Millaisia rattaita suosittelisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiläinen

Vieras
Meillä on reilu 7kk ikäinen tyttö, joten ratasikää on edessä vielä parivuotta.

Käytössä on vanhat yhdistelmät, jotka on tosi isot ja hankalat käyttää. Meillä on myös gracon mosaic matkarattaat mutta emme pidä niistä yhtään..

Suosittelisitteko jotain tiettyä ratasta? Kevyet, näppärät ja pieneen kokoon taittuvat. Ei tartteis olla mitkää 3-pyöräset, kun vaadin että rattailla pitää päästä käymään puistossa talvellakin yms..

Miten esim brion racet menee eteenpäin talvella? Kesällä varmaan tosi huiput, mutta kun ne ilmakennorenkaat, niin toimiiko ne liukkailla?

Entäs emmaljungan scooterit?

Onko muita jotka olisivat näppärät?

Brio ponyt menee isommalle lapselle. Hyvät ja kestävät tosin.

Gracoista ei ole kuin huonoa sanottavaa. Scooterit on vähän isommalle lapselle hyvät rattaat. Istuinosa on sen verran syvä, että ehkä en ihan noin pienelle vielä ostaisi. Teutonian timmyjä kovin kehutaan, osaisko joku kertoa niistä enemmän? Jos mä nyt hankkisin rattaat niin harkitsisin ainakin baby joggereita, cityä saa ainakin 3- ja 4-pyöräisinä.

[QUOTE="...";25855737]Todellakin: Gracon mosaicit tilattiin ja laitettiin saman tien takaisin. aivan kamalat rattaat! Kömpelöt, Epävakaat, pilipalit muovirötisköt..huh.[/QUOTE]

Ja muuten Vauva-lehden suositusten takia! Kehuivat maasta taivaaseen..en tajua.

nuo spinnit toimivat käytännössä? Kun huono kokemus kaikista kääntyvistä pyöristä.. Milloin jollain jäi jumiin ja toisella irtosi työntäessä ja meillä natisee gracot...

En tiiä miks houkuttais nuo racet.. Tosin niissä vissiin aika korkealla tuo kuomu, eikä oo kauheen suojaava noin pienelle.. Tosin äkkiä kyllä kasvaa ja kesä ja lämmin tulee.. :)

Ehdottomasti scooterit!!
Meillä olleet käytössä siitä asti kun luopus oli 7kk ja olis voinut ottaa jo paljon aiemminkin käyttöön. Menee hyvin maastossa ja lumessakin.

Takuu hoituu hienosti ja kestävät rattaat, ei moitteen sanaa.
Kankaat saa nakata pesukoneeseenkin :)

Ehdottomasti scooterit!!
Meillä olleet käytössä siitä asti kun luopus oli 7kk ja olis voinut ottaa jo paljon aiemminkin käyttöön. Menee hyvin maastossa ja lumessakin.

Takuu hoituu hienosti ja kestävät rattaat, ei moitteen sanaa.
Kankaat saa nakata pesukoneeseenkin :)

Ne tosiaan kulkevat sitten lähes maastossa kuin maastossa. Kovin pieneen tilaan eivät kuitenkaan taitu. Ja mun mielestä ei parhain valinta alle vuoden ikäiselle.

No mut eikös scootereissakin ole ilmakennopyörät? Ja joku sano tänään just että scootereiden maavara on niin pieni, että jos jääsohjossa pitää työntää, niin tavarakori on hapoilla sen jälkeen?

Noi scooterit kyllä houkuttais racejen kanssa..! :D :)

Eikös ne ole aika liukkaat ja tärise kauheesti, noi ilmakennopyörät jäisellä ja lumisella tiellä ja sit jos on röpelöö?

Kun tällähetkellä liputan ilmakumipyörien perään!

Ja siis liukkailla meinaan, että ne liukuu siis holtittomasti väärään suuntaan kun mihin on menossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja äitiläinen;25855785:
Eikös ne ole aika liukkaat ja tärise kauheesti, noi ilmakennopyörät jäisellä ja lumisella tiellä ja sit jos on röpelöö?

Kun tällähetkellä liputan ilmakumipyörien perään!

Ja siis liukkailla meinaan, että ne liukuu siis holtittomasti väärään suuntaan kun mihin on menossa :D

Mulla ollut sekä rattaat että vaunut ilmakennopyöräisenä enkä ole tuollaista huomannut. Ja on siis työnnetty vaikka missä sohjossa :D

okra! Scooterit vissiin jousitettuja, uudet ainaski..

Vitsit miten vaikee päätös ja sit ehkä käytettynä kuitenkin ostaisin, koska niin hyväkuntosia löytyy käytetyistä..

Niin ja eron ilmakenno ja-kumipyöristä varmaan huomaa jos on kokemusta eka toisesta ja sit kokeilee toista.. Luulisin, ku kerran työnsin hetken aikaa raceja lapsi kyydissä niin tuntuu sellaselta tärisevältä ja epävakaalta ulkona työnnettäessä (oli sohjoa yms) mut sisällä (kaupassa) tosi kivat ja kevyet. Sitku työnsi ulkona omia brion ilmakumipyörällisiä hyökkäysvaunuja niin huima ero oli niissä.. Tosin aina rattaat ja vaunut on erillaisia :)

Mulla on ollut oisko nyt 7 vai 8 vaunut ja vanhin lapsi 3,5v joten koen olevani jonkin suhten ekspertti :D

Ilmakennot ei haittaa kun on jousitus ja muuten toimiva rakenne rungossa. Itseasiassa olin jo kyllästynyt tyhjentyviin ja rikkimeneviin kumeihin ja oon ollut äärettömän tyytyväinen näihin, ei liusu eikä mitään. Ihan verrattavissa ilmakumeihin.

Kannattaa ostaa käytetyt 2.0:t, itse möin just omat pois 150e se on markkinahinta erittäin hyväkuntoisista joissa takuuta vielä (alle vuosi) jäljellä. Omani oli ostettu 08/2010 ja möin pois vain koska haluan uuden S-mallin jossa kääntyvät etupyörät kun asutaan suht ytimessä ja ei liikuta missään maastossa.

Tavarakori hapoilla? Rikkikö tarkoitat?

No ei oo meillä 1,5v joka päiväisen käytön jälkeen ja kotiin on roudattu 4hengen perheen kaikki ruoat yms kun ollaan autottomia eli säässä kuin säässä...

Pesin korin ennen myyntiä eikä siinä ollut jälkeäkään :)

Okei! Siis vissiin se sellanen kankainen tavarakori oli riekaleina kun auraamattomalla jäisellä kadulla joutuneet työntämään.. Mut en mee vannomaan ku en oo niitä nähnyt..

meille 2v pojalla käytössä emmaljungan scooterit, ja oon tykännyt älyttömästä. Scootereita ennen testattu; teutoniat, gessleinit, quinny, mutta scooterit ylivoimaisesti parhaimmat!

meillä kuopuksella on Emmaljungan scooterit ja ihan parhaat mitä meillä on koskaan ollu. ja meillä on ollut rattaat poikineen. Esikoisellakin oli pienenä scooterit mutta sitä vanhaa mallia ja tää uudistettu on monilta osin huomattavasti parempi ja mielestäni sopii hyvin myös alle vuoden ikäiselle. Itse oon käyttäny niitä jo alle vuoden ikäisellä.

Emmaljungan Scootterit saa täältäkin äänen! Kulki kyllä tosi hyvin kelissä kuin kelissä. Siis siihen nähden kuin muutkin kulkevat. Eihän siellä metrin hangessa mitkään kulje ;) Menevät milten vaakatasoon asti, mikä meillä oli kriteerinä kun poika nukkui rattaissa päikkäreitä.

Meillä emmaljunga scooterit ja tyytyväisiä ollaan! Lapsi oli vähän päälle 6kk, kun ne ostettiin ja ehkä noin pienelle ei tosiaan parhaat mahdolliset, mutta olimme tilanteessa, jossa rattaat olivat vain hankittava ja halusin ajatella käyttömukavuuttaa ja toimivuutta pidemmällä tähtäimellä. Ja hyvin on meillä mennyt :) Kulkee koiralenkeillä, kaupungissa ja kaupoissa. Kasaanlaittaessa vievät huomattavasti enemmän tilaa kuin matkarattaat (meillä gracon matkarattaat ja ihan hyvin ajavat nekin asiansa). Brion racet ovat rakenteeltaan hieman matkaratasmaisemmat kuin scooterit. Me halusimme nimenomaan kunnon rattaat jo olemassaolevien matkarattaiden rinnalle, niin päädyimme scootereihin.

Emmaljungan Scootterit saa täältäkin äänen! Kulki kyllä tosi hyvin kelissä kuin kelissä. Siis siihen nähden kuin muutkin kulkevat. Eihän siellä metrin hangessa mitkään kulje ;) Menevät milten vaakatasoon asti, mikä meillä oli kriteerinä kun poika nukkui rattaissa päikkäreitä.

Joo siis ne kyllä kulkee melkein missä vaan. ITse käyn isompien lasten kanssa paljon metsässä lenkillä ja vetelen noilla scootereilla sielä pieniä kinttupolkuja ja joskus jopa muuallakin sielä metsässä ja hyvin kulkee :D samoin sohjossa menee kuin juna eteenpäin, toisin kuin monet muut rattaat mitä meillä on ollu tässä vuosien saatossa. Sen lisäksi tykkään itse noiden tukevuudesta, meinasin eka ostaa kuopukselle ne Brion racet mutta ku vertailin niitä scootereihin niin ne oli jotenki heppoisemmat enkä henk koht tykänny nii päädyin sitte noihin enkä oo kyllä katunu.

Emmaljungan Scooter S:n puolesta liputan minä. Kääntyvät etupyörät ovat aivan loistavat eikä nyt näissä lumissa ole tullut juurikaan ongelmia. Eli pyörät kiinni ja kulkee siinä missä muutkin. Ja jos jotain ongelmia oli niin lumisohjo missä myös isommat pyörät olivat vaikeuksissa.

Mä tykkään Scooterin suojaisuudesta ja sen rinnalla Briot tuntuvat huonommilta, mutta tämä nyt on puhtaasti makuasia.

Yhteistyössä