Mille lääkärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auts, auts, auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auts, auts, auts

Vieras
Mulla on muutamassa päivässä kipeytynyt vasen leukaperä tosi kipeäksi. Suun ollessa kiinni ei kipua tunnu (eli ei jatkuvaa särkyä), vaan vasta kun suun avaa tai esim. syödessä. Alkoi ikään kuin flunssan jälkioireena mielestäni. Mutta kysymys kuuluu: mille lääkärille varaan ajan? Hammaslääkäri? Terveyskeskus? Niin ja jos jollain on ollut vastaavaa vaivaa, kerro ihmeessä mikä oli syynä.

Mulle todettiin torstaina leukanivelen tulehdus samoista oireista. Ruisleipää en esim. pysty syömään, haukottelemaan ei pysty. Meni niin pahaksi että säteili korvaankin. Mulla johtui kovasta puremisesta. Eli sressistä. Saan purulevyn marraskuussa.

Kuuriksi tuli 600mg burana. Puolikas joka kahdeksas tunti ja viikon ajan. Niin ja hammaslääkärillä kävin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle todettiin torstaina leukanivelen tulehdus samoista oireista. Ruisleipää en esim. pysty syömään, haukottelemaan ei pysty. Meni niin pahaksi että säteili korvaankin. Mulla johtui kovasta puremisesta. Eli sressistä. Saan purulevyn marraskuussa.

Kuuriksi tuli 600mg burana. Puolikas joka kahdeksas tunti ja viikon ajan. Niin ja hammaslääkärillä kävin.

Jatkan sen verran: oireena oli myös ettei suu auennut kokonaan kuin pikku hiljaa venymällä antoi periksi.

joo eli sullakin on se bruksismi, niinku mullakin. mie odotan nyt päässyä hammalääkärille ja purentakiskon tekoon. paljonko se muuten sulla maksoi? luin kauhulla yhdestä lehdestä et hinta jopa 490 e! oliko kova työ sitä tehdä eli pitikö monesti käydä kokeilemassa vai miten se tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:

joo eli sullakin on se bruksismi, niinku mullakin. mie odotan nyt päässyä hammalääkärille ja purentakiskon tekoon. paljonko se muuten sulla maksoi? luin kauhulla yhdestä lehdestä et hinta jopa 490 e! oliko kova työ sitä tehdä eli pitikö monesti käydä kokeilemassa vai miten se tehdään?

Saan sen siis marraskuussa vasta kun on tarkastus! Mut jos se noin paljon maksaa.... *apua*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, ajattelin vaan että terveyskeskukseen voisi päästä nopeammin. Hammaslääkäriin taitaa olla aika pitkät jonot. Kaipa ne ohjaa sitten tk:sta eteenpäin...?

Mä käytän yksityistä ja pääsin seuraavana päivänä soitosta hammaskirurgille. Maksoi 28 euroa plus buranat 2,80

Niin, ajattelin vaan että terveyskeskukseen voisi päästä nopeammin. Hammaslääkäriin taitaa olla aika pitkät jonot. Kaipa ne ohjaa sitten tk:sta eteenpäin...?

Mä käytän yksityistä ja pääsin seuraavana päivänä soitosta hammaskirurgille. Maksoi 28 euroa plus buranat 2,80

miten tuo diagnosoitiin?

miten tuo diagnosoitiin?

Vääntelemällä leukaa ja repimällä ja oireita läpi käymällä. Ja toteamalla mun historiaa. Mulla on epätasapainoinen purenta ku yx hammas puuttuu oikealta puolelta jne, jne... Niin ja yx oire lisää: päänsärky.

Torstaina aloin vetää buranaa ja nyt pahimmat oireet alkaa helpottaa. Suu ei aukea vieläkään kokonaan ja sen treenaus täytyy aloittaa huomenna vähitellen.

mä en ymmärrä. mulla on aivan sietämätön kipu leuoissa! mietin et mikä kumma mahtaa olla vialla; suuta ei pysty enää edes kiinni laittamaa, just haukottelu on aivan mission impossible, syöminen on tosi hankalaa ja koko ajan sattuu järjettömän paljon. heti kun buranan vaikutus lakkaa, oleminen on tosi vaikeaa ja kivuliasta. kipu on tullut ihan yhtäkkiä pari päivää sitten, eikä tunnu lähtevän. mitään sellasta joka kivun aiheuttaisi, en mielestäni ole tehnyt. tosin ajoin kolarin kaksi viikkoa sitten, ja hampaani menivät vinoon, koska naama osui ilmeisesti johonkin, mutta oon siitä käynyt jo hammaslääkärissä. mikä neuvoksi? lääkäriin vaan? on tosi vaikea olla eikä nukkumisestakaa tule mitään ilman buranaa. flunssaa ei ole ollut. koko leukaperä on aivan turvonnut korvien alapuolelta ja säteilee vähä suuhun ja korviin.

Yhteistyössä