Millaset välit teil on naapureihin?

Teollisuuskypärä

Aktiivinen jäsen
27.10.2007
2 282
0
36
ja asutko kerros-,rivi- vai omakoktitalossa?

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen kun olen paikkakunnan vaihdon mytötä huomannut suuren eron...

asunu siis kerrostalossa,helsingistä kun tänne muutin ni ero on iso!!Hgissa kerrostalossa hyvä et naapurit moi sanoi,valittaa kaikki kyllä jaksoi jos joltain pienikin ääni tms sattu pääsee mikä häiritsi.Täällä kaikki naapurit sanoo moi ja juttelee päivän kuulumisia.Yhden naapurin kanssa kahvitellaan jopa ja ollaan tosi hyviä kamuja.Jos koira haukkuu tai kuuntelee musaa välil ni kukaa ei sano mitää.Kerrankin yhdel naapuril sanoin et meiltä saattaa nyt kuulua metelii ku pentukoira jää yksin harjoittelee ni naapuri vaan tokas et ei se maata kaada kunhan ei seinät kaadu päälle.
Tääl on ihan mahtava asua.Viihdyn..täällä paljon alkkiksia ja virolaisia(virolaisia ennen kammoksuin ja kartoin mut nyt oppinu tuntee ni ihan sikahyvii tyyppei on!)
romaneja pelkäsin helsingis(jopa naapuria)mutta täällä jäävät puhumaan ja toivottaa hyvää päivänjatkoja...

Ja tämä on siis tämän kaupungin pahamaineisin alue mutta mä viihdyn TODELLAKIN!

Kerrostalossa asutaan ja hyvät välit on naapureihin. Suurin osa moikkaustuttuja, joidenkin kanssa juteltu enemmänkin. Kovasti ovat pihalla kyselleet että ollaanko viihdytty ja pidetäänkö asunnosta, sekä kertoneet kuinka mukava on saada pikkuväkeä pihaan leikkimään. (suurin osa asukkaista keski-ikäisiä ja sen yli)

asumme isossa kerrostaloyhtiössä. Kaikkia naapureita en tunne mutta melkein kaikki kuitenkin ja hyvät päivät vaihdetaan kaikkien kanssa. Pihalla syntyy jutturinkejä usein talon mummeleiden ympärille. Myös kaikenlaiset ilkivalta tai remonttiasiat puidaan eri rappujen naapureiden kesken ja vaikka varmaan joitain nuorukaisia kyttäävät naapurit ärsyttävätkin ,väitän että meidän taloyhtiön väki on järkevää ja mukavaa suurimmalta osin. On hienoa että naapureista huolehditaan samoin kuin heidän omaisuudestaan. Kahdesta naapurista olen saanut sielunkumppaneita, tiedän että tuttavuus jatkuu vaikka muutettaisiin eri osoitteisiinkin. Ja asuinpaikkana on Espoo.

ja taas...parkkiksel äsken törmäsin alakerran naapureihin,iloisena moikkasivat.Kysyin sit et onko ne kuullu et tuo pentu olis kauheena itekny/haukkunu ku oon töissä.Rouva sanos et ei,sellainen ininäviuh kuuluu joskus mut ei muuten mitenkään,totes viel et pakkohan se on opettaa olee yksin ei se muuten opi.Jotenkin taas iso helpotus ku tuo rouva on sellainen jäkämäkä tyyppinen,iloisena tuossa oli ja kehu kuinka kaunis meijän pöllö on :) ukkonsa joutu riuhtoo rouvan siitä liikkeelle ku toinen vaa halus silittää koiraa :laugh:

Moikataan pihalla ja vähän tilanteesta riippuen muutama sana vaihdetaan. Rivarissa asutaan. Mun on tosin pakko sanoa, että kun asuin Helsingissä kerrostalossa siellä KAIKKI naapurit moikkas ja oli ihan hirmuisen ystävällisiä

Kerrostalossa ollaan ja vielä en kovin paljoa ole naapureihin tutustunut, moikkailen kyllä ja juttelen jonkunverran.
Olen asunut muutamassakin rivitaloasunnossa ja niissä on aina ollut jotain pihapoliiseja, jotka ovat joka asiasta prutkuttamassa. Kerrostalossa paljon rennompaa.

Kerrostalossa Vantaalla. Seinänaapuria en oo ikinä ees nähny, elää ihan eri rytmissä kun me (ts. soittaa musiikkia sellasiin aikoihin kun meillä ollaan viimeistään menossa nukkumaan).

Toiset samassa kerroksessa asuvat naapurit on moikkaustuttuja, vaikka niiden toinen lapsi on samoja ikiä pojan kanssa, mut ikinä eivät meidän kanssa yhtäaikaa oo pihalla, tai ylipäätään en niitä oo ulkoilemassa nähny.

Ja sit se kolmas samassa kerroksessa asuva naapuri, sen kanssa jutellaan jos satutaan vaikka metrossakin yhtäaikaa olemaan.

Sitte on tossa naapurirapussa yhdet asukkaat, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä, niiden 1 lapsenlapsi on pojan ikänen, ja lapsenlapset oli niillä hoidossa koko viime talven. Ja vastapäisen talon (samaa yhtiötä ) toisessa rapussa asuu pojan tarhakaveri, joten niidenkin kanssa ollaan tekemisissä, pihalla pojat leikkii yhdessä ja äidit saa jutustella.

Asumme kerrostalossa.. Alempana asuvaan vanhaan rouvaan on ihan hyvät välit, tulee joskus juteltuakin, mutta muiden kans en ole välittänyt tutustua.. enpä mie aio tässä loppuelämääni asua, joten ihan sama.. jos toinen tervehtii, niin tervehdin minäkin, mutta itse en tee kyl aloitetta..

Asutaan "matalassa kerrostalossa" kaikkia naapureita tervehditään, lähes kaikkien kanssa jutellaan "hyvä ilma tänään" juttuja. Muutoman kanssa vähän enemänkin ja yhdestä naapurista on tullut koko perheelle todella läheinen.

Oon asunu eri aisilla asuinalueilla mutta jokapaikassa naapurit ovat tervehtineet ainakin.

Yhteistyössä