Millaiset hiukset teijän 4-6-vuotiailla tytöillä? Esikoinen haluaa kuulemma leikkauttaa omansa:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Niih,nyt tytöllä on takaa melkein puoleen selkään yltävät hiukset ja etuhiukset, alkanu menemään enemmän ja enemmän takkuun eikä millään antais selvittää. Tuossa äsken taas yritin ja tyttö sanoi että leikataan hälle lyhyet hiukset, haluis semmoiset.

Kyselin sitten että haluisko että ois semmoinen polkkatukka,vähän niinkuin,kenenkä tyttö se oli jolla tumma n.leukaan yltävä polkka? Jonku julkkiksen,oisko ollu Cruisen..?

Tyttö sanoi että ei oikeen tykkää, haluis samanlaiset hiukset ku mummollaan...jolla on lyhyet permishiukset :o :/
Ainakaan semmoisia ei laiteta,mut te jotka ootte leikkauttaneet/kenen lapsella on lyhyet,niin missä vaiheessa lapsi alkoi tahtomaan lyhyitä hiuksia?
Vai onko ollut aina lyhyt malli?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmh:
entäs jos viivyttäisitte hiusten leikkuuta ja laittaisitte aina yöksi letit jolloin aamulla olisi sit kiharat jos tyttö kerta kiharasta tykkää :)

juu, mun molemmilla likoilla on luonnonkiharat ja pitkät hiukset, tykkäävät kun on yön kiinni letillä, löysällä, niin ei mene takkuun =) sitten pikkunen vesisuihkaus ja hoitosuihkaus aamulla ja on nätit kiharat tai sitten on helppo laittaa kiinnikin =)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Pitäs varmaan ostaa jotain selvityssuihketta tai jotain ihan ekaks,että sais takut pois. Ja selvittää vaikka tytön nukkuessa hiukset=)

joo, suosittelen lämpimästi kampaamon suihkeita =) meillä ainakin auttaa asiaa kunnon hoitoaineet! voit vaan kuvitella miten pitkä luonnonkihara menee takkuun...

Laitan tytön hiuksiin omien hiusten värjäyksistä ylijäävää hoitoainetta silloin tälloin, ei tule takkuja. ;)
Meillä 3,5 -vuotiaalla yltää hiukset jo peppuun muttei niitä raaski leikata, itsekin totesi taas aamulla että hänellä on ihanat hiukset. :)

Meidän 5,5v tytöllä on polkkatukka.
Otsatukka suurinpiirtein kulmakarvoihin asti, sivuilta leukaan ja takaa pikkasen niskakuopan alapuolelle.
Päälaelta "pitkänä" ei siis ihan jokapuolelta lyhyen lyhyttä.

Hänellä oli myös puoleen selkään asti hiukset ennenkuin halusi ne lyhyeksi, viime syksynä eikä sen jälkeen ole haikaillut pitkien hiusten perään.

Äitiä vähän harmitti, mutta hiukset kasvaa takaisin ja pääasia että neiti tykkää, hänenhän se pää on eikä mun :D

Suurinpiirtein tämän näköinen, mutta otsatukalla
http://www.beautifulhairstyles.com/highlights/pictures/childbobhighlighted.jpg

Meillä eskarilla on takapuoleen saakka tukka, ei otsista. Leikattu on latvoista huonot pois kaksi kertaa elämässään. Kampaamon laadukkaat shampoot ja hoitoaineet käytössä, markettimössöillä ei pärjättäisi hetkeäkään. Lisäksi tukka on yleensä letillä, jottei takkuunnu, öisin aina ja poikkeuksetta letillä.

Kyllä meilläkin välillä parutaan, että pitäisi leikkauttaa lyhyemmäksi kun harjaaminen sattuu, mutta samalla tavalla se sattuu oli se tukka polkkamitassa tai takapuoleen asti. Ainoa, milloin tukka ei takkuunnu on silloin, kun se on parisenttistä tai lyhyempää. Poikatukka ei neitiä kuitenkaan innosta, joten tukka on ja pysyy pitkänä. Kasvatetaan sitten sitä luonnetta aina harjattaessa.

Isomummin oppi on syvälle juurrutettu: kauneuden eteen täytyy kärsiä.

Meidän 6v:llä on tasapitkät suorat hiukset lähelle vyötäröä ilman otsahiuksia. 4V:llä lyhyet luonnonkiharat, lyhyet siksi että meni itse leikkaamaan takaraivolle jumiutuneen kamman irti joten leikattiin sellainen edestä leukaan yltävä polkka joka on takaa lyhyt. On aika söpö!

Mä joudun käyttämään mun 3 vuotiaan tytön hiuksiin jo hoitoainetta tai sitten shampoo&hoitoaine yhdistelmää. Toisella on niin paksu ja pitkä tukka että ei mitkään lasten perus shampoot auta.. Tytöllä on puoleen selkään asti tukka ja etuhiukset :)

Mun mielestä monilla lapsilla se lyhyt tukka on oikeasti jopa paremman näköinen. :) Joskus näkee kun väkisin yritetään pitää pitkää tukkaa, "koska vain pitkä tukka on kaunis" vaikkei hiuslaatu siihen sovellu ja hiukset näyttävät karmeilta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mun mielestä monilla lapsilla se lyhyt tukka on oikeasti jopa paremman näköinen. :) Joskus näkee kun väkisin yritetään pitää pitkää tukkaa, "koska vain pitkä tukka on kaunis" vaikkei hiuslaatu siihen sovellu ja hiukset näyttävät karmeilta. :(

Ja mun mielestä on kans kaameaa kun lasten hiuksia ei voida leikata silloin kun niiden leikkaamisen aika on! Kun se vauva-haituva alkaa kasvaa ja joillakin se tukka on ihan järkyttävä siinä 1 vuoden ikäisenä. Siinä vaiheessa olisi hyvä leikata jos sitä tukkaa on ja siitä sit pikkuhiljaa taas leikata kun kasvaa. Tukka saa sit voimaa ja kasvaa kauniimmin, vaikka onkin vähän lyhyempi jonkun aikaa. Lapsilla roikkuu tukka silmillä semmoista haituva karvaa :/

meillä pitkä tukka, menee välillä takkuun mutta aika hyvänä on pynyny kun ahkerasti leikkaa latvoja, helpottuu takkuisuus huomattavasti, me ei käytetä shampoota vaan pestään pelkällä hoitoaineella, ja sit käytetään myös hiuksiin jätettävää hoitoainetta sillon tällön..

Yhteistyössä