millaiset pyörät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuihin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuihin?

Vieras
Hyvää Sunnuntaita,

kokemuksianne pyytäisin vaunujen pyöristä. Oli yllätys, että niitäkin on ziljoonat erilaiset.
Harkitsen ilmakumipyörien ja joidenkin geelitäytteisten muovipyörien välillä. Onko teillä millaisia kokemuksia,millaisiin pyöriin itse päädyitte ja miksi?

Vaunut ovat yhdistelmät ja tulevat pääkaupunkiseudulla lähinnä kantakaupunkikäyttöön eli asfalttiteillä lähinnä, liikun julkisilla pidemmät matkat,mutta tarkoitus olisi että yksillä pyörillä pärjäisi lumessa ja myös puistojen hiekkateillä. Kiitos paljon vastauksistanne jo etukäteen!

Olen itse juuri hankkimassa yhdistelmät nimenomaan kantakaupunkikäyttöön, eli mukulakiville jne. Olen päätynyt Emmaljunga City Cross rattaisiin, joihon saa kantokopan. Käy testaamassa ellet jo ole, alumiinisen rungon kanssa todella kevyet ja näppärän oloiset, ja pyörinä ilmatyynypyörät (vai mikä se termi nyt onkaan), jotka ovat puhkeamattomat eikä niitä tarvitse pumpata. Vaikka ovat kevyet tuntuivat myös todella vankoilta, mikä on tärkeää kun itse ainakin tulen tekemään paljon kävelylenkkejä ja kauppareissuja vaunujen/rattaiden kanssa (myös tavarakori metallinen). Muita hyviä puolia olivat mm. käännettävä vaunu/ratasosa ja säädettävä työntöaisa.

Toki en pysty käytännön kokemusta näistä yhdistelmistä sanomaan kun olen toistaiseksi kokeillut vain vaunuliikkeessä - olisiko jollain siis minullekin kertoa käytännön kokemusta City Crossista?

Minulla on jo hiukan kertynyt kokemustakin vaunujen lykkäämisestä. Olen sitä mieltä, että kuulalaakeroidut pyörät, joissa ei ole puhkeamisvaaraa, ovat ne mitkä minä haluan.

Se uskomus, että ilmakumipyörät olisivat kevyemmät työntää kuin muut, johtunee siitä, että ensimmäiset kuulalaakeroidut lastenvaunujen/-rattaiden pyörät olivat nimenomaan niitä ilmakumipyöriä. Sitten moni luuli, että se keveys johtui siitä ilmatäytteestä, vaikka se todellisuudessa johtuikin laakereista.

Nykyisin saa onneksi muitakin pyöriä kunnon laakereilla varustettuna.

ostin juuri vaunut kuulalaakeroiduilla ontelopyörillä. Kokemusta vaunujen lykkäämisestä ei ole, mutta uskoisin että kaikki pyörät nykyään ovat vähintäänkin hyvät. Ainahan saa ostettua uudet jos ne nyt jostain syystä osottautuvat täysin surkeiksi?

Osaisikohan Vauvan hoito -ryhmä auttaa paremmin?

Meillä on ilmakumipyörät olleet vuoden verran käytössä ja vielä ei ainakaan oo ollu ongelmia. Kerran on pumpattu, sillon kun ostettiin. Ja puhjennetkaan ei oo. Ja mielestäni just tosi hyvät ja kätevät, kun esim. hiekkateillä ja maanteiden reunoja kävelen...

Saat sitten itse päättää millaisiin päädyt, mutta kokemuksesta voin sanoa että älä missään nimessä valitse muovipyöriä. Ne ovat liukkaat talvella ja joka säällä pitävät hirveää meteliä. Itse vaihdoin ilmakumirattaat, enkä ikupäivänä huoli enään muuta. Ne ovat hyvät säällä kuin säällä ja joustavat epätasaisella tiellä sekä ovat hiljaiset.

Heippatirallaa,
hienoa kun olette ehtineet kertoa kokemuksianne pyöristä. Juuri käyttäjien kokemukset ovat niitä arvokkaimpia kun tuntuu että myyjillä on omat preferenssinsä. Muovisekotteisia pyöriä tunnutaan nyt kovasti tyrkyttävän koska niistä ei jäisi jälkiä lattiaan eikä tarvitse pumpata eikä ole tuota puhkeamisvaaraa. Juuri kuitenkin työnnettävyys esim. lumella mietityttää,ovathan kenkienkin pohjat yleensä kumia. Geelitäytteisten muovisekoitepyörien ei pitäisi pitää ihan yhtäpaljon ääntä. Hölmöä on kun niitä ei voi testata vaan pitää ikäänkuin ostaa sika säkissä.
Mutta, kiitos kaikille vastanneille :)