millaisen hätäsuunnitelman keksisitte, jos yöllä tarvii soittaa eikä ole puhelinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jomppa vompattinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jomppa vompattinen

Vieras
Kirjoitin jo tuossa toisessa ketjussa, mutta siihen ei tullut vastauksia. Yritetäänpä nyt näin...

Eli siis mies on ulkomailla työmatkalla ja olen kotona kaksin kovasti kuumeisen 2,5v:n kanssa. Nyt on lapsella ihan hyvä tilanne, mutta meillä on kumekouristushistoria. On vähän kylmäävä olo kun nyt huomaan, että en pysty puhelimella hälyttämään apua jos sellaista tarvitsisimme!

Koko päivän olen saanut pitkistä tekstareista vain loppuosan puhelimeeni, omien lähettäminenkin on tökkinyt. Yhtäkään puhelua en ole saanut lähtemään eikä tekstareista päätellen minuunkaan saa yhteyttä. Puhelin on kaksi viikkoa vanha ja hyvin toiminut tähän asti, joten kaipa se on tuo liittymä joka tökkii.

Jos yöllä tarttee päästä soittamaan ambulanssi, pitää kai kaapata lapsi täkkiin, vetää kengät jalkaan ja lähteä herättelemään naapureita. Matkaa lähimpään naapuriin on viitisensataa metriä. Toivottavasti mummo tulee avaamaan, jos yöllä joku hakkaa ovea.

Kurja tilanne

Nyt hätätilanteessa tekisin jotenkin näin, että menisin tosiaan vaikka facebookkiin tai muuhun vastaavaan ja ettisin sieltä jonku tutun joka voisi soittaa esim äidillesi, isällesi, kummille mummille, jollekin. ja käskisi selittää tilanteen ettei puhelimesi toimi ja tarvisit esim äitisi puhelimen lainaa? onko mahdollisuutta?jos joku tuttu voisi tuoda puh lainaan yhdeksi yösi? huomenna sitten jos pääsisit ostamaan vaikka prepaid liittymän enshätään,( ja vaikka varuulle)

[QUOTE="eee";23241927]No mä menisin meseen tai facebookiin, aina siellä joku kaveri on online, ja pyytäisin jotain kaveria siis soittamaan ambulanssin.[/QUOTE]

Nyt täytyy sanoa, että ensimmäistä kertaa elämässäni todella harmittelen, ettei mulla ole tunnuksia kumpaankaan noista, ei meseen eikä facebookiin... Mutta kiitti, ideasi oli kyllä tosi hyvin ja toimisi varmasti 99,9-prosenttisesti muiden täällä palstailevien mammojen kohdalla. Olen vaan niin antiikkikaudelta, tällainen myöhäisenä äidiksi tullut rouvashenkilö.

Ok. Myös minä ehdotin tossa jo tuota fb juttua. Entä onko vielä olemassa sitä että pystyi netissä lähettämään ilmaiseksi tekstiviestin? ainakin joskus ollut. tietäisikö joku mikä sivu se oli? että saisit mahdollisesti jo nyt jonkun tutun kiinni?

[QUOTE="vieras";23241975]Nyt hätätilanteessa tekisin jotenkin näin, että menisin tosiaan vaikka facebookkiin tai muuhun vastaavaan ja ettisin sieltä jonku tutun joka voisi soittaa esim äidillesi, isällesi, kummille mummille, jollekin. ja käskisi selittää tilanteen ettei puhelimesi toimi ja tarvisit esim äitisi puhelimen lainaa? onko mahdollisuutta?jos joku tuttu voisi tuoda puh lainaan yhdeksi yösi? huomenna sitten jos pääsisit ostamaan vaikka prepaid liittymän enshätään,( ja vaikka varuulle)[/QUOTE]

No nyt menen kyllä luomaan ne tunnuksen facebookiin, tämähän todella hoituisi sillä. Varmasti joku siellä jo yöllä käy vastaamassa kaverikutsuun. Laitan myös sähköpostilla viestejä kavereille (vanhempani ovat jo ikäihmisiä eivätkä asu samalla paikkakunnalla), varmasti saan puhelimen joltain lainaan. Tosin saattaa mennä aamupäivän puolelle, kun en osannut ennakoida tätä lapsen kuumeen nousua tämän aikaisemmin. Onneksi on siis ystäväverkosto, vaikkei sukulaisia täällä olekaan.

[QUOTE="nii";23241940]ja 112 pystyy aina soittaa. vaikkei olis ees sim korttia puhelimessa.[/QUOTE]

Ja tämä on se tärkein tieto! En todellakaan lähde tarpomaan naapurin mummon luo, jos lapselle oikeasti hätä tulee, vaan soitan 112.

Kiitos ja hyvää yötä kaikille!

[QUOTE="äiti ihminen";23242052]Hyvää yötä myös sinne, ja pikaista paranemista lapselle! Toivottavasti yö menee hyvin :)[/QUOTE]

Kiitos kaunis :)

Hävettää ihan, että jouduin tässä tunnustamaan jäljessä hiihtelemiseni (ei facebookia eikä meseä)... Voisimme naureskella muinaiskautisuudelleni ihan omassa viestissään -se olisi nimittäin ihan oikeutettua- mutta olen kyllä tosi liikuttunut ja onnellinen siitä, että kukaan ei alkanut nyt piruilemaan vaan sain ihan oikeasti avuliaita ja myötätuntoisia vastauksia. Kiitos tosi paljon.

Rauhallista yötä meidän kaikkien pikkuisille!

[QUOTE="eve";23242148]anna yöksi annos varmuudeksi kuumelääkettä vaikkei kuumetta oliskaan just nyt[/QUOTE]

Joo annoin, ihan sen kuumekouristuksen pelossa. Lääke laski kuumeen 38,2:een asteeseen, korvasta mitattuna. Eli ihan rauhallisin mielin tässä saan käydä tytön kanssa nukkumaan samaan huoneeseen (koiranuntahan se tietenkin näissä olosuhteissa on).