Millaisia oireita teillä on kuulunut masennukseen/uupumukseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaamosväsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tekstisi on ap kuin minun suusta. en ole vain saanut päästäni "irti" oireita noin selkeästi. Miten voikaan olla nuin osuva teksti.. Munkin pitäis varmaan mennä lääkärille, mutta pelkään että jos avaudun näistä tunteistani niin multa viedään lapset tai että se vaikuttaa jotenkin niihin.
Onko ap sulla tullu noista psyk puolen käynneistä mitään sanomista lasten suhteen? miten suhtautuvat kun sinulla on lapsia?

Kuulostaa tosi tutuilta nää masennusoireet. :( Mulla ikää kohta 40v ja elämän varrella on ollut 2 pahempaa masennusjaksoa ja muutamia lievempiä. Viimeisimmän lievemmän jakson tajusin alkaneen, kun huomasin pyöritteleväni päässäni vain tosi lohduttomia, sellaisia näköalattomia ajatuksia. Muun muassa sellaista, että ei mun "enää" kannata mennä silmien laserleikkaukseen, kun oon jo näin vanha, että kohtahan mun elämä on ohi, ei kannata enää, oisinpa mennyt nuorempana... Oikein pelästyin kun tajusin mitä ajattelin!

[QUOTE="niina";25548861]tekstisi on ap kuin minun suusta. en ole vain saanut päästäni "irti" oireita noin selkeästi. Miten voikaan olla nuin osuva teksti.. Munkin pitäis varmaan mennä lääkärille, mutta pelkään että jos avaudun näistä tunteistani niin multa viedään lapset tai että se vaikuttaa jotenkin niihin.
Onko ap sulla tullu noista psyk puolen käynneistä mitään sanomista lasten suhteen? miten suhtautuvat kun sinulla on lapsia?[/QUOTE]

Päinvastoin... Hoitaja sanoi että tuo on vastuuntuntoisen vanhemman käyttäytymistä, kun ymmärtää että itsellä ei ole kaikki hyvin ja lähtee hakemaan apua. Sitä kautta sitten kun alkaa itse voida paremmin, jaksaa lasten kanssakin toisella tapaa. Sitä odotellessa......

Mulla myös todella rajut PMS..Tai just pmdd oireet!!! :-(( Muutenkin koko ajan masentunut, ja sitten 1,5vko ennen kuukautisia menen todella syvälle! Kaikki oireet pahanee ks. ajanjaksolla.

Joku mainitsi päätöksenteon vaikeudesta. Sekin tuttua minulle.
Kaikista ikävimmältä tuntuu se, kun koko ajan on sellainen olo että "vituttaa". Tekisi mieli kiukutella ukolle vain koko ajan, ja tosiaan saa tehdä itsensä kanssa töitä et viitin ystävällisesti puhua. Eli sellainen perusnegatiivinen olemus on 24h vuorokaudessa. Kiukuttelen asioista kuin pieni lapsi ja tiedostan sen itsekkin,ja vaikka kuinka päätän etten enää käyttäydy niin, vaan eipä onnistu :-( Minusta on kadonnut kokonaan sellainen positiivinen asenne asioihin ja iloinen naurava mieli. Akjattelen kaiken vain tämän masennuksen kautta, ja joka asiassa näen jotain huonoa.
Eli kyllä tämä masennus on lähimmäisille tosi rankkaa ja moni parisuhde on kovilla.

Tuo vitutus osui ja upposi. Pakko se on myöntää, että minäkin taidan olla syvällä uupumuksessa tai jopa masennuksessa. Olen tiedostanut väsymykseni jo useamman vuosien ajan, mutta nyt alan olla siinä pisteessä, etten kohta enää jaksa yhtään mitään.

Ehkä pitäisi hakea jotain lääkitystä, mutta pelkään sitä leimaa, minkä saa, jos papereissa näkyy, että on ollut mielenterveysongelmia.

Yhteistyössä