Mun pitäs varmaan laittaa tää mun listani johonkin talteen, että vois aina hujauttaa uudestaan.
Mutta suosittelen
www.tekniskamuseet.se - tekninen museo, vanhojen autojen ja lentokoneiden lisäksi vaikka mitä. Löytyy paljon tilaa lasten leikkiä, rooliasuja, voit kuvata televisiokameralla, ohjata, mitä näytetään telkkarista, kokeilla erilaisia 'keksintöjä' vähän niin kuin heurekassa, helmikuussa oli avaruusnäyttely, ja sai esim. vääntää ruuvia samanlaisissa oloissa kuin avaruudessa, lisäksi on iso tila jossa mm. liukumäkiä. Meidän pojat viihtyivät hyvin, ja aikaa olisi kulunut enemmän kuin päivä - halpa - perhelippu 2+3 oli muistaakseni vain 120 kruunua.
www.nrm.se - Naturhistoriska riksmuseet
dinosaurusten luurankoja, Cosmonova-teatteri ja vaikka mitä muuta, täälläkin kuluisi useampi päivä
www.skansen.se
Skansenilla on loistava akvaario, siis Skansen puistoalueen sisällä, pääset samaan tilaan lemurien kanssa, näet miniapinoita, alligaattorikilpikonnia, sokeita rottia, lepakoita, käärmeitä, krokotiilin, hämähäkkejä jne. jne.
Eläintarhassa karhut näkee läheltä, suden olen nähnyt täällä ensi kertaa elämässäni, siirretyssä kylässä (kuin meidän seurasaari) on mm. leipomo, josta saa esim. tuoreita korvapuusteja mukaan. Tosi kiva paikka.
Nuo kaikki menee edelle Junibackenista, joka toki sekin on ihan vierailun arvoinen paikka.
Meillä matkaajat ovat 3-, 6- ja 11-vuotiaat, ja pienimmällekin on ollut joka ikisessä paikassa tekemistä, jo yhden ja kahdenkin vuoden iässä!