Millastahan noottia me saadaan neuvolassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Tässä kun kersalla on tullut lekurissa ravattua, niin lekuri taivasteli et ei voi painaa vaan 15kg tuo melkein metrin monsteri.

Onkos muilla sitten minkä kokoisia 3v lapsosia?

Esikoinen 95cm ja 14kg

Kakkonen 94cm ja 15kg

Kolmonen 97cm ja 16kg

Joo mulla on kortit tässä laatikossa vieressä :D
Nelonen on vasta vajaa 2½v...(2v3kk oli 86cm ja 10,5kg, että ei taida ihan isompien mittoihin päästä 3v mennessä )

No neuvolasta nyt saa noottia helposti, oli sitten vähän keskivertoa laihempi tai pulskempi tai jotain siltä väliltä. Kyllä peilikuva kertoo sekä aikuisista että lapsista totuuden paremmin kuin mitkään käyrät. Mun lapsi on 6v, 120 cm ja 25 kg ja ihan normaali ja sopusuhtainen. Ei luuviulu muttei näytä ylipainoiseltakaan.

No huh, ehkä mä en sitten ajattele asiaa. Eka nla uudella tädillä tulossa, joten meinas alkaa vähän pelottaa kun tuo lekuri rupes inkuttaa siitä et pitäis painaa jo 16kg.
Yksilöitä, yksilöitä.. :D

No neuvolasta nyt saa noottia helposti, oli sitten vähän keskivertoa laihempi tai pulskempi tai jotain siltä väliltä. Kyllä peilikuva kertoo sekä aikuisista että lapsista totuuden paremmin kuin mitkään käyrät. Mun lapsi on 6v, 120 cm ja 25 kg ja ihan normaali ja sopusuhtainen. Ei luuviulu muttei näytä ylipainoiseltakaan. Ja on muka ylipainoinen terveydenhoitajan mukaan (joka ei ollut koskaan aiemmin nähnyt lasta, ainoastaan ne käyrät siellä koneella).

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
No neuvolasta nyt saa noottia helposti, oli sitten vähän keskivertoa laihempi tai pulskempi tai jotain siltä väliltä. Kyllä peilikuva kertoo sekä aikuisista että lapsista totuuden paremmin kuin mitkään käyrät. Mun lapsi on 6v, 120 cm ja 25 kg ja ihan normaali ja sopusuhtainen. Ei luuviulu muttei näytä ylipainoiseltakaan.

Kyllä toi meidänkin kersa ihan hyvä on, hoikka muttei laiha. Sellanen passeli :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Meillä 2v poika on 95cm ja reilun 15kg. Hyväksi sanoivat pituus-painosuhdetta. Ei kai muutama sentti lisää sitä miksikään muuttais, näin ainakin kuvittelen:)

Meillä 3-vuotias on 96 cm ja 14,5 kg. Ei ole mitenkään hoikka, pallerokätinen ja pömppömahainen.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Meillä 3v on 99 cm ja painaa 15,1 kg. Kukaan ei ole kauhistellut mitään.

Mahtavaa, toivoa on!

Tai no, kauhistelihan se lekuri jo, mutta jospa nlassa ei :xmas:

Joo, hoikkahan toi meidänkin on, mutta ei se mikään varsinaisesti laiha ole. Neuvolantäti ei tosiaan ollut yhtään huolissaan, ei kommentoinut juurikaan.

Ja neuvolassa monilla tädeillä on se outo käsitys että lapsen pitäisi kasvaa 0-käyrää vaikka tarkoitushan on pysyä niiden käyrien sisällä ja kasvaa OMAA käyräänsä tasaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 2v poika on 95cm ja reilun 15kg. Hyväksi sanoivat pituus-painosuhdetta. Ei kai muutama sentti lisää sitä miksikään muuttais, näin ainakin kuvittelen:)

Meillä 3-vuotias on 96 cm ja 14,5 kg. Ei ole mitenkään hoikka, pallerokätinen ja pömppömahainen.

Sun pointtis oli? Meillä ei tosiaan ole yhtään mahaa, eikä reisimakkaraakaan, mut selkä on levee ja pää on suuri:) Kädet on kyllä pallerot, mutta en ole tavannut 2-vuotiasta, jolla ei olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mahtavaa, toivoa on!

Tai no, kauhistelihan se lekuri jo, mutta jospa nlassa ei :xmas:

Ihan normaalilta kuulostaa :o

Meidän ruipelo on aika pitkä, ainakin vaatteet pitää olla 122/128, eikä silti paina kun pari kiloa enemmän ku sun sälli, kerran yks terkka jotain sanoi, mutta lääkäri taas vaan nauroi sille :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sun pointtis oli? Meillä ei tosiaan ole yhtään mahaa, eikä reisimakkaraakaan, mut selkä on levee ja pää on suuri:) Kädet on kyllä pallerot, mutta en ole tavannut 2-vuotiasta, jolla ei olisi.

Ei mulla mitään pointtia ollut, totesin vain, että noilla mitoilla meidän lapsemme on lapsenpyöreä kolmevuotias.

Yhteistyössä