Millainen vappu perheillä, joissa äiti yksin lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Onko muita yksinhuoltajaäitejä, jotka olisivat lapsen/lasten kanssa vapun ihan keskenään?
Mitä meinasitte tehdä?

Itse olen lapsen kanssa kaksin ja jotain olisi mukavaa keksiä, ettei yksinolon surkeus ihan iske päälle.

Me mennään piknikille :) Tai ainakin jonnekin retkelle. Reppuun tehdään eväät ja vähän matkan päähän matkataan. Sit varmaan katotaan jotain kivaa leffaa ja leivotaan vielä kakkukin kaupan päälle :D

Vappupiknik puistoon tai ulkoilua muuten sään salliessa? Tai kotona ruuanlaittoa (esim. oma vappupuffet), kämpän koristelua (ilmapallot, serpentiini) ja lasten kanssa kuohuvaa pommaccia ja vaikka itsetehtyjä munkkeja?

Me laitetaan pojan kanssa vappuna pöytään jotain vappusafkaa, ainakin nakkeja, perunasalaattia, munkkeja ja simaa yms... Sitten aattona lähdetään sellaseen lähistöllä järjestettävään lasten vappuriehaan. Vappupäivänä mennään varmaan kaupungille katselemaan vappuhulinaa ja ostamaan vappupallo. Vappupäivän iltana lähdetään mökille, jossa pojan mummo ja pappa meitä odottavat.

Meillä on vappuaattona aina koti koristeltu ilmapalloin, serpentiinein ja lasten askartelemin vappukorostein. Jos on ollut kevät tarpeeksi pitkällä, ollaan käyty keräämässä valkovuokkoja. Hyvää ruokaa ja kaunis kattaus vappuaattona, yhdessäoloa ruuan jälkeen. Vappupäivänä meillä on perinteinen suvun vappulounas.

En ole yh mutta vapun olen lasten kanssa kolmisin..kuten aina.
Lähdemme kaupungille, toivottavasti seuraan liittyy muutama muukin lapsi ja aikuinen mutta todennäköisesti ollaan ihan keskenämmekin liikenteessä.
Mantan lakitukseen, torille ja jonnekin ravintolaan syömään. Illalla kotona vähän sushia ja skumppaa kun mukelot nukkuu.
Vappupäivän mies onkin sitten lasten kanssa yksin ja menevät varmaan kaivariin brunssille.

Meillä on omat vappubileet kotona.
Leivon munkkeja ja sitten tehdään vappubuffet pöytään. Nakkikääröjä, pizzasliceja, paria eri dippiä ja broilerin paahdettuja rintafileitä, sipsejä. Namiksi irtokarkkeja, munkkeja, dominojätskiä, simaa ja limua. Paljon ilmapalloja ja serpentiiniä. Jos on hyvä ilma, niin saippuakuplia pihalla puhallellaan ja ehkä grillaillaan saunan jälkeen jotain. jos on huono ilma, voitais vaikka kattoa joku kiva leffa.
Voi olla että vappupäivänä käydään vapputorilla, jos jaksetaan lähteä ruuhkaan.

Vappu on meille ihan tavallista arkea...tavallinen pyhäpäivä siis, mukava sinänsä kun olen niin paljon töissä. Ollaan lasten kanssa vain kotona, jos mukava ilma, nuorimmaisen kanssa vaikka puistoon tai kavereille.

Grilltataan jotain hyvää. Riippuu vähän ilmasta tullaanko sisään syömään vai tehdäänkö piknikki. Ostetaan simaa ja tippaleipiä/munkkeja, minulle skumppaa. Ehkä käydään vappupäivänä helsingissä.

Kunhan ollaan ja nautitaan!

Yhteistyössä