Millaisia uloslähtijöitä teidän 3v lapsenne ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanza"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanza"

Vieras
Tapahtuuko uloslähtö reippaasti ja mallikkaasti?
Mä alan olla aika puhki oman lapseni kans. Pukemistilanteet on kaoottisia. Lapsi aloittaa edestaas juoksun heti, kun otan uloslähdön puheeksi. Ei suostu pissalle, huutaa ettei halua ulos. Joudun kaappaamaan lapsen kainaloon ja kantamaan vessaan taikka eteiseen.
Heittelee vaatteita, yrittää karata ovesta ulos, höpöttää ja huutelee, haukkuu minua ja vaatteitaan tyhmiksi, eikä keskity yhtään.
Osaa pukea kyllä itse, mutta yleensä menee siihen, kun en jaksa enkä pysty kinastella hänen kanssaan kun on noi pienet kaksosetkin puettavissa että puen tämän riuhtovan, mekastavan lapsen. Joskus olen jättänyt hänet yksin eteiseen meuhkaamaan, mutta hän varmaan meuhkaisi siellä vieläkin, jos en lopulta olis mennyt ja pukenut häntä mukaan.
Miten ihmeessä mä saan noi pukemistilanteet sellaisiksi, että pukeminen sujuisi ilman kauheeta kaaosta. Normaali käskytys kun ei tehoa.

meillä on puolet ajasta 4v edelleen tuollainen, kun pitäisi mennä ulos. mutta se on tää talvi meillä, kesällä ei tarvii kiukutella eikä taistella pukemisesta,
isoveli oli 3vnä ihan erilainen, on aina lähtemässä reippaasti ulos ja edelleen on vaikka olisi -25 pakkasta :D

Ei ihan tuollaista, mutta ei ole kaukana. Erityisesti tykkää piilottaa vaatteitaan (tai siskonsa), kiva sitten kun ollaan viittä vaille valmiita tajuta että toinen kenkä uupuu tai vauvan myssy on kadonnut.
Sanoisin että yhtä sirkusta pukea näitä, heti kun on tarpeeks päällä, parvekkeen ovi auki ettei tule kuuma, loput kamat päälle ja mä koitan taiteilla ittelleni jotain. Hiki siinä kuitenkin tulee.

Ompa ihana kuulla että muillakin on samanlaista kuin meillä :D Itse olen jättänyt sisälle pukemaan yksin,mutta eihän siitä tule mitään kun vaan huutaa hysteerisena. Sen jälkeen kun tajuaa että jää yksin sisälle jos ei laita vauhtia,niin alkaa pukemaan. Pukemisen osaa kyllä,se ei ole syy jatkuvaan tappeluun! Joinain päivinä suostuu pukemaan ihan reippasti,mutta ne päivät kun ei lasta kiinnosta niin HUH! Tulis jo kesä :)

Meillä tyttö 3v pukee itse ulos lähtiessä ja käy pissalla ennen sekä pesee kätensä. Kengätkin menee jalkaan nätisti. Ehkä olen tiukkis mutta meillä ei lähdetä ulos jos pukeminen ei onnistu, tietty autan jos apua kaipaa mutta jos pelleilee niin pysytään sisällä. Itse en ole vielä tavannut lasta joka ei tykkäisi ulkoilla joten jos lapsi pelleilee niin ainut ketä siinä kärsii on lapsi itse.

[QUOTE="Mie vaan";25721138]Meillä tyttö 3v pukee itse ulos lähtiessä ja käy pissalla ennen sekä pesee kätensä. Kengätkin menee jalkaan nätisti. Ehkä olen tiukkis mutta meillä ei lähdetä ulos jos pukeminen ei onnistu, tietty autan jos apua kaipaa mutta jos pelleilee niin pysytään sisällä. Itse en ole vielä tavannut lasta joka ei tykkäisi ulkoilla joten jos lapsi pelleilee niin ainut ketä siinä kärsii on lapsi itse.[/QUOTE]

Tykkää meidänkin lapsi ulkoilla, mutta ongelma on just siinä lähtemisessä ja pukemisessa. Poika juoksee karkuun, kirkuu, haukkuu äitiä tyhmäksi ja rimpuilee. Sanoo jäävänsä yksin kotiin. Vaatteet on puettava enemmän tai vähemmän väkisin ja pahimmassa tapauksessa kaveri riisuu sitä mukaa kun saan vaatetta päälle.
Ihan helvettiä, mutta onneksi riuskoilla otteilla muutamassa minuutissa ohi. Ulkona on taas oikea enkeli. Kunnes pitäisi lähteä sisälle.

Yhteistyössä