Millaisia ne sitten on ne ihanimmat lapset? Kertokaas pph:t ja lto:t ja muut hoitajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lök

Vieras
Olis kiva kuulla millaisista lapsista te hoitajat sitten tykkäätte (viitaten siihen yhteen ketjuun jossa kyseltiin niitä joista ei tykätä). Millaiset laspet ovat hoitajien "suosikkeja"?

Lukisin mielelläni sen ketjun, johon viittaat? :)

Ihanimpia ovat varmaan he, jotka jollain tavalla koskettavat. Yleinen piirre heissä voisi olla tietty ystävällisyys ja empaattisuus. Hymy, joka on kaunis.

Mun "suosikkeja" on ollut aina vähän haastavammat tapaukset :)
Ja joidenkin lasten kanssa saa vaan hyvän kontaktin, se ei välttämättä oo mikään luonteenpiirre tai vastaava vaan se yhteisymmärrys ja se ote siinä touhussa. En osaa selittää..

Tosi monenlaiset lapset on olleet niitä suosikkeja. Yhteistä ehkä se tietynlainen viisaus ja sydämen palo sekä intensiivisyys. Enkä kertakaikkiaan voi vastustaa suurisilmäisiä pikkupoikia! Pienissä pojissa on jotain niin äärettömän suloista.

Mun suosikkeja vuosien varrelta (enää en ole päikyssä) Poika jolla oli fragiili-x , suht aggressiivinen ja ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä, mutta silti jotenkin sympaattiinen, muistan edelleen vuosien jälkeenkin. Eräs erittäin fiksu tyttö jolla oli aina hauskoja juttuja ja hyviä ideoita(saattoi välillä kyllä kiusata muita). Tyttö joka ei juuri koskaan tehnyt kerrasta mitä pitää ja joka oli aina niin sanotusti hankala, mutta empaattinen muita kohtaan. Poika jolla oli asperger ja siihen liittyviä ongelmia, mutta joka oli erittäin mukavaa seuraa kun oppi paremmin tuntemaan ja ymmärtämään oireyhtymän aiheuttamia ongelmia. Ja erään tytön muistan myös joka aina hymyili ja otti kontaktia muihin, sekä hoitajiin että lapsiin, vaikkei puhunut juuri ollenkaan suomea.

Nykyisessä työpaikassa mun suosikkeja ovat puheliaat ja kiltit lapset. Inhokkeja ovat näsäviisaat ja kierot pikkutytöt sekä todella tottelemattomat pojat. Kotoa taitaa näiden "huonot" luonteenpiirteet johtua, mutta jokaisessa lapsessa on tottakai hyvätkin puolensa. Joukossa tyhmyys usein tiivistyy, yksilöinä lapset ovat ihania.

Yhteistyössä