Millasia onnettomuuksia olet nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PalstaRotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnettomuutta... kaikenmoista sitä on nähty, olen miettinytkin miksi aina törmään kaikkeen kaameaan :headwall:

** Kerran nuorena 13v. olin saunasta tulossa kotiin. Avasin palo-oven, ja siinä makasi nainen verilammikossa yök. oli nainen sit tullut rappusia alas ja pää edellä terävään betoniseinän kulmaan. Ambulanssin hänelle sitten soitin... vaikee oli pidellä naista siinä aloillaan, kun oli kovasti lähdössä jatkamaan matkaansa, kun siitä vähän heräili... Onneksi oli vaan pikku reikä päässä, mut kovasti tuli verta **

** Toinen kauhea tilanne oli Turun juna-asemalla. Eräs vanhempi nainen juoksi lähtevään junaan. Hetken päästä samanen nainen hyppäsi junasta ulos... olikin sit väärä juna. Junan vauhti näytti hitaalta... mutta nainen kaatui löi päänsä ja suusta rupes pulppuumaan verta. Juoksin hänen luokseen, käänsin kylkiasentoon ja pidin siinä kunnes ambulanssi tuli... tuntui ikuisuudelta... Ja IHMETTELEN edelleen, miksi kukaan ei tehnyt tilanteessa mitään. Aikuisia ihmisiä seisoi siinä vieressä ja itse juoksin pitkän matkan päästä siihen "auttamaan". En tiedä oliko siitä mitään hyötyä että käänsin hänet... kuoliko kuitenkin... paitsi olen miettinyt että jos en olisi kääntänyt olisi hän tukehtunut... itse jouduin juoksemaan siitä omaan lähtevään junaan kädet veressä. vieläkin mietin miten naiselle kävi, selvisiköhän ollenkaan. Silloin olin 19v. :o Olisi kiva tietää :/ Olisiko kukaan mahd.lukenut kyseisestä junaturmasta mahd. turun jostain lehdestä 10-vuotta sitten :ashamed: :ashamed:

Muistan varmaan parhaiten joskus n.10 vuotiaana, kun kaverin naapuri, vanhus, oli kiivennyt laittamaan talipalloa linnulle ja tippunut siitä. Soitettiin apua heti, mutta oli liian kohtalokas tipahdus niinkin vanhalle ihmiselle.

Jonkun kerran näitä kolareita nähty.

Faijan mukana olin menossa hakemaan äitiä töistä ala-asteikäisenä, kun ekaluokkalainen tyttö juoksi suoraan rekan alle siinä meidän auton vieressä. Tytöllä ilmeisesti kiire bussiin eikä tajunnut katsoa tuleeko autoja :(
Isällä oli silloin jo kännykkä (harvinaista niihin aikoihin) ja soitti tytölle ambulanssin. Rekkakuski järkyttyneenä asetteli isäni kanssa tyttöä kylkiasentoon jne siinä lanssia odotellessa.
Isoja veripaakkuja pulpahteli sen tytön suusta, ja hän kuolikin siihen paikkaan melko nopesti.

En ole tapahtuvan nähnyt,mutta pari kertaa osunut kohdalle kun joku mennyt junan alle, yksi kerta se entinen ihminen oli vielä raiteilla siivottavana, en aivan heti unohtanu sitä kasasta törröttävää kättä maripaidassa...

Ainiin....pari talvea sitten senaatintorilla muutaman hlön ryhmä kiipesi niitä kirkon portaita jotka umpijäässä. Yksi vanha herra liukastui ja lensi monta porrasta suoraan päälleen sinne alas. Sitä kallosta lähtenyttä ääntä maahan osuessa ja tyttären huutoa ei myöskään voinut heti unohtaa. Ja sitä näkyä kun tämä mies putosi.

Mä en ole nähänyt oikeestaan koskaan mitään.
En muista omaa tapaturmaani kun laskin pulkall tolppaan ja jalka murtui, ikää oli 2,5v.
Sen muistan kanssa kun naapurin tyttö putosi kierreportaita ja satutti otsansa, vilaukselta näin tytön, enkä itse uskaltanut mennä sisälle ennen kuin lanssi lähti.
Sitten yhden kerran olen antanut yhdelle mummolle sideharson kun oli kaatunut, että saivat laittaa haavaan ja vähän pehmikkeeksi. Paikalla oli jo joku mies ja lanssi tulossa.

Joskus lapsena näin kun mies hukkui, kukaan ei kerennyt apuun ja meni vielä jonkun aikaa ennenkö ruumis löydettiin. Oli virtaava paikka.

Vähän vanhempana olin silminnäkijänä, kun nainen kuoli jäädessään linja-auton alle. Jalka lensi toiselle puolelle katua.. :(

No ihan tien päällä näin kerran kun joku pappa jäi pyörän kanssa tukkirekan alle.

Ite oon vetän auton katollee, mut kelleen oi käyny mitään onneks.

EA:lla taas nähnyt vaikka mitä, mut muuallahan ne on sattunu.

:|

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Aika vähän loppujen lopuksi. Yhden muistan, jossa uhri makasi vielä tiellä kun ajoimme ohi (apua odoteltiin siellä jo paikalle), auton tuulilasi oli ihan veressä ja rikki...ilmeisesti oli jalankulkija tullut siihen aika lujaa. Eikä elonmerkkejä :|

JOitain onnettomuuspaikkoja tietty moottori/maantiellä kun poliisit ja muut jo paikalla, mutta niihin ei juuri kerennyt "perehtymään" kun oli jo paljon auttajia siinä paikalla.

Missä päin tapahtui? Olen ollut osallisena tällaisessa onnettomuudessa.

Viimekesänä nuori tyttö ajoi fillarilla ja ilm. räpläili kännykkää tuossa maantiellä, heilahti, ja iskeytyi takaa tulevan auton tuulilassin. Yli 30 metriä oli lentänyt ilmassa. :/
Ja ei ollut kypärää. Makasi maassa kun paikalle tultiin, medi Heli oli tulossa. Sairaalassa kuoli vammoihinsa samana iltana. Sen tytön katse on jäänyt mieleen kummittelemaan, kun hän siinä mitään sanomatta makasi. :'(

Monta ratastusonnettumuutta on tullut nähtyä ja yksi pahimmista tuli valitettavasti myös koettua itse.
Ja myös useampi junan alle hyppääminen nähty sekä useampi onnettomuus missä auto on jäänyt junan alle.

Pahin oli kun vanha nainen jäi pyörällä rekan alle.. Jalka irtosi ja oli muutenkin muusina. Yritin muovipussi kädessä pitää veriä jalantyngästä pulppuamasta.. Nainen kuoli eteemme.
Olen nuori muija ja kukaan "aikuinen" ei iljennyt paikalle tulla.

olen nähnyt kolarissa kuolleen miehen makaavan tiellä, lensi autonsa tuulilasin läpi..
ja ihan kohdalla vieressä kerran auto rysäytti toisen perään ja vastaan tulevat osuivat siihen myös, kukaan ei kyl loukkaantunut vakavasti.
itse olen ollut "haaksirikossa" aikoinaan sally albatrosilla..

minä matti meripassi jäin eilen linja auton alle ja pää lensi katutolppaa päin selvisin siitä kun ambulanssi kuski liimiasi sen takaisin myös nilkka vääntyi irti poikki se laitettiin jeesus teipillä kiinni omaan munaani siinä minun eilinen tapaturmani TÄSSÄ OLI ESIMERKKI NÄISTÄ KEKSITYISTÄ JUTUISTA EN VÄITÄ ETTÄ KAIKKI ON KEKSITTYJÄ MUTTA AINAKIN OSA

Alkuperäinen kirjoittaja PalstaRotta:
Itse olen nähnyt penskana, kun pikkutyttö tippui hepan selästä ja tytöltä katkes jalka. Huuto oli ihan kamalaa, oletettavastikin.

Toinen onnettomuus jota olin todistamassa tapahtui vuonna -99 Särkänniemessä. Näin kun tyttö tippui siitä keinuhärvelistä. Ambulanssi haki sen pois, maahan jäi vain verinen läntti.

Tsiisus!

Nuorena näin luokkakaverini moottoripyörä kolarin.
Autoilija ajoi päälle.Kaverilta lähti kypärä päästä törmäyksessä.
Liki 100 metrin ilmalento pää edellä asfalttiin.Voitte varmaan kuvitella mikä oli näky.
Muutaman vuoden eli letkuissa koskaan tajuihinsa tulematta.