Millasia onnettomuuksia olet nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PalstaRotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie olen lapsena nähnyt, kun toinen lapsi juoksi nokkahuilu suussa ja kaatui. Muistan vain että verta tuli. Poika ei kunnolla pystynyt huutamaan kipua, suu täynnä verta. Ilmeisesti parani hyvin, koska ei ainakaan minun tietääkseni mitään pysyviä vammoja jäänyt.

Nykyään minun tekee tosi pahaa, jos kukaan (aikuinen/lapsi) kävelee, niin että suussa on jotain (esim tikkari)

Kuusivuotiaina juostiin kaverin kanssa tien yli. Oli kiire päästä leikkimään tien toiselle puolelle. Kaveri juoksi vähän edellä ja suoraan päin ohiajavan ambulanssin ovea. Siihen aikaan suhtauduttiin vähän eri tavalla asioihin. Ambulanssimiehet sanoivat itkevälle kaverille: "Miksi juoksit noin?", ja jatkoivat matkaa. Kaverin äiti sitten kiireen vilkkaa vei hänet tarkastettavaksi.

Kolmisenkymmentä vuotta sitten olin pihalla kun noin 4-vuotias lapsi tipahti kotinsa ikkunasta viidennestä kerroksesta. Valitti vaimeasti maatessaan maassa ja minä satajalkaa puhelinkoppiin. Silloin ei ollut vielä kännyköitä, eika kaikilla kotipuhelimiakaan. Kuulin, että lapsi selvisi hengissä, mutta en tiedä enempää.

Jokunen vuosi sitten osuin silloisen mieheni kanssa ekana paikalle, kun nainen oli pudonnut 10 kerroksesta asvalttiin. En tuolloin vielä tiennyt, kuinka korkealta oli pudonnut, vaan mies soitti ambulanssia ja mä koitin etsiä elonmerkkejä. Korvasta tuli verta ja takaraivo oli palasina. Ei auttanut ambulanssi. Mutta ihan kauniisti siinä maassa makasi, eli ei mitään raajoja ollut luonnottomassa asennossa tms eli ei ollut sillä tavalla kamalan näköinen.

Taitaa olla heppoisemmasta päästä, mutta eräs hirvikolari jäi mieleen. Porukalla oltiiin parikymppisenä menossa mökille viikonloppua viettämään. Yhtäkiä poliisi pysäytti ja nähtiin edessämme hirvi joka makasi tiellä ja huusi. Oikeesi Huusi, mölisi, itki ... joku oli varmaan ajanut sen päälle. Se poliisi lopetti sen hirven ampumalla sitä päähän, ja me jatkettiin matkaa.
Täytyy sanoa että oli ikävä kokemus.
Jäi vaan mieleen se hirven huuto!

Pyöräilin ykkösluokalla kouluun isoa mäkeä alas tien vasempaa reunaa. Vastaan ajoi nainen, joka rupesi yhtäkkiä heittelehtimään tieltä oikealle ja vasemmalle.
Pääsin kuitenkin naisen ohi vahingoittumatta mutta sen jälkeen kuului kauhea rysähdys!

Se nainen ajoi minun takana tullutta (tien oikeaa reunaa ajanutta) miestä päin.
En tiennyt että mun takana tuli joku :o

Nainen heittelehti ilmeisesti sen vuoksi, koska minä ajoin väärää puolta, eikä nainen osannut päättää, mitä tehdä, kun tie on tukossa molemmilta puolilta :ashamed:

Tästä jäi kyllä tosi pahat muistot :/

Seuraava tapahtui yläasteaikaan.
Seistiin kaverin kanssa ruuhkabussissa bussin keskiovien edessä (bussi tupaten täynnä)
Pysäkki tuli ja ihmiset tunki ulos, kunnes luulin kaverin kanssa, että kaikki meni jo, ja asetuttiin vähän leveämmin.
No eihän kaikki ollleetkaan menneet, vaan yksi mummo oli vielä jäämässä ja me seistiin hänen edessään.
Bussi sulki ovet, mutta mummo ehti ovien väliin ja siinä samassa kuski lähti liikkeelle. Mummo horjahti suoraan selälleen asfalttiin ja pää vuosi verta :x

Kuski juoksi apuun ja soiteltiin ambulansseja jne.

Siinä toinen onnettomuus, mistä syytän itseäni :(

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Pyöräilin ykkösluokalla kouluun isoa mäkeä alas tien vasempaa reunaa. Vastaan ajoi nainen, joka rupesi yhtäkkiä heittelehtimään tieltä oikealle ja vasemmalle.
Pääsin kuitenkin naisen ohi vahingoittumatta mutta sen jälkeen kuului kauhea rysähdys!

Se nainen ajoi minun takana tullutta (tien oikeaa reunaa ajanutta) miestä päin.
En tiennyt että mun takana tuli joku :o

Nainen heittelehti ilmeisesti sen vuoksi, koska minä ajoin väärää puolta, eikä nainen osannut päättää, mitä tehdä, kun tie on tukossa molemmilta puolilta :ashamed:

Tästä jäi kyllä tosi pahat muistot :/

Seuraava tapahtui yläasteaikaan.
Seistiin kaverin kanssa ruuhkabussissa bussin keskiovien edessä (bussi tupaten täynnä)
Pysäkki tuli ja ihmiset tunki ulos, kunnes luulin kaverin kanssa, että kaikki meni jo, ja asetuttiin vähän leveämmin.
No eihän kaikki ollleetkaan menneet, vaan yksi mummo oli vielä jäämässä ja me seistiin hänen edessään.
Bussi sulki ovet, mutta mummo ehti ovien väliin ja siinä samassa kuski lähti liikkeelle. Mummo horjahti suoraan selälleen asfalttiin ja pää vuosi verta :x

Kuski juoksi apuun ja soiteltiin ambulansseja jne.

Siinä toinen onnettomuus, mistä syytän itseäni :(
IHAN TÄYTTÄ PASKAA

Liian paljon on tullut ruumiisiin törmättyä. Kai se vaurioittaa ihmistä pidemmän päälle. Hyvinä aikoina toivoisin sen johtavan siihen, että kunnioittaisi ja arvostaisi elämää. Huonoina huomaan jotain muuta.

En todellakaan noin pahoja kuin muut ja toivottavasti en ikinä kohtaakaan.

Pahin oli kun tultiin Lahdesta päin ja vähän jälkeen Asikkalan oli joku motaristi ajanut autoa päin. Motaristin pyörä oli pellolla ja siellä oli poliisit ruumispussin kanssa. Siitä sitten myös uutisoitiin lehdissä.

Toinen tapaus oli se, kun isossa risteyksessä yksi äijä ei nähnyt rekkaa ja ajoi sen kylkeen (miehelle pieni niskan nytkähdys vain).

Olin Tallinnassa ja näin kun nainen lähti ylittämään pääkatua ja jäi bussin alle. Toinen jalka ja käsi lähti irti :/

Olin jotain 11-12v kun näin miehen hukkuvan. Kesti pari tuntia ennenkö ruumis sitten ees löydettiin, kun oli tosi virtaava paikka.

Viime maaliskuussa kun olin 7. luokalla, nän kuinka rinnakkaisluokan tyttö hyppäsi paikallisen Halpa-Hallin katolta tarkoituksena tehdä itsemurha. Oli ollut siellä katolla olevalla parkkipaikalla kavereidensa kanssa ja yhtäkkiä vain hypännyt alas. Alla oli noin 30cm lunta.
Oltiin juuri kavereiden kanssa menossa kotiinpäin kun tuo tapahtui. Kuulemma jotkut tytön kanssa samalla luokalla olevat olivat kiusanneet häntä niin paljon, että tuollaiseen ratkaisuun päätyi. Ei kuitenkaan onnistunut yrityksessään vaan jäi henkiin ja onneksi parantui täysi. Arpia ja muita jälkiä tosin jäi muutamia.

Olen nähnyt kaksi kertaa kun mieheni on katkaissut jalkansa, tai siis nähnyt jalan heti tapahtuman jälkeen.
Kolarissa Länsiväylällä makasi joku kuolleena pientareella, oli tosin peitetty.
Kaksi itsariyritystä naapurustossa, toinen onnistui myöhemmin.
Itse olen raahautunut 5-vuotiaana bussin perässä jalka oven välissä 700 metriä, sekä 15-vuotiaana olin kolarissa jossa (ystäväni äiti) kuskimme kuoli, sekä vastaantulevassa autossa kuoli yksi.

menin uteliaana katsomaan mitä kävi näin ekana vaan pyörän ja sit olin lähös ku luulin et joku vaa heitti pyörän eteen 2m pääs kuljin ojan ohi ja siel makas miea ilman oikeaa kättä ja päässä iso reikä sittn tuli lappeenrannan 190 ja totesi tämän henkilön kuolleeksi ja soitti poliisille joka soitti ruumis auton 25min myöhemmin juna oli lähtenyt ja katsoin radalle joka puolella oli verta ja aivomömmöjä ja luun paloja jäi pahat traumat

No kamalan pahaa en oo nähny näihin joihinki verrattuna, mutta;

olin itte kavereille kuskina, ajettiin sit kolari taksin kanssa joka tuli päin punasia risteykses ylinopeutta. Törmättiin tän taksin kylkeen ja kaveril osu pää tuulilasiin. Aattelin vaan ekaks et pitää soittaa apua ja luulin et kaikki on ok, ku kyselin et onko kaikki ok ja vastaukset oli "joo". Pyörin siinä kuskin paikalla sit sen mitä pystyin (palokunta leikkas mut ulos, selvisin vammoitta) ja huomasin , et vänkärin naama näytti siltä et siihen olis lätkästy kilo jauhelihaa. Silmät ja suu näky sen veren alta. Hyi, muistan sen ku eilisen ja tästä aikaa kolmisen vuotta.

Hevoshommia tehneenä sielläkin tullut nähtyä jos jonkinnäköstä. Olis töissä nelisen vuotta sitten leiriavustajana yhdellä tallilla ja n. 1m päässä minusta eräs tyttö tippui kätensä päälle ja kuulin sen naksahduksen kun se käsi katkesi. :$

Itelle käyny kans pahasti rats.onnettomuudes. Tipuin seinään isohkon hevosen selästä, iso selkälihas kahta senttiä vaille poikki ja oikee lonkka pois paikaltaan jonka takia lonkasta sitten repes nivelnestepussi. Edelleen vaivaa molemmat, sekä lonkka että selkä. Ja n. vuosi sitten mulla löydettiin iso välilevynpullistuma joka todettiin johtuvaksi tästä onnettomuudesta.

Itse olen nähnyt penskana, kun pikkutyttö tippui hepan selästä ja tytöltä katkes jalka. Huuto oli ihan kamalaa, oletettavastikin.

Toinen onnettomuus jota olin todistamassa tapahtui vuonna -99 Särkänniemessä. Näin kun tyttö tippui siitä keinuhärvelistä. Ambulanssi haki sen pois, maahan jäi vain verinen läntti.

Joo mäki taisin sillon olla siellä särkkiksessä! Ihan kamalaa!
Sit toinen onnettomuus tapahtu joskus kauan kauan aikaa sitten kun olin joskus sukulaisten ja perheen kanssa mökillä. Mulla oli sillon noin 7 vuotias serkkupoika. Olimme uimassa järvellä. Järvi oli todella syvä, ja muistan että muutaman metrin päässä oli jo melkein kaulaan asti vettä!
No, kaikki aikuset oli sisällä, ja me kakarat oltiin uimassa. Elikkäs minä, se 7v serkku, isosisko ja pikkuveli.
Siinä ihan rauhassa uitiin, kunnes ei löydetty sitä meijän serkkuu. Serkku oli nuorin meistä kaikista, joten meijän piti pitää siit huolta. No, mä olin ainoo jolla oli sukelluslasit päässä. Päätin sukeltaa, ja tsekata oliko serkku veden alla. (olin hyvä uimaan koska harrastin sukellusta) No sitten näin sen ihan pohjassa. ei liikkunu muuten, paitsi et vesi keinutti sitä pikkasen. No vesi oli ainaki 2 metrii syvää ja menin hakeen poikaa sieltä. Kun olin saanut serkkuni rantaan, niin veli meni hakeen isää. Serkku oli ihan kalpee, silmät oli puolittain auki, ja suu ammollaan.
Faija yritti antaa tekohengitystä, turhaan.
En unohda sitä näkyy koskaan ku ambulanssit, tai joku ihmeen auto kanto sitä poikaa, joka roikku ihan elottomana. Ja ne kasvot... :(

Lenkkipolulla nähtiin, kun joku mies makasi maassa, sätki ja oli oudon värinen. Auttajia oli jo paikalla, joten ei jääty ihmettelemään, ettei oltais aiheutettu harmia. Seuraavana päivänä sinne polun varrelle oli tuotu kynttilöitä ja kukkia. :'(

No hmm.. Pari lievää autokolaria missä vaan mennyt vähän peltiä ryttyyn.
Kerran siskoni kanssa olimme lenkillä kun ohi ajoi äiti joka tarakoi lastaan. Lapsen jalka meni takapyörän pinnojen väliin ja ihan solmuun! Se oli ehkä pahin näkemäni tapaus.
Äitini juoksi kerran suihkusta katsomaan kun televisiossa oli tuttava ja kaatui sitten kivilattialle ja löi päänsä oven reunaan. Verta tuli ja paljon päästä mutta muutamalla tikillä selvisi.
Sitten siskoni oli tukehtua makkaran kuoreen lapsena. Isä roikotti jaloista ja äiti työnsi sormet kurkkuun ja sisko sinisenä kakoi. Onneksi saivat pois.
Mitään kuolemia en onneksi ole nähnyt ja toivottavasti ei koskaan tarvitse nähdäkään.

Käveltiin pikkusiskon kanssa (sisko n.4 v) kaupalta kotiin ja jalkakäytävällä oli sairaskohtauksen saanut mies sekä hänen vaimonsa + joku nainen joka soitti apua. Nainen oli ihan paniikissa :(
Nopeasti ohjasin vaan siskon siitä pois,ei millään olisi malttanut lähteä :/

Kuulin myöhemmin että tämä mies olisi ollut krapulassa ja lähtenyt siitä huolimatta hiihtolenkille.Eivät edes ladulle asti päässeet. mies kuoli ennen lanssin tuloa.

Helpolla olen päässyt,en ole nähnyt kuollutta tai nähnyt pahoja onnettomuuksia.

Mä olen nähnyt edelläni ajaneen auton luistavan tieltä, menevän katon kautta ympäri ja lopulta päätyneen katolleen kuusikkoon. Inha tunne mennä katsomaan tuloksia ja mikä helpotus nähdä, että kuski kömpii autosta ulos. Muita autossa ei ollut.

Yhden kerran olen kuullut junan jarrujen kirskuvan, kohta tulivat ambulanssit ja ruumisauto. Kotini ikkunasta näki tapahtumapaikalle, en juuri viitsibyt katsella, etten näkisi liikaa. Pari viikkoa oli inhottava ulkoiluttaa koiraa alueella, kun pelkäsin koiran löytävän jotain jäljelle jäänyttä.

Olen nähnyt lapsena kuin naapuritalon parvekkeelta heitettiin/tai hyppäs(ei ole vieläkään selvinny mulle kummin siinä oikeasti oli käyny) nainen. Kerros tais olla viides ja tipahti alla olevan pienemmän rakennuksen katolle. En tiedä kuinka kävi.