Millaista koko on Jonathanin haalarit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Ongelmana on että meillä on pojalle 98 senttinen haalari valmiina, mutta se on liian iso. Merkki on outdoors Ristomatti Ratia. Mietin vaan että onko Jonathan haalari myös reilua kokoa, että ostaisinko 92 kokoisen vai toisen 98 kokoisen. Jos sitten tuo 98 senttinen Jonathankin on iso :( Lapsi on n.90cm. Jotenkin tuntusi hassulta ostaa 92 senttinen, mutta tietty jos on relua kokoa. Auttakee te keillä kokemusta on.

Meillä poika mitattiin parisen kuukautta sitten ja oli hiukan reilu 80 cm pitkö. Meillä Jonathanin haalari kokoa 86 cm. Ja ihan sopivalta tuntuu. Eli mielestäni niin kauhean reilua kokoa??

Ainakin mun ostamat Jonathanit on ollut isoja/reiluja. Tytöllä on ollut vk-haalari kokoa 92cm ja meni kevään ja syksyn (vieläkin välillä käytössä villahaalarin kanssa). Tällä hetkellä muuten käytössä vaatteissa 98/104. Pituutta taitaa olla neidillä jotain 97cm (kotimittaus). Helpoimmalla pääset kun otat pojan mukaan ja sovitat sitä hänelle.

meillä tyttö käyttää nyt 68cm vaatteita ja ostin kirppalilta talveksi 68cm haalarin koska ne on aina reilua mallia...toisin kävi jonathanin kanssa tuskin tulee talvella enää mahtumaan...onneks 74cm löytyy myös ennestään...eli mun mielestä ei oo reilua kokoa,mutta voi olla mallistakin kiinni.
Ulkoilupuvut kyllä vastaavasti ovat olleet reiluja,varsinkin turhan leveetä mallia...kannattaa siis sovittaa,jos mahdollista =)

Ainakin mun ostamat Jonathanit on ollut isoja/reiluja. Tytöllä on ollut vk-haalari kokoa 92cm ja meni kevään ja syksyn (vieläkin välillä käytössä villahaalarin kanssa). Tällä hetkellä muuten käytössä vaatteissa 98/104. Pituutta taitaa olla neidillä jotain 97cm (kotimittaus). Helpoimmalla pääset kun otat pojan mukaan ja sovitat sitä hänelle.
Olen ostamassa käytettyä haalaria koska on jo tuo yksi ostettu uutena mikä menee varmaan lopputalvesta. Eli jos vaikka huuto.netistä ostan niin en pääse kokeilemaan.

Minusta ei ole kovin reilua mallia, verrattuna esim reima tai ticket.
Esim ticket 80cm toppahaalari on todella iso pojalle, mutta Jonathan 86cm toppahaalari on pikkuisen reilu, parin kuukauden päästä täysin passeli. Tosin Jonathan on huomattavasti kapeampi kuin juurikin ticket.

Meillä taas tuo Jonthanin toppahaalari vaikuttaa hirveän isolta. Vk-haalarina oli käytössä Reiman 80 senttinen ja se on nyt melko passeli. Työtn pituudesta en kyllä tiedä, kun odotetaan 1,5-vuotismittausta, kotona ei ole ollut tarpeen mittailla. :) No nyt sitten on otettu käyttöön tuo Jonathanin 86-senttinen haalari ja kyllä se aivan valtavalta vaikuttaa. Siis ennemminkin leveydeltään, pituus on varmasti melko normaali. On tällä hetkellä vielä hieman reilu pituudesta tytölle.

Mutta ettekö voi mennä vaikkapa liikkeseen sovittamaan 92:sen haalaria? Varmaan itse ostaisin kyllä tuon 98:n.

Yhteistyössä