Millaisia opettajia muistat, kuka on jäänyt mieleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Minulla on positiivisessa mielessä jäänyt vähemmän opettajia mieleen kuin negatiivisessa mielessä. Mutta yksi opettaja oli ala-asteellamme sijaisena, hän oli vanhanaikainen ja tiukka mutta sai lähes jokaisen luokkalaisen keskiarvon nousemaan sen vuoden aikana. Muistan että pidin häntä hyvin auktoriteettisenä mutta myös hyvin turvallisena.

Mieleen on myös jäänyt matematiikan opettaja iltalukion puolelta, joka lyhyen matikan ensimmäisellä tunnilla unohtui puhumaan jotakin avaruusfysiikasta. Meni sormi suuhun itsellä :D

Ruotsin ope Maijala. Tosi tiukka ja kaiikki pelkäsivät. Mutta hänen ansiotaan kirjoitin ruotsista ällän. Samoin muut oppilaat menestyivät keskimääräistä paremmin ruotsissaa

Ala-asteen ope, täys hirviö. Sitä vastavalmistuneen opettajan virkaintoisuutta, huh!
Aikuisiällä mieleen on jäänyt hän, jonka kanssa oli vispilänkauppaa :p ja yhteyksissä ollaan edelleen... ;)

Ala-asteen uskonnonopettaja. Meidän piti opetella psalmit ulkoa pienestä punaisesta kirjasta. Pääsiäiset oli opettajan vuoden kohokohta, silloin näytettiin videoita Jeesuksen kärsimyksistä eli ristiinnaulitsemiset ja kaikki. Siis sellaista k18-elokuvaa ruoskimisineen. Oltiin silloin kolmannella luokalla :O Pelotteli myös siitä miten pitää muistaa pyhittää lepopäivä ja olin ihan paniikissa kun äitini imuroi sunnuntaina :O Tämä Itä-suomessa.

Sitten länsi-suomessa yläasteella oli mielenkiintoinen äidinkielenopettaja. Sanoi vasenkätisiä vammaisiksi :O

Ihana yläasteen ruotsinopettaja: tiukka, reilu, loistava opettajana

Yläasteen matikanopettaja: se oli niin varma siitä ettei tytöt voi osata matikkaa. Ekan kokeen palautuksessa napisi mulle jotain "odotapa vaan seuraavia kokeita", ja mähän odotin. Ekoista kokeista sain 9½ ja toisista kokeista 10. Se ei voinu sietää mua mutta pitkin hampain sen oli pakko antaa mulle hyviä arvosanoja.

Yläasteen ja lukion liikunnanopettaja: äärimmäisen mukava ihminen, mutta inhottava arvostelussaan. Mulle ei voinu antaa kiitettävää, koska me tunnettiin kuulemma liian hyvin toisemme.

Lukion biologian- ja maantiedonopettaja/opinto-ohjaaja: Ihana hömelö vanha tättähäärä, joka kirjoitti muistiinpanoja vedenkestävällä tussilla suoraan piirtoheittimen lasille.

Lukion ruotsinopettaja (luokanvalvoja): äärimmäisen tiukka, persoonallinen, antoi aina vähintään puolelle luokasta arvosanaksi 4-5.

Lukion historinopettaja: näytti ihan Indiana Jonesilta

Yhteistyössä