Mille matkalle lähtisit näistä vaihtoehdoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
En oikein osaa päättää. Matka-aika olisi elokuu.

Vaihtoehdot:

1. Kööpenhamina
- matka-aika noin viikko
- matka maksaisi noin 300 €, siis lento ja hotelli yhteensä
- en ole aiemmin käynyt kuin ainoastaan pikaisesti Tivolissa =) muuten kaupunki on ihan tuntematon minulle.
- mietin sitä onko miten kallista olla, kaikki ostokset ja nähtävyydet jne. Ajattelin, että tuohon voisi yhdistää myös Etelä-Ruotsin, ainakin Malmössa voisi käydä.

2. Istanbul
- matka-aika olisi noin viikko, mahdollisesti kymmenenkin päivää
- 2 krt olen käynyt aiemmin, yhteensä olen ollut 9 päivää tuolla, matkoista on kuitenkin vuosia ja en hirveästi ehtinyt näkemään
- matkan hinta olisi noin 300 (viikko) tai noin 350 (10 päivää)
- tämä olisi muuten kiinnostava, mutta toisaalta ei tule niin paljon uutta nähtävää, kun olen siellä jo käynyt, toisaalta taas harmittaa, että niin paljon jäi näkemättä

3. Dubai
- matka olisi noin 10 päivän pituinen ja täysin ilmainen ja ainoa näistä vaihtoehdoista, joissa majoitukseen sisältyisi uima-allas
- muuta hyvää tässä ei sitten olisi noihin muihin verrattuna (nähty moneen kertaan, liian kuumaa jne.)

4. Dublin
- matka olisi vähintään viikon pituinen
- en ole käynyt aiemmin eli olisi täysin minulle uusi paikka kyseessä
- mietin vaan sitä onko jotenkin tylsä? Hintoja en nyt muista, mutta muistaakseni matkan saisi myös tuolla reilulla 300 eurolla viikoksi

5. Rooma
- samaa hintaluokkaa kuin nuo muut
- sitä nyt vaan mietin, että onko liian tukala elokuussa ja täynnä turisteja? Millainen hintataso mahtaa olla?
- ja onko viikko riittävän pitkä aika olla vai käykö taas niin, että harmittaa, että jäi niin monta paikkaa näkemättä?

6. Kiova
- hinnaltaan sama luokkaa kuin aiemmat enkä ole käynyt aiemmin
- tähän voisi yhdistää vierailun Tsernobyliin ja Pripjatiin
- onko muuten mielenkiintoinen kaupunki kyseessä? Millainen hintataso mahtaa olla?
- mietin myös elokuun säätä, ilmeisesti pitäisi olla ihan kivat säät vielä?

Tässä nyt joitain ehdotuksia, joita mietin. Muitakin saa ehdottaa! Eniten kiinnostaa ehkä tuo Kiova tällä hetkellä. Minua kiinnostaisi myös Balkanin alue. Olisikohan siellä mitään kivaa, edullista ja mielenkiintoista kohdetta? Hinta ei saisi paljon päälle 300 euron mennä.

hetkellä ehdottomasti Rooma tai Dublin. Myös Istanbul olisi mielenkiintoinen, mutta ei vielä voittoa Roomasta. Kööpenhamina on tylsä ja kallis kaupunki. Dubai ei kiinnosta yhtään. Ehkä mä ottaisin tuon Dublinin, Roomassa on niin kuuma elokuussa.

Roomaan lähtisin :) Jos Irlantiin mieli, niin puolet ajasta olisin jossain muualla (esim. Cork tai Galway). Maan läpi ajaa bussilla muutamassa tunnissa ja kannattaa!!!

saako olla utelias miten pääset noin halvalla?? köpiksessä esim hotellit n. parisataa euroa yö... :D
mut vastauksena kysymykseesi, Kiovaan menisin, juuri Pripjatin takia... :)

Rooma ja Dublin molemmat erinomaisia vaihtoehtoja. Itse oon olly 4 päivää Dublinissa ja oisin viihtynyt ehdottomasti pidempäänkin.
Roomassa saattaa ola aika ahdasta elokuussa se on totta.
Köpis on kiva, mutta hiukan "tylsä" edellisiin verrattuna.
Istanbulissa en ole käynyt, mutta kaveripariskunta kehui taannoin tuon paikan. Olivat siellä keväällä 5 päivää.
Dubaita ja Kiovaa en edes harkitsisi ( en oo kyllä käynyt enkä kuullut keltään mitään kiinnostavaa noista )

[QUOTE="vieras";24268293]saako olla utelias miten pääset noin halvalla?? köpiksessä esim hotellit n. parisataa euroa yö... :D
mut vastauksena kysymykseesi, Kiovaan menisin, juuri Pripjatin takia... :)[/QUOTE]

Voi toki olla, että muistan tuon Kööpenhaminan hinnan väärin. Olisikohan se matkan kokonaishinta ollut lähempänä 400 tai 500 euroa. Siinä juuri mietityttää se kalleus.

Sitten muihin ketjussa ehdotettuihin. Riika ei kiinnosta yhtään, miellän jotenkin liian lähellä olevaksi ja tylsäksi (tallinnamaiseksi). Sinne tosin ajattelin mennä ehkä joskus syksymmällä jos on joku useamman päivän peräkkäinen vapaa, mutta tätä pidempää lomaa en Riikaan halua "tuhlata".

Tuosta Dubaista unohtui se, että se olisi ainoa paikka näistä, joissa voisi uida, siis rannallakin altaan lisäksi. Tai Istanbulissa voisi tehdä päiväretken jonnekin rannalle ja varmaan Roomassakin. Mietin sitä Dublinia, että millainen on esim. Lontooseen verrattuna? Viime vuonna kävin Lontoossa niin mietin onko jotenkin liian samanlainen tai muuta vastaavaa? Hintataso myös kiinnostaa, Lontoo oli minusta ennakko-odotuksia halvempi.

Rooma, Dublin ja Istanbul kiehtoisivat eniten. Rooma voi tosin olla elokuussa tajuttoman täynnä turisteja, joten sen takia skippaisin ehkä sen...Dublinia ovat kaikki siellä käyneet tuttuni kovasti kehuneet. Ja Istanbul on mielettömän hieno kaupunki, olen siellä tosin jo "tuhannesti" käynyt mutta ei lisä pahaa tee :D

Kiova kiinnostaisi kovasti, mutta olen elämäni aikana tavannut satoja ukrainalaisia ja pitänyt tasan YHDESTÄ, joten jos maan kansalaisten perusluonne ja -olemus on sellainen millaisen mielikuvan olen saanut niin ei kiitos.

Köpis...mikä ettei :). Mutta jotenkin "liian lähellä".

Dubaissa en ole käynyt, ja haluaisin siellä kyllä käydä, mutten menisi sinne ehkä kovin monta kertaa, enkä ainakaan yksin vaan perheen tai ystävien kanssa.

Balkanin alue kiehtoo muakin. Sarajevoon haluaisin, ja kuulemani mukaan se on edullinen ja erittäin mukava kaupunki - sitä, mihin hintaan sinne saa lentoja, en tiedä.

Miten ois Krakova? Siihen voi yhdistää Auschwitzin ja kaupunki on ihana! Lisäksi Puola on todella halpa ja varmasti halpalentoja menee.

Köpis on tosi kallis, sinne en menis enää muuten kuin lasten kanssa jotain Legojuttuja katsomaan.

Miten ois Krakova? Siihen voi yhdistää Auschwitzin ja kaupunki on ihana! Lisäksi Puola on todella halpa ja varmasti halpalentoja menee.

Köpis on tosi kallis, sinne en menis enää muuten kuin lasten kanssa jotain Legojuttuja katsomaan.

Tuo Krakovakin voisi olla kiva. =) Varsovaa mietin myös, olisikohan järkeä käydä molemmissa samalla matkalla, jäisi ehkä noin 4 päivää aina yhteen kaupunkiin.

Tuo Krakovakin voisi olla kiva. =) Varsovaa mietin myös, olisikohan järkeä käydä molemmissa samalla matkalla, jäisi ehkä noin 4 päivää aina yhteen kaupunkiin.

Me ajeltiin pokkana Varsovan ohi, mutta oon kuullut siitäkin pelkkää hyvää, kaveri on asunut siellä. Hintataso on tosiaan matala, me yövyttiin ihanassa hostellissa jonkin linnan lähellä, tais olla 40e/yö/hlö ja pesulapalvelukin ois kuulunut hintaan :D Nathan's villa tais olla paikan nimi. Siellä on paljon näkemistä ja ostokset halpoja.

Keskitysleiristä (Birkenau on siinä samassa, opastettu kierros oli hyvä) puhumattakaan.. Unohtumattomia paikkoja.

Mä lähtisin totta kai ilmaiselle matkalle Dubaihin! Siis minuna, kun en ole koskaan siellä käynytkään.
Enkä ole käynytkään kuin Kööpenhaminassa. Kyllä sielläkin riittää nähtävää, ehkei viikoksi, mutta Ruotsin puolelle pääsee näppärästi. Tosin Malmössa en kävis, liian levotonta. Mieluummin vaikka siitä vierestä pieni vanha kaupunki Lund tai sit rannikolta, jos matka on elokuun alkupuolella, että olis vielä uintikelejä.

Sinuna valitsisin ehkä kuitenkin Rooman. Tuskin siellä sen kuumempaa en kuin Dubaissa tai Istanbulissakaan! Kaikenlisäksi Istanbulin tienoilla odotellaan maanjäristyksiä.

[QUOTE="vieras";24268903]Mä lähtisin totta kai ilmaiselle matkalle Dubaihin! Siis minuna, kun en ole koskaan siellä käynytkään.
Enkä ole käynytkään kuin Kööpenhaminassa. Kyllä sielläkin riittää nähtävää, ehkei viikoksi, mutta Ruotsin puolelle pääsee näppärästi. Tosin Malmössa en kävis, liian levotonta. Mieluummin vaikka siitä vierestä pieni vanha kaupunki Lund tai sit rannikolta, jos matka on elokuun alkupuolella, että olis vielä uintikelejä.

Sinuna valitsisin ehkä kuitenkin Rooman. Tuskin siellä sen kuumempaa en kuin Dubaissa tai Istanbulissakaan! Kaikenlisäksi Istanbulin tienoilla odotellaan maanjäristyksiä.[/QUOTE]

On siellä hieman kuumempaa, noin 45 astetta keskipäivällä. Istanbulissa olen käynyt syyskuun alussa ja silloin oli ainakin miellyttävä lämpötila, päivällä joku reilut 25 tai vajaat 30 astetta. elokuussa varmaan noin 30 astetta korkeimmillaan.

Yhteistyössä