mille alalle ilman koulutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töitä vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moneenkin paikkaan saattaa päästä ilman koulutusta. Palkka on vain silloin alempi ja joitakin työtehtäviä ei välttämättä saa tehdä. itse lähihoitaja ja meillä töissä myös kouluttamattomia

pelisalien hoitajat. kukkaistytöt. puhelinmyyjät (voi olla, että työnantaja pitää jonkun perehdyttämisen), henk.koht avustajat. Mainoslärpykkeiden jakajat. Hyllyttäjät (ajokortin saattaa tarvita)

suosittelisin koulutusta. Mitä nopeammin aloitatte itsenne kouluttamisen, sitä nopeammin pääsette eteenpäin elämässä:)
Tuskin kukaan haluaa olla kolmekymppinen ja ilman ammattia...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitar:
Moneenkin paikkaan saattaa päästä ilman koulutusta. Palkka on vain silloin alempi ja joitakin työtehtäviä ei välttämättä saa tehdä. itse lähihoitaja ja meillä töissä myös kouluttamattomia

mä olen vanhainkodilla töissä ilman papreita. tai opiskelen koko ajan niitä itselleni ja alle vuos enää käymmättäkin vaan. ikinä et saa vakkari paikkaa jos ei papereita ,palkka huonompi, koulutusta ei ole/järjestetä. jne jne

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
suosittelisin koulutusta. Mitä nopeammin aloitatte itsenne kouluttamisen, sitä nopeammin pääsette eteenpäin elämässä:)

:/ Mä kyllä haluan.

Paljon rikkaampaa näin. Voi tehdä ihan mitä vaan, kun ei tarvitse tuskailla koulunpenkillä hukkaan menneitä vuosia. (tai ainakaan useaa vuotta :xmas: )

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:

Paljon rikkaampaa näin. Voi tehdä ihan mitä vaan, kun ei tarvitse tuskailla koulunpenkillä hukkaan menneitä vuosia. (tai ainakaan useaa vuotta :xmas: )

Miten saat aina näitä työpaikkoja joihin ei koulutusta?
Käytkö vaan kyselemässä vai suhteilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Rusinantte:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitar:

mä olen vanhainkodilla töissä ilman papreita. tai opiskelen koko ajan niitä itselleni ja alle vuos enää käymmättäkin vaan. ikinä et saa vakkari paikkaa jos ei papereita ,palkka huonompi, koulutusta ei ole/järjestetä. jne jne

ja täällä vanhainkodille ei enää edes oteta muuta kuin pätevää henkilökuntaa...

Hei siis jatkuvastihan täällä ainakin haetaan tehtaisiin työntekijöitä.
(niihin en mene, kun yövuoroa en tee)

Ja ilmoitusten/työkkärin tarjonnan perusteella olen itseni tota viimeistä lukuunottamatta haastatteluun tunkenut.

(kirjastoon pääsin harjoittelujakson päätteeksi)

Suhteilla.
:D
Ei kiitos.

Vartija. Firma kouluttaa 40h kurssilla joka kestää viikon. Siitä saa 4kk väliaikaisen vartijakortin jonka jälkeen työnantaja kustantaa 60h kurssin ja siitä saa 5 vuoden kortin. Itse aloitin kesäduunina respassa ja pikkuhiljaa päädyin hälkkäriin. Nyt palkkani on 1700e/kk. Mun työ on kylläkin vaativaa ja oman koulutuksen hälyhommaan saa sitten kun sinne päätyy. Nyt olen firmassa ollut neljä vuotta, joskin nyt äippävapaalla.
Vartijan hommissa voi päästä ihan hyvin sellaiseen kohteeseen missä työskentely kiinnostaa, eikä tarvitse pohjakoulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten saat aina näitä työpaikkoja joihin ei koulutusta?
Käytkö vaan kyselemässä vai suhteilla?

Mutta miten sitten saa hyvän työpaikan? Muutama vuosi (2-6), on lyhyt aika elämässä, ja siitä voikin jo ponnistaa eteenpäin...:) Ei tarvitse olla uraohjus, mutta ammatti on aika perusjuttu ja nostaa itsetuntoakin :)

Mie olen tehnyt paljon muutakin kuin istunut kaupan kassalla ( voi elämä miten suppee käsite), ollu ärrän tätinänä, kahvila-ravintolan tarjoilija, se kassa neiti, ja nyt sitte huoltamomyyjä. Ja kaikki ilman papereita, tosin nyt opiskelen työnanatajan piikkiin myyjän ammattitutkintoa. :D

Mä oon vähän samoilla fiiliksillä, ja näköjään se on ihan kannattavaa: mua tultiin pyytämään uuteen työpaikkaan suoraan vanhalta työpaikalta.

Ehkä mä valmistun sitten kolmikymppisenä tai neli, jos mieli muuttuu. :D

Mutta miten sitten saa hyvän työpaikan? Muutama vuosi (2-6), on lyhyt aika elämässä, ja siitä voikin jo ponnistaa eteenpäin...:) Ei tarvitse olla uraohjus, mutta ammatti on aika perusjuttu ja nostaa itsetuntoakin :)

Miksi sen pitää olla perusjuttu kun pärjää ilmankin? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Vartija. Firma kouluttaa 40h kurssilla joka kestää viikon. Siitä saa 4kk väliaikaisen vartijakortin jonka jälkeen työnantaja kustantaa 60h kurssin ja siitä saa 5 vuoden kortin. Itse aloitin kesäduunina respassa ja pikkuhiljaa päädyin hälkkäriin. Nyt palkkani on 1700e/kk. Mun työ on kylläkin vaativaa ja oman koulutuksen hälyhommaan saa sitten kun sinne päätyy. Nyt olen firmassa ollut neljä vuotta, joskin nyt äippävapaalla.
Vartijan hommissa voi päästä ihan hyvin sellaiseen kohteeseen missä työskentely kiinnostaa, eikä tarvitse pohjakoulutusta.

Joo! peruspalkka on juuri noussut 80e / kk, ja ensi vuonna nousee noin satasella kuussa, muistaakseni. Ootko siis hälytyskeskuksessa? Mitä teet siellä?
Vartijan koulutuksella voi siis tehdä myös siistejä sisähommia vastaanottotyössä, ei tartte mennä metroon painimaan jos ei halua:) Mm. suurlähetystöt, pääkonttorit, kulttuurilaitokset työllistää:)

Yhteistyössä