mille alalle ilman koulutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töitä vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan teidän oma juttuhan se on, mutta _mun henkilökohtaisen näkemyksen_ mukaan on kannattavaa sijoittaa itseensä muutaman vuoden koulutuksella. Ei sen tarvitse olla yliopistokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Ihan teidän oma juttuhan se on, mutta _mun henkilökohtaisen näkemyksen_ mukaan on kannattavaa sijoittaa itseensä muutaman vuoden koulutuksella. Ei sen tarvitse olla yliopistokaan.

Mä olen sijoittanut itseeni koulutusta viisi vuotta kahdella eri alalla, mutta kun on tullut valmistumisen aika olen hypännyt pois kelkasta.

Mun nykyinen työni ei ole kummankaan alan, mihin olen koulutuksen saanut mutta jättänyt valmistumatta, eikä tulevakaan työ ole edes lähellä.

Musta on ihan hyvä näin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anniina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Vartija. Firma kouluttaa 40h kurssilla joka kestää viikon. Siitä saa 4kk väliaikaisen vartijakortin jonka jälkeen työnantaja kustantaa 60h kurssin ja siitä saa 5 vuoden kortin. Itse aloitin kesäduunina respassa ja pikkuhiljaa päädyin hälkkäriin. Nyt palkkani on 1700e/kk. Mun työ on kylläkin vaativaa ja oman koulutuksen hälyhommaan saa sitten kun sinne päätyy. Nyt olen firmassa ollut neljä vuotta, joskin nyt äippävapaalla.
Vartijan hommissa voi päästä ihan hyvin sellaiseen kohteeseen missä työskentely kiinnostaa, eikä tarvitse pohjakoulutusta.

Joo! peruspalkka on juuri noussut 80e / kk, ja ensi vuonna nousee noin satasella kuussa, muistaakseni. Ootko siis hälytyskeskuksessa? Mitä teet siellä?
Vartijan koulutuksella voi siis tehdä myös siistejä sisähommia vastaanottotyössä, ei tartte mennä metroon painimaan jos ei halua:) Mm. suurlähetystöt, pääkonttorit, kulttuurilaitokset työllistää:)

Joo, hälkkärissä teen noita tavishommia, eli mulla on edessäni 4-5 ruutua missä on auki useampia ohjelmia, hälyjä poimitaan ja soitellaan piirille, katotaan avainkoodeja jne. Toimitaan myös paljon poliisien ja hätäkeskuksen kanssa yhteistyössä. Meille tulee joskus jopa 300 puhelua tunnissa, niin siinä ei oikein voi keskittyminen herpaantua, eli henkisesti tosi rankkaa. Tein aiemmin 12h vuoroja sen normaalin 120h/3vk, mutta nyt kun palaan niin teen vaan aamuvuoroja. Kiitosta ei kamalasti kuulu asiakkailta, mutta meillä onneksi tosi ihanat vuoroesimiehet jotka kyllä jeesaa ja antaa tosi paljon positiivista palautetta. Ryhmähenki on loistava, apua saa samantien jos ongelmia. Mahtava työyhteisö ja ihanan haasteellinen työnkuva :heart:

Mä oon päässyt hyödyntämään kielitaitoanikin, eli on tullut hoidettua puheluita niin ruotsiksi, englanniksi, saksaksi ja ranskaksikin. Onneksi ei vielä ole venäjää kohdalle osunut, se on vähän jäänyt unholaan. Mutta mun mielestä tossa hommassa on parasta juuri se, että pitää tasan tietää mitä tekee ja pitää toimia heti. Siinä on ihan oikeasti kyse ammattitaidosta vaikkei varsinaista koulutusta hommaan olekaan.

Siis koulutus nyt ei ole mikään tae työnsaannille paremminkin asenne ja kokemus.
Itse olen 22-vuotias YO-todistuksen omaava nuroi neitonen ja olen töissä vienti koordinaattorina/ assarina design toimistossa.

Tällaisia työpaikkojahan ei normaalisti saa ilman vähintään merkonomin papereita mutta itse olen tehnyt töitä 12-vuotiaasta lähtien kaikki lomat ja vapaa ajat joten työkokemusta on kertynyt PALJON. Ei kannata tyytyä kaupan kassalle tai siivoojaksi sillä ne myös vaikuttavat tulevaisuuden työnsaantiisi. Itsellä kaupan kassa-vaihe meni ohi jo 15-vuotiaana ja silloin se on katsottu hienoksi kokemukseksi mutta jos olisin esimerkiksi hakenut tätä paikkaa kaupan kassalta niin en varmasti olisi saanut.

Kielitaito on nuorilla todellinen valtti ja myös tietysti oma asenne!
Kannattaa uskoa itseensä ja pyrkiä parempaan eikä vain ottaa mitä saa.

Nimim. Hyvä työ, ihana mies, rengastettu ja vauva tulossa :heart:

olen 16 vuotias jäin ilman koulutus paikka nyt puren kynsiä mitä teen
nyt olen sitä mieltä että jään kotiin ja sit kun olen 18 niin heti meen töihin nokialle tai johonkin pakkaus hommin.

Yhteistyössä