Pakko nyt avautua tästä aiheesta ja uusavuttomuudesta mitä etenkin näillä foorumeilla näkee!
Ihan tosissasiko uskot, että joku voi täältä käsin kertoa, mitkä ovat hyvät välikausikengät juuri sinun lapsellesi? Joku ehdottaa Kavatia ja joku Viikkaria ja kuka mitäkin "nilkkaa tukevaa" ja blaa blaa. Joku tyrmää koko merkin koska on ollu vaikeuksia pukea sitä lapselleen. Niin, nehän ovat kaikki tietysti saman mallisia, eli jos jonkun lapselle ei yksi malli sopinut niin ei koko merkiltä löydy varmasti mitään mikä sinun lapsellesi sitten sopisi.
Olen myynyt lasten kenkiä ja kysyisin vaan, että missä on maalaisjärki? Ehkäpä kannattaisi mennä sinne kauppaan sen lapsesi kanssa, ja katsoa niitä kenkiä ihan itse ja miettiä, mikä sopisi sinun lapsesi jalalle, etenkin, kun hän ei itse pysty sanomaan miltä kenkä tuntuu. Esim. Ecco on yksi parhaita kenkämerkkejä, mutta jos lapsesi jalka on pullea ja rintava, et voi ostaa Eccoa koska se on useimmiten kapeaa ja sopii siroille jaloille. Se on ihan sama, vaikka sitä täällä kuinka suositeltaisiin. Sama on tuon Kavatin kanssa, joka taas päinvastoin kuin Ecco, sopii pullealle ja rintavalle jalalle. Mutta ostapa Kavatit pienelle ja sirolle jalalle niin ne pyörii jaloissa eivätkä todellakaan ole hyvät tai esim. tukevat.
Ymmärän kyllä, ettei merkeistä voi tietää tarkemmin, jos asiaan ei ole kunnolla paneutunut ja tutustunut, ja voi olla hankaluuksia löytää tai edes tietää, millainen nyt esim. tässä tapauksessa välikausikengän kuuluisi olla. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että kuvitellaan, että joku voi täältä kertoa, mikä on hyvä kenkä kymmenistä ja taas kymmenistä vaihtoehdoista juuri sinun lapsellesi, ilman, että näkee edes koko jalkaa.. Suosittelen, että menet asiantuntevaan liikkeseen, ja tutkit ihan itse niitä kenkiä ja lapsesi jalan malli mielessäsi ja sovitat useampia kenkiä ja pohdit ovatko ne hyvät juuri sinun lapsellesi. Ei ne viikarin kengät välttämättä ole huonot sinun lapsellesi, vaikka joku täällä sanoo, etteivät ne hänen lapselleen olleet hyvät. Jos tuntuu, että tehtävä on hankala, niin KYSY myyjältä apua, he ovat ammattilaisia ja heillä on TIETOA kengistä ja he osaavat sanoa, mikä kenkä on hyvä lapsellesi ja mikä ei.
Voisin tänne kirjoittaa useistakin merkeistä plussia ja myös miinuksia, mutta en voi, eikä kukaan muukaan voi, kirjoittaa sitä, mikä kenkä sopii sinun lapsellesi ja mikä ei.