Millainen talvihaalari 72cm pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Poika on nyt 9kk vanha ja 72cm pitkä. Käyttää sisävaatteissa kokoa 74/80, on siis muuten isokokoinen vaikkakin lyhyehkö ikäisekseen. Nyt ongelmana on, että en tiedä minkälainen tai minkä kokoinen talvihaalari olisi talveksi hyvä? Kokemuksia?

Tarkoituksena olisi liikkua paljon (lumitilanteen salliessa) pulkalla ja muutenkin ulkona. Ns. vaunuhaalari jo löytyy, mutta lumessä rymyämiseen siitä ei ole. Asumme siis pääkaupunkiseudulla, joten talvi voi olla jopa lumeton..

Ostaisinko suosiolla kunnon välikausihaalarin, ja sinne alle lämpimän kerraston.. Ja kun talvi kunnolla käynnissä, niin sen talvihaalarin. Ja minkä kokoinen välikausihaalari olisi hyvä, jotta menisi mahdollisesti vielä ensi keväänä!? Miten voikin olla näin vaikeaa.. Kyseessä siis esikoinen. Vinkkejä?

Mun kundi oli viime lokakuussa n. 73 cm (ja risat) pitkä, ikää 8 kk tuolloin. Mutta sillä meni koko talven hyvin Reimatecin 80 cm haalari. :)

Ensi keväänä se mun ipanoiden perusteella tarvitsisi 86 cm haalarin, mutta monen kaverin lapsen perusteella 80 cm voisi mennä keväänkin vielä. Mut tuo riippuu niin merkistä. Yks kaveri osti kyllä pojalleen keväällä 80 cm travallen haalarin (aika isoja), vaikka sen poika on samankokoinen kuin mun. Meillä oli babymallin Jonathan 86 ja meni just ja just kevään, syksyksi ostin isomman (kaksiosaisena koon 92).

Viimeksi muokattu:
suosittelen reimatecin kunnon vedenpitävää toppahaalria ja koko 80cm menee varmasti koko talven ja pystyy talvikelien alkaes liikkumaan sillä (siis ei kuitenkaan liian iso eika liian pieni). vaikka pk seudulla asutaan en usko vk haalarin olevan tarpeeksi lämmin pakkaskeleille vaikkakin alusasu alla. tuon ikäinen liikkuu ulkona kuitenkin aika vähän vielä kävely sitten 1v aika hidasta yms. joten kyllä kunnon toppaasu kosteudenkestolla paras ja sitten ei tarvitse loskakeleille edes kurahousuja jotka vaikeuttaa liikkumista kömpelöittää liikkumista lisää. mulla poika nyt 1v 8kk viime vuonna samat pohdinnat....

Mä lisään myös sen verran, et suosittelen kanssa ihan toppa-asua. Meidän kundi viime talvena enimmäkseen istui tai seisoi paikoillaan, konttasikin, mutta aika rauhallista menoa sinänsä. Siinä tulee nopeammin kylmä kuin lapsella, joka liikkuu aktiivisesti koko ajan.

Mä kanssa veikkaan et vk-haalarilla ei pärjää vaikka olis mitä sinne alle. Nyt ehkä ajatus voi vielä tuntuakkin mahdolliselta mutta ootas kun tulee joku ensimmäinen kylmä aamu ni mieli varmasti muuttuu ;) Noin pieni vielä liikkuu paljon maassa, muttei kuintekaan niin paljon että lämpöisenä pysyis.

Yleensä baby malliset haalarit on sen verran väljiä että veikkaan et 74 voisi riittää talveksi, tiettyhän se riippuu aina valmistajasta.
Meillä poika käytti viime talven alkaessa sisävaatteissä kokoa 86-92. Talvelle oli saatu 92 baby-mallinen reimatec haalari. Se oli niin iso että jouduin ostaa pienemmän. 86 Jonathan (baby-malli) meni koko talven aivan viimeisinä viikkoina epäilin että joudutaanko siirtyä vk-kamppeisiin turhan ajoissa.

Koska tuossa koossa haalari ei millään mene kahta talvea ni kannataa ajatella niin et lapsen on mukavampi olla sopivassa vaatteessa kun siinä johon on varattu huimasti kasvuvaraa, joka on ehkä sitten aivan kevään viimehetkillä sopiva.

No eihän se enää ole 9kk talvella, vaan jo vuoden ikäinen ja voi hyvinkin jo leikkiä/kävellä ulkona.
Kunnon talvihaalari, sanoisin että reiluista koista 80cm ja niukemmilta 86
Tuon ikäinen tarvii kunnon haalarin lämpimän ja sellaisen joka pitää kosteutta kun väkisinkin niitä kaatumisia tulee ja polvet on kovalla kulutuksella.
Ja kyllä helsingissäkin on viimetalvet ollut paljon lunta ja pirun kylmä.

Mä voin tähän vastata ihan omalla kokemuksella, et 74 menee isolta koolta (esim. Reimatec) just ja just. Mut jää tosi nafteiksi helposti puntit jo kevään puolella... 80 ei ole liian iso ton kokoiselle enää kuitenkaan. Voi tuntua näin nyt katottuna isolta, mut kun laitat hanskat, kengät ja muutenkin tässä menee toppakauteen vielä hetki, niin eipä oo.

Mulla on molemmat helmikuisia, ekalla oli 74 koko talven, tokalla 80. Tirpallakin ois 80 ollut ehkä parempi, vaikka oli vuoden ikäisenä veljeään pari cm lyhkäsempi.

Viimeksi muokattu:
Reimatec 80 on aivan jätti tuon kokoiselle. Meidän muksu oli elokuussa 1v neuvolassa 80 cm tasan ja käytti koko seuraavan talven Reimatecin 80 haalaria. 74 ottaisin ilman muuta jos Reimaan päädyt. Molokids on mun suosikki pienelle lapselle, siitä 80 on hyvä:)

[QUOTE="siis";27127682]Reimatec 80 on aivan jätti tuon kokoiselle. Meidän muksu oli elokuussa 1v neuvolassa 80 cm tasan ja käytti koko seuraavan talven Reimatecin 80 haalaria. 74 ottaisin ilman muuta jos Reimaan päädyt. Molokids on mun suosikki pienelle lapselle, siitä 80 on hyvä:)[/QUOTE]

Ei tasan ole. :D

Kyse siis vauvamallin haalarista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;27127698:
Ei tasan ole. :D

Kyse siis vauvamallin haalarista.

En tiedä onko meidän lapsi jotenkin eri kokoinen kuin muut 80 senttiset, mutta elokuussa oli 80 senttiä ja 80 koon haalari meni seuraavaan huhtikuuhun loistavasti. Toki jos haluaa jättikokoon pukea, niin mikään ei estä. Koothan Reimalla on suunniteltu niin, että 80 menee 86 senttiselle asti. Babymallista nimenomaa kyse.

[QUOTE="siis";27127709]En tiedä onko meidän lapsi jotenkin eri kokoinen kuin muut 80 senttiset, mutta elokuussa oli 80 senttiä ja 80 koon haalari meni seuraavaan huhtikuuhun loistavasti. Toki jos haluaa jättikokoon pukea, niin mikään ei estä. Koothan Reimalla on suunniteltu niin, että 80 menee 86 senttiselle asti. Babymallista nimenomaa kyse.[/QUOTE]

Meillä oli sama toppahaalari kuin kaverilla, jolla samanikäinen, samankokoinen poika ja just oikea koko oli molemmilla. Ei liian suuri (todellakaan). :)

Ja joo, menee toki 80 cm pidemmälle kuin tasan 80 senttiselle. Kundi oli helmikuun alussa vuoden täyttäessään himpun reilu 80, mutta silti haalari mahtui sillä koko talven. Se ei silti tarkota sitä, että ois ollut sille ennen 80 cm aivan liian suuri. Tirppana sen sijaan oli vuoden ikäisenä 78 cm (ja rapiat), eli kundia hiukan lyhkäsempi, ja sillä se 74 (Reimatec myöskin) jäi punteistaan jo tosi naftiksi talven lopussa. Onneksi sit tulikin aikaisin kevät, päästiin siirtymään isompaan. Mutta jos kevät ois myöhästynyt, kuten viime vuonna, eipä ois mahtunut enää haalariinsa.

Kuumimmat

Yhteistyössä