fillarilla itse.

Yhteistyössä