Millaiset ulkovarusteet kannattaa hommata toppakauden jälkeen ensi kesänä 2v. täyttävälle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa äiti

Vieras
Mitä kannattaa ottaa huomioon? Haalari vai kaksiosainen? Pitääkö olla miten vedenpitävä? Ulkoillaan rattailla päivittäin, nyt talvella lassie g-tech on pitänyt hyvin tuulet ja tuiskut.

Ajattelin jo ajoissa ruveta miettimään hankintoja kun ei tuota rahaa liiemmälti ole.

Entäs kengät? Pitääkö olla vartta vai millaiset on hyvät kun on jo viime syksystä tukevasti kävellyt.

Varmasti löytyy niin paljon mielipiteitä kuin on äitejäkin =) Mutta tässä meidän huhtikuussa 2-vee täyttävän varustus ulkoiluun toppakauden jälkeen.

Välikausihaalari, itse tykkään kaksiosaisesta, lämpöisemmällä ilmalla takin sijaan voi henkselihousujen alle/päälle laittaa hupparin tms, kesäisemmän takin. Meillä vieläpä sellainen välikausihaalari jossa housut olivat sellaista kurahousumaista kangasta, jote kesti hyvin kosteuden ja kurat sai huuhdottua sisään mennessä kivasti pois, ilman että olis kastunut koko puku. Tietty tämä on sitten ihan kesäkesällä kuuma, että jos omistatte myös sopivat kurahousut niin saattaapi olla kesellä sitten vesikeleillä kivemmat pelkät kurikset kuin nuo "painavammat välikausipuvun housut".

Kenkinä tykkkään ehdottomasti goreista, meillä ainakin pienellä sateella mennyt vielä nuokin, suuremmilla sateilla vasta saappaan. Saappaat nimittäin kestää huonosti jalassa ja ovat kömpelöt kävellä. Meillä siis varrelliset gorelenkkarit. Tykkään älyttömästi.

Tuossa noita minun pähkäilyitäni, toivottavasti saat muitakin vastauksia. Itse olen joutunut kaikki kokeilemaan kantapään kautta, että mikä on parasvaihtoehto. Ehkäpä seuraavalle lapselle osaan ostaa sitten jo kerralla oikeanlaiset....

Haalari on kätevämpi ja lämpimämpi (eikä päästä vettä lävitse, jos hankit vedenkestävän puvun ja ulkoilette vesisateessa ja kurassa).

Voit itse valita, ostatko suoraan vedenpitävän haalarin, vai käytätkö sen päällä kuravaatteita. Vedenpitävä haalari on kätevämpi eikä niin tönkkö. Ne on myös helppo huuhtaista puhtaaksi kurasta, joten haalaria ei todellakaan tarvitse pestä joka kurakelin jälkeen.

Kengiksi suosittelen kunnollisia, nauhallisia varsikenkiä + kurakelille kumisaappaat.

Nämä mun suosittelemat jutut kyllä maksaa, mutta ovat todella toimivat.

Reimatecin välikausihaalari, jossa nepparikiinnitysmahdollisuus erilliselle fleecehaalarille. On lämmin paketti kevään ja kun on lämpösempi, menee pelkällä haalarilla. Ja saa istua vaikka kuralätäkössä. Hanskoiksi reimatecin välikausi-hanskat!

Yhteistyössä