millainen teidän mies on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun minulla on tietyt mielikuvat siitä millaisia miehet on.
:laiskoja,itsekkäitä, välinpitämättömiä, kylmiä (ei lohduta jos puoliso itkee, ei auta missään, ei tee edes omaa osuutta, ei välitä siitä onko puoliso onnellinen tai mitä hän tarvitsee).

:laiskoja,itsekkäitä, välinpitämättömiä, kylmiä (ei lohduta jos puoliso itkee, ei auta missään, ei tee edes omaa osuutta, ei välitä siitä onko puoliso onnellinen tai mitä hän tarvitsee).
Et kai sina hyva Sylyvii odota miehelta mitaan metesiinia tuohion. miehet on miehia, ei me ymmarreta mitaan elekielta . sano mita haluat ja sen voit saada, ehka

No jos itken niin ei se oikein osaa mitään tehdä aina, joskus toki lohduttaa. Mutta kyllä se välillä imuroi, siivoaa ja jne. minä pesen pyykit aina meillä, mies pesee vain omat työvaatteensa. Laittaa ruokaa, käy itsestäänkin kaupassa ja voin kyllä laittaa viestiä että unohtui se ja se voitko tuoda kaupasta.. ihan perus touhua.

No jos itken niin ei se oikein osaa mitään tehdä aina, joskus toki lohduttaa. Mutta kyllä se välillä imuroi, siivoaa ja jne. minä pesen pyykit aina meillä, mies pesee vain omat työvaatteensa. Laittaa ruokaa, käy itsestäänkin kaupassa ja voin kyllä laittaa viestiä että unohtui se ja se voitko tuoda kaupasta.. ihan perus touhua.

Eilen toi thairuokaa kotiin. Mä hain pojan koulusta ja mies haki tytön. Kysy että ootteko syöneet? Annoin pojalle kanavartaan ja aloin ottaa ruokaa niin alkoi huutamaan että ”syötte tytön ruoan!” Ei siis ollutkaan ostanut mitään muille, vaan itelleen ja tytölle. Kunhan lämpimikseen kyseli. Siinä tuli työpäivän jälkeen pieni itkuraivari, mutta ei pyytänyt anteeksi. Yritin hädissäni selittää tytölle,että yleensä perheissä ostetaan ruokaa kaikille. Mies raivostu ja sano ett ei tää oo mikään oikee perhe, jolloin lähdin itkien ulos. Tänään soitti sit nöyränä ja kysy tuoko kaupasta jotain mulle, mutt vieläkin itkettää sekä lasten että itseni takia.

... Eniten kylmiä väreitä tuottaa ajatus, että mies ehkä luulee ton itkuraivarin jotenkin liittyneen ruokaan, eikä ollenkaan tajua sitä toisten huomioon ottamista. Soitaa siis ruokakaupasta vaan välttyäkseen myrskyltä, kun päätteli että mä oon jotenkin herkkä näissä ruoka-asioissa.

Eilen toi thairuokaa kotiin. Mä hain pojan koulusta ja mies haki tytön. Kysy että ootteko syöneet? Annoin pojalle kanavartaan ja aloin ottaa ruokaa niin alkoi huutamaan että ”syötte tytön ruoan!” Ei siis ollutkaan ostanut mitään muille, vaan itelleen ja tytölle. Kunhan lämpimikseen kyseli. Siinä tuli työpäivän jälkeen pieni itkuraivari, mutta ei pyytänyt anteeksi. Yritin hädissäni selittää tytölle,että yleensä perheissä ostetaan ruokaa kaikille. Mies raivostu ja sano ett ei tää oo mikään oikee perhe, jolloin lähdin itkien ulos. Tänään soitti sit nöyränä ja kysy tuoko kaupasta jotain mulle, mutt vieläkin itkettää sekä lasten että itseni takia.
... Eniten kylmiä väreitä tuottaa ajatus, että mies ehkä luulee ton itkuraivarin jotenkin liittyneen ruokaan, eikä ollenkaan tajua sitä toisten huomioon ottamista. Soitaa siis ruokakaupasta vaan välttyäkseen myrskyltä, kun päätteli että mä oon jotenkin herkkä näissä ruoka-asioissa.

Minun on vaikea ymmärtää näitä uusioperheitä, joissa eletään kahtena yksinhuoltajataloutena. Jos muutetaan saman katon alle, on syytä selkeästi sopia perheen pelisäännöt sitä ennen: Lapsista huolehditaan, olivat ne kumman tahansa. Ruokaa ostetaan kaikille, ja rahaa käytetään suhteessa tuloihin - jos toinen tienaa tuplasti, hän myös käyttää sitä talouden menoihin tuplasti.

Iso, vahva, ahkera, ystävällinen, suojeleva, auttava, reilu, herkullinen, seksikäs, loistava seksissä, ihana, herkkä, hellyydenkipeä ja sellainen just mulle passeli.

Miehen eksiltä kun kysyy niin vastaus on erilainen.

Minun on vaikea ymmärtää näitä uusioperheitä, joissa eletään kahtena yksinhuoltajataloutena. Jos muutetaan saman katon alle, on syytä selkeästi sopia perheen pelisäännöt sitä ennen: Lapsista huolehditaan, olivat ne kumman tahansa. Ruokaa ostetaan kaikille, ja rahaa käytetään suhteessa tuloihin - jos toinen tienaa tuplasti, hän myös käyttää sitä talouden menoihin tuplasti.

Mitenkähän nämä usioperheiden vaikeudet kuuluvat tähän ketjuun? Meillä mies tarkoittaa tällä sitä kun minä ”tyhjästä”
Itkuraivoan, se ei hänen näkemyksensä mukaan kuulu ”oikeisiin” perheisiin. Kumma kuinka äitinsa ja siskonsa kanssa kasvaneella voi olla niin tarkka käsitys. En nyt halua miehiä ryhmänä mustamaalata, enkä omaanikaan. Kunhan epätoivoani purin ja vertaiskokemuksen halusin jakaa niille joiden mies omaa tälläisia vaikeuksia, sitä itse tiedostamatta. Tämä on siis todella sosisalinen ja on vilkas seuramies, mutta silti on sosiaalisen ymmärtämisen saralla isoja aukkoja. Kaveriporukassahan ne menee vitsillä ohi. Minä itken ja kärsin.

Mitenkähän nämä usioperheiden vaikeudet kuuluvat tähän ketjuun? Meillä mies tarkoittaa tällä sitä kun minä ”tyhjästä”
Itkuraivoan, se ei hänen näkemyksensä mukaan kuulu ”oikeisiin” perheisiin. Kumma kuinka äitinsa ja siskonsa kanssa kasvaneella voi olla niin tarkka käsitys. En nyt halua miehiä ryhmänä mustamaalata, enkä omaanikaan. Kunhan epätoivoani purin ja vertaiskokemuksen halusin jakaa niille joiden mies omaa tälläisia vaikeuksia, sitä itse tiedostamatta. Tämä on siis todella sosisalinen ja on vilkas seuramies, mutta silti on sosiaalisen ymmärtämisen saralla isoja aukkoja. Kaveriporukassahan ne menee vitsillä ohi. Minä itken ja kärsin.
No on kyllä dorka. Miehen jos jonkun luulisi tajuavan, että nälkäinen vaimo on kauhistus.
Meillä mies ei tajua aina laittaa aamupalaa toisille, jos tekee itselleen, mutta sitten mennään kaikki yhdelle lautaselle, sekös on mukavaa :giggle:

Onko poika siis sinun lapsesi ja tyttö miehen? Miksi miehen pitäisi ruokkia sinun poikaasi?

Et kuulosta henkisesti tasapainoiselta. Hae ihmeessä apua. Pahimmat ongelmat ja niiden juurisyyt saattavat löytyä omien korviesi välistä.

Itkuraivoaminen ei todellakaan ole normaalia käytöstä, ja on erityisen huolestuttavaa jos perheessä on lapsia. Eikä sellaista tarvitse kenenkään katsella. Ja miehen syyllistäminen on vähintäänkin arveluttavaa.

Kirjoitan millaisesta miehestä pidän - mulla oli melkein tällainen:
Luotettava, rehellinen, empaattinen, päihteetön (tupakki ja alko on ok kunhan ei liikaa), huumorintajuinen ja osaa nauraa myös itselleen, lapsirakas ehkä isä itsekin, tykkää eläimistä (ainakin koirista ja ehkä kissoistakin), pitää seksiä tosi tärkeänä ja on avoin seksin suhteen tykkää mahd s/m "leikeistä", pitää toimivaa kommunikaatiota tosi tärkeänä, hoitaa yhteisiä asioita siinä missä muutkin eikä ole turhan laiska eikä liian itsekäs, miehinen mies eikä mikään hipsteri tms. porkkanan purija, liikunnallinen (vähintään pelaa silloin tällöin mun kanssa vaikka sulkkista ja käy lenkillä edes kävellen), tykkää luonnossa oleilusta, on tarvittaessa vinkee keppostelija eikä ole liian sääntöorientoitunut, tykkää autoista ja ajelusta, tykkää/osaa korjata kodin/auton asioita muun muassa rempata jne, haluaa suojella mua kaikelta pahalta ja nukuttaa mut joka ilta kainalossa.:barefoot::love:

En nyt ole ihan varma oliko tuossa nyt varmasti kaikki.:coffee:
Ainiin, tummat miehet sytyttää ehkä enemmän kuin blondit.

Juuri tätä asennetta tarkoitin aiemmassa viestissäni tässä ketjussa :mad:Turha muuttaa saman katon alle, jos on tarkoitus elää kahtena erillisenä perheenä, joiden huoltajat harrastavat seksiä keskenään.

Kovasti teillä on uusioperheistä kokemusta, en osaa tuohon kommentoida kun en ole eroa kokenut enkä tunne ketään kuvauksen täyttävää. On teilläkin varmaan raskasta, että ette varmaan osanneet ajatella ennen kuin tuohon tilanteeseen jouduitte... mutta siis takaisin niihin miehiin...

Pointti ei nyt ollut että yhtä lasta lellisi, vaan että ei ota humioon kun sen mitä itse on tekemässä. Minun tuntemissani perheissä joissa on kaksi aikuista kyllä riidellään, että siinä kai meillä eri käsitykset. Tosin aika yksin näyttävät elävän nuo jotka itsensä kaltaista etsivät. Aika hyvin kyllä varmaan pysyy tasapainoisena kun ei altista itseään erilaisille ihmisille!

Yhteistyössä