Millaisia supistukset ovat? Missä kohtaa tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äiti

Vieras
Olen siis ensi kertaa raskaana ja LA lähestyy.. olen tavallisia vatsan kovettumisia tyuntenut mutta en yhtään kipeää...

Millaisia ne supistukset ovat.. ja missä kohtaan tuntuvat?
Onko niinku kyljessä? Laajalla vatsassa,vai pieni alue jossakin kohtaa vatsaa?
Vihlovaa? Polttavaa? Tuikkivaa? Pistävää? Kiristävää?

Aika käy vähän tylsäksi ja olis kiva jos voisitte omista suppareistanne kertoa :D

kivuttomat niitä jotka tulee tuohon aika eteen ja maha menee "kilvelle" tulee siis semmoi "pyöreäkulmainen neliö" vattan päälle.

synnytyskipuilut on enemmän kokonaisvaltaisia, kuumottavempia ja osuu selkään ja alavatsaan ja jopa nivusiin..
muistuttaa menkkoja :D jos olet niistä kivuista koskaan kärsinyt useimmat ovat.

Mulla tuntui ensin ainoastaan ristiselässä, kipu tuli ja meni kutakuinkin säännöllisesti. Myöhemmin tuntui myös alavatsassa ja nivusissakin mut pahin suo.kipu pysyi ristiselässä.

mulla ne alko sellasina erittäin epämiellyttävänä jomotuksena alaselässä ja mahassa... kestää noin puol minuuttia ja sit helpotti... kyllä ne sitten huomaa kun ne alkaa! itekin ajattelin, että millon sen tietää mut kyllä sen vaan sitte tiesi heti ekasta supparista.

Mä liityn kanssa kyselemään. Sori ap :ashamed:

Tunteeko sen kun vatsa kovettuu? Siis sitä ei voi olla huomaamatta?
Mä olen kanssa miettinyt, että millaisia supistukset ovat. Eli jos ei ole kivuliaita, niin huomaako kuitenkin vatsan kovettumisen? Vai voiko olla supistuksia ilman, että itse huomaa?

suurin kipu alaselässä, ja tuntui myös vatsassa, tuntuu vähän samalta kuin suonenveto jalassa, lihaksia kramppaa, mulla auttoi synnärillä suppareiden aikaan, kun mies painoi vuorotellen lämmitettyä kauratyynyä selkään ja mahaan, suosittelen(ainakin meidän synnärillä oli) B) tsemppiä synnytyksen, joku viisas on sanonut että jokaisella naisella on kehossaan synnytyksen taito ja voima!

Siis juu.. on noita menkkamaisia kipuja alavatsalla tuntunut muutamana päivänä.

Toivoisin jo niin että supistukset alkais ja pääsis synnyttämään pienokaisen!
Voi että tää aika tuntuu niin pitkältä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:

Mä olen kanssa miettinyt, että millaisia supistukset ovat. Eli jos ei ole kivuliaita, niin huomaako kuitenkin vatsan kovettumisen? Vai voiko olla supistuksia ilman, että itse huomaa?

kyllä vatsan kovettumisen tuntuu, mulla oli pari päivää ennen synnytystä kivuttomia supistuksia(harjoitussupistuksia)vatsa kovettui, mutta ei kipua, parin päivän päästä tulikin sit tositoimet ja kivuliaat supparit

Juu, ei haittaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:

kyllä vatsan kovettumisen tuntuu, mulla oli pari päivää ennen synnytystä kivuttomia supistuksia(harjoitussupistuksia)vatsa kovettui, mutta ei kipua, parin päivän päästä tulikin sit tositoimet ja kivuliaat supparit

Juu, en huomannut kirjoittaa tuohon, että ei vielä ole synnytys lähellä. LA on vasta toukokuussa, mutta miettinyt jo noita supistuksia. Että jos tässä vaiheessakin jo tulee, niin olisi kiva tietää itse :D

Kyllä vatsan kovettumisen tuntee vaikkei kipua olisikaan. Eka raskaudessa alkoi nämä "kovettumiset" viikolla 17 ja tässä toisessa vielä aiemmin. Tulee kiristävä ja hieman ahdistava tunne mahaan ja tuohon sydämen alapuolelle, hankala selittää. Vaikkei ole kipeitä niin silti vähän inhottavan tuntuista.

Kyllä ne supistukset sit tietää, ku ne tulee kohalle. Minuu sattu ainakii nii pe...leesti, et meni kovaa ja korkeelta ohi. Niistä oikeista synnytyssupistuksista ei voi erehtyy tai mie en ainakaan erehdy. Sattuu miljoona biljoona kertaa kovemmin, ku mennakivut ja varsinkii alaselkä oli tooosiii kipee ja mies joutu hieroo voimien takaa. Oottelen heinäkuuta ja synnytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Täällä kans tietämätön..
Tuntuuko ne lapaluun välissä ollenkaan?? Kun mulla on monena iltana mennyt ylävatsa ja lapaluu kipeeksi

Tarkoitatko kylkiluuta etkä lapaluuta? tuo kuulostaisi siltä että lapsi potkii tai painaa ylävatsaa ja luita!

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Täällä kans tietämätön..
Tuntuuko ne lapaluun välissä ollenkaan?? Kun mulla on monena iltana mennyt ylävatsa ja lapaluu kipeeksi

Tarkoitatko kylkiluuta etkä lapaluuta? tuo kuulostaisi siltä että lapsi potkii tai painaa ylävatsaa ja luita!

Eiku siis tuntuu eestä ja takaa.. kylkiluun välistä ja selästä lapaluun välistä.. siellä sellainen yks piste jota ukko välillä painaa oikein kovasti nii helpottaa

Itsella supistukset tuntui polttona alaselassa reilun kaden kokoisella alueella, samanlainen poltto kuin vatsalihaksissa jos tekee ihan viimeiseen asti vatsalihas liikkeita. Siita ne sitten tihentyivat ja alkoivat poltella enemman. Puolen valin jalkeen eli kun olin 5cm auki ne alkoivat olla aika teravaa polttoa, kestivat sellaiset 20sekuntis kerrallaan. Kellosta laskin sekunteja ja ajattelin etta jokainen on yksi vahemman ja yksi lahempana syntymaa. Siita ne perhanat siirtyivat alavatsalle kammenen kokoiselle alueelle teravina melkein viiltavina polttoina ja lopulta nivuseen just ennen ponnistusta. Ne olivat ne kaikkein kamalimmat siella nivusessa. Mitaan viiltavaa se kipu ei ollut. Ponnistus ei sattunut yhtaan oli vaan tosi rankkaa ponnistamista ja repeaminen tuntui pienen pienena vihlaisuna. Jalkeenpain olikin sitten paikat niin turrat ettei tuntunut tikkaaminen tai vessassa kaynti. piti aanista paatella etta tuleeko sielta jotain vai ei :)
Onnea ja menestysta synnytykseen. Hyvin se menee kun pysyt tyynena, hermostuessa alkaa sattua paljon enemman.

Kiitoksia :D

Toivotaan että hyvin menee, ja toiveikkaana ainakin olen ja kivunlievityksiä saatavilla synnärillä.. jännittää kun ei osaa yhtään arvioida että onko itsellä matala vai korkea kipukynnys :D

Äh.. nyt nukkumaan

Yhteistyössä