Millaista raskauspahoinvointi on ihan alussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellelle

Vieras
Niin siis joku vois kuvitella, että pitäisihän mun tietää, kun kerran toista kertaa asialla, mutta kun esikoisesta ei ollut pahoinvointia tasan yhtään. Helpolla pääsin siis.

Nyt tilanne se, että kierto ihan viturallaan, eli en ole ensinnäkään 100% varma ovulaatioajankohdasta, oletan, että 10-11.2 pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ei näy ei.

Nyt kuitenkin jo muutamana päivänä ollut lievää pahoinvointia, minkä luulen olevan sitä kuuluisaa raskauspahoinvointia. Hajut ällöttävät, tulee iljetysaltoja, sylkeä erittyy, olen tietoinen ruokatorven seudusta, ja sitten välillä on pitkiäkin aikoja ihan normaali olo. Yökkinyt en ole, enkä oksentanut. Paitsi yskiessä tulee yökittyä vähän.

Kuulostaako tutulta, odottajat?

Niin siis raskaustesteistä saan tulosta vasta loppuviikosta jos ovis tosiaan oli tuolloin kun oletan.

Mulla pahoinvointi alkoi vasta melkein kuukausi oviksen jälkeen, siis silloin kun menkkoja odotin ja viikko-pari sen jälkeenkin ei ollut mitään oireita.
Mutta sitten kun sitä tuli niin hajut tuntuivat voimakkaampina kuin ennen, kuvotuksen tunnetta mikäli ei ollut syönyt muutamaan tuntiin. Että kuvauksesi kyllä voisi olla hyvin raskauspahoinvointia, en vain usko että se voisi alkaa jo viikko oviksesta kun alkio ei ole kuin ehkä vasta juuri ja juuri kiinnittynyt, mutta tiedä häntä. Tsemppiä!

kyllä noi oireet raskausoireilta kuulostaa mut yhtälailla menkkaoireilta. Menkkaoireet muuttuu iän myötä samoin jokaisen raskauden oireet on erilaiset.
Jos sinulla on jo raskauspahoinvointia niin raskaustestin tulisi näyttää plussaa, koska veressäsi on jo runsaasti raskaushormoonia jota istukka erittää.
Raskaushormooni aiheuttaa sen pahoinvoinnin.

Mulla 20.-21.1. (kp 12-13) yönä tuli kauhean huono olo, alko oksettamaan ja sitä kesti aamuun asti ja aamulla oksensinkin. Ihmettelen kun samaan aikaan närästikin yöllä? Koko päivä meni oksentaessa. Ei tarvinnut kun nousta ylös niin jo alko oksettamaan ja eikun pöntölle. Ihan kun olis krapulassa maannu, yöks. Menkat tuli kuitenkin kp22.

Yhteistyössä