Milloin alatte käyttämään kevättakkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kevätpörriäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kevätpörriäinen"

Vieras
En ymmärrä miksi tämä tuottaa minulle joka ainoa vuosi ongelmia, mutta koska te alatte käyttämään kevättakkia? Olen tähän asti vetänyt villakangastakilla, mutta nyt lämpötila näyttäisi olevan Helsingissä jo +4c. Onko teidän mielestä jo nahkatakkikelit? Jos laittaa jonkun kunnon huivin siihen lisäksi.

Ei ole tällä viikolla vielä. Ensi viikko on vähän siinä ja siinä, mutta sitä seuraavalla jo sitten ainakin.

Villakangastakki ei onneksi ole sieltä paksuimmasta päästä.

Rv 40+3 ja ainoa mikä mahtuu päälle on karmee kulahtanut toppis. Elän toivossa että ens viikolla saisi panna kevättakin, jätän vaikka auki jos ei muuten mahdu.

Sitten kun on lumet suurimmaksi osaksi sulaneet. Meillä on kyllä vielä niin paljon lunta ettei tulisi mieleen laittaa kevättakkia. Vaikka plus asteita onkin

Mulla on ns. välikausitakki. Ei oo ihan sellainen ohut trenssi, vaan vähän paksumpaa kangasta vuorella. Sinne joku vähän lämpimämpi takki alle niin on just sopiva. Ja kestää pienen kuuronkin. Etelä-Suomessa asutaan, ja puolet lumista ainakin jo sulanut! jee!

Varmaan sitten kun kaikki lumet sulaneet ja mittari juurikin siellä +8 - +10 asteessa. Sitten voi jo laittaa tennaria jalkaan ja kevättakkia :) Nyt vielä kylmä tuuli ainakin täällä...luulen että jo parin viikon päästä on ihan eri kelit :)

Lapsuudesta asti on usein käynyt niin, että jossakin vaiheessa kadulla kulkiessa huomaan, että olen ainut jolla on toppatakki ja hävettää. Toisaalta käytän pitkiksiä farkkujen alla jopa kesäisin, että olen oikeasti palelevainen.

kyllä minä käytän jo kevät takkia ulkoillessa ja asun helsingissä.hyvin siellä pärjää. lapsi myös kulkee kauppareissuilla ja tämmösissä välikausi asu päällä.muuten on ihan hiestä märkä. Sitä voi rupee käyttää sillon kun itestä tuntuu hyvältä ja tuntee pärjäävänsä kevät takilla :)

Mä en ole vielä vaihtanut edes villakangastakkiin! Muuten olisi varmaan passeli, mutta viime päivinä on tuullut sen verran reippaasti, että tuulisi villasta läpi. Toppatakkin on ollut vielä ja alta vain olen vähentänyt kerroksia.

Kevättakki on mulla trenssi ja siihen saa olla +10-15 astetta, ennen kuin on käytössä. Ulkoillessa voin vaihtaa vuorilliseen tuulipukuun sitten, kun lumetkin on sulaneet. Keväällä monelle on mun mielestä vähän turhan kiire vaihtaa kevätkamppeisiin, etenkään lapsilla, kun maa on kuitenkin vielä roudassa pitkään! Vastaavasti taas syksyllä tuntee itsensä oudoksi, kun silloin mennään noilla +10-keleillä vielä verkkareilla, kun muut kaivaa jo pipoa ja villatakkia.

Mä olen niin vilukissa, että saa olla lähempänä 10 astetta plussaa enen kuin luovun villakangastakistani. Tuossakin on jo välilä kylmä kun tuulee niin paljon, mutta toppatakki ei mahdu enää päälle (rv29).

Yhteistyössä