Millaiset vanhemmat maksaa lapsen auton, bensat 2v ajan, vakuutukset, verot, puhelinlaskut yms ja sitten tokaisevat että tästälähi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Miksi ensinnäkään totuttaa 18v siihen, että vanhemmat maksaa bensat ja sitten yhtäkkiä pitääkin maksaa itse. 20v ikäisestä kyse. 2v vanhemmat on maksaneet kaikki bensat ja tämä ajelee kaiket illat keskustassa "pimppistä" vai miksikäs sitä sanotaankaan

Ei tulis itelle mieleenkään. Varmaan kiva pudotus tälle vielä toistaiseksi kotona asuvalle kun ei enää voikkaan ajella miten sattuu ja vähän pitää seuratakkin paljonko sitä bensaa menee.

Sellaiset kuin mun vanhemmat..? :D Se meni vähän niin,että tiesin,että kun muutan omilleni niin sitten maksan ihan kaiken itse ja noin 20-vuotiaana muutin ja se oli leikin loppu.Toki vanhemmat auttoi sen jälkeen edelleen jos oikea tarve tuli,mutta kuitenkin.Eikä se mitään haitannut.

Tää "teini" ei osannut edes sanoa, että paljonko hänen autonsa kuluttaa sadalla kilometrillä :o

Tankkaa vain kun bensakortin saa vanhemmiltaan käyttöönsä..

Vakuutuksia yms ei tartte vieläkään maksaa itse, vaikka pääsi töihinkin... En vaan ymmärrä

Mutta eihän tuollainen nuori opi ikinä elämään normaalia elämää, jos bensatkin maksetaan ja ajella saa miten huvittaa?? :o

Shokkina joutuu itse maksamaan bensatkin nyt sitten, kun on ensin 2v tottunut ajelemaan pitkin kyliä vaikka koko yön, kun onhan bensaakin koko tankki täynnä

mun anoppi maksaa vielä 30-vuotiaalle pojalleen about kaiken, vaikka on itse veloissa ja pienituloinen. Poika taas on opiskellut jotain 2-vuotista linjaa noin 8 vuotta, sössii työpaikkoja ja ruinaa aina rahat mutsiltaan, vaimonsa on sentään töissä, siwan kassana, taisi siltäkin jäädä opinnot kesken.

Eil vastaan: DORKA.

Ei, en kadehdi miehen pikkuveljen saamaa "avustusta", me tienaamme kumpikin enemmän kuin anoppi. Ottaa vaan päähän että miski muuten niin fiksu ja mukava anoppi ei näe itse tyhmyyttään tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tää "teini" ei osannut edes sanoa, että paljonko hänen autonsa kuluttaa sadalla kilometrillä :o

Tankkaa vain kun bensakortin saa vanhemmiltaan käyttöönsä..

Vakuutuksia yms ei tartte vieläkään maksaa itse, vaikka pääsi töihinkin... En vaan ymmärrä

Sellaiset, jotka ovat halunneet auttaa poikansa helposti tähän asti, mutta haluavat, että opettelee pikku hiljaa ottamaan vastuuta omista menoistaan, kun on päässyt töihin.

Sinänsä fiksua lopettaa tuo tapa, mutta olisi kyllä voinut miettiä toiseen, kolmanteen ja neljänteenkin kertaan silloin 2v sitten, onko tuollainen nyt ihan järkevää.

Ei ihme että nuoret ovat velkaantuneet kun vaurastunut sodanjälkeinen sukupolvi on halunnut antaa lapsille "hyvän elämän" ja sitten sanoneet että sinun on aika aikuistua. Pudotus siitä, että vanhemmat ovat hoitaneet raha-asiat ja käyttäneet sitä paljon siihen, ettei rahaa ole ja sitä pitäisi osata käyttää itse, on iso nuorelle elämää kokemattomalle ihmiselle.

Yhteistyössä