Millaiset talvikengät lapsillanne talveksi?

Tinttamooses7

Aktiivinen jäsen
07.11.2006
1 524
0
36
Olen tässä hunteerannut taas pääni puhki että millaiset kengät ostaisin tytöille...kuomia en viitsis enää heille ostaa kun tarttis melkein olla hyvin vettäkin pitävät:)
Onko kellään kokemuksia loskari kengistä?
Olisko ne hyvät joka säähän?

Kuopuksella kirpparilta ostetut, jotka oli pitämättömät, perus "tex" talvikengät, joku halpismerkki. Ja sitten vanhimpien vanhat eccon coret, mut ne on reilut ja kulahtaneet.

Kakkosella on perus saapikkaat, joku "tex"- merkki Anttilasta tilasin. Ja esikoisen vanhat eccon coret.

Esikoiselle pitää vielä ostaa, hän haluaa itse jo valita. Hinta max 50e.

Kunhan ovat ehyet ja toimivat kengät, eli mitään 89,90eur kenkiä en osta rutiinisti joka nokalle vaan vähän katson hintaa ja mallia. Yhdet kengät kun harvoin riittää.

Ei oo kuule vielä talvikenkiä ostettu. Viking goret oli viime talvena tytöllä ja aivan hyvin ajoivat asiansa. Ei tuntunut palelevan, joskaa ei kunnon talvea täällä ees ollut. Ja mun mielestä oikein kunnon pakkasilla kuuluu käyttää tavallisia talvikenkiä, vaikka toppatöppösiä. Pakkasella tuskin tarvii vedenpitävyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
mä vannon kuomien nimeen edelleen

Kuomat on käytännölliset ja laadukkaat kengät. Ongelma on vaan kävellä niillä. Niiden pohja on ihan littana, eli lapsen jalassa kenkä yleensä lonksuu ja jalkaa pitää jännittää kävelyn aikana. Ja useinhan lapselle vielä ostetaan se reilu kenkä ja ongelma pahenee. Meilläkin ollut ja tulee olemaan Kuomia, mutta ehkä muitakin kenkiä kannattaa pitää rinnalla.

toisella vikingin goret ja toisella eccon goret. lisäksi molemmille ostan kuomat sit jos jossain vaiheessa tulee oikein kunnon pakkaset!
lisäksi vuorelliset kumpparit, lähinnä hoitoon ja oikein lätäkkö keleille!
molemmille tulee varmaan vielä hommattua jotkut nahka/mokkakengät paremmiksi kengiksi!

Noista Kuomista (varrelliset)on paljon puhuttu ettei ole hyvät ainakaan pienellä lapsella kun niissä ei ole mitään tukea nilkalle ja kun ne vain ovat jalkaan vedettävät eikä voi kiristää jalkaan sopivaksi nauhoilla tai tarroilla.

Meillä ei ole vielä ostettuna minkäänlaisia kun on pähkäilty että meneekö noilla kävelykengillä vai ostetaanko välikausikengät vai suoraan jo talvikengät...

Tytölle 4,5v on reimatecin kengät (sattu oleen edullinen tarjous), sit kuoman sellaset tarravartiset pakkaskeleille, sitten sellaset joissa kuminen kärki jne (loskarit?) loskakeleihin, sit parit kävelykengät kauppa yms reissuille

Tytöllä 1,5v on vikingit * 2 ja 1 superfitit eri kokoa, sit kahdet eri kokoiset Pionin muumi kävelykengät kylästelyyn yms, sitten kans sellaiset "loskarit"

Meillä onneksi mahtuu tuolle isommalle vielä viime talveksi ostetut Reiman gore-texit ja toiset on Catmandoon gore-texit.Pienempi käyttää isoveljen vanhoja ja ostin hänelle yhdet uudetkin,eivät ole mitkään merkkikengät.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
tytöllä on kavatit ja pojalla kuomat.
vauvalla ei oo kun toppatossut.
lisäks jotain talvikävelykenkiä,mutta ulos leikkiessä noi.

Viime vuonna pojalla muuten oli Kavatit ja ne oli tosi hyvät mut nyt ei sitä liikettä enää ole mistä ostin eikä täällä muualla niitä myydä.

Vikingin goret on ainakin ollut pojalle lämpöset, yleensä laittaakin pelkän villasukan kenkään. Mä ite taas palelen jaloista aina oli mitkä kengät tahansa.

Isot menee varmaan talvenkin skeittareillansa, niille ei enää talvikengät kelpaa :(
Kolmevuotiaalle ostin Euromarketista semmoiset paremmat kengät ja Kuomat varmaan vielä ulkoilukengiks. 1v:lle ostin joltain palstalaiselta Goret ja Peppi-merkkiset mokkakengät (hyi hyi minua, toisten vanhoilla pilaan lapseni jalat ;) )

Ääh. Kohta sit taas alkaa tää kuoma-keskustelu, voiko niitä käyttää vai meneekö lasten jalat pilalle. No mammat. Käsi ylös, kenen jalat on menneet pilalle nimenomaan huonoista kengistä ja millaiset ne kengät oli? Lenkkareilla juostiin kesät ja talvella putkivartiset toppakengät, ei edes kuomat vaan mitkä lie made-in-ping-pong oli käytössä. Jalat ja selkä kunnossa ainakin tällä mammalla.

Uusimmat

Yhteistyössä