Milloin aloitte imettää molemmat rinnat kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milkyway
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milkyway

Vieras
Mietin tässä että missä vaiheessa pitää alkaa tarjota molempia / saako vauva yhdestä rinnasta tarpeeksi? poika on nyt 6 viikkoinen ja imee vain yhden rinnan keralla - mutta herääkin yöllä noin kahden-kolmen tunnin välein tankkaamaan.

Kannattaa kokeilla tarjota myös toinen rinta, varsinkin illalla ja yöllä. Itse, kun tajusin tarjota molemmat rinnat, vaikka vauva melkein nukahtikin jo ensimmäisen jälkeen, vauva alkoi nukkumaan koko yön.

Meidän poika on pian 3 kk ja painoa yli 6500g ja silti imetän vain yhden rinnan kerralla. Hyvin on riittänyt kolmeksi tunniksi ja yöllä pidempäänkin jos ei pulauttele.

Mä taas imetin molemmista vain alussa. Joskus vauvan ollessa parikuinen aloin imettämään vain yhdestä kerrallaan. Rinnat tottuivat siihen aika pian. Multa tuli maitoa (ja tulee edelleen vauvan ollessa reilu puolivuotias) suihkuamalla, ja vauva saa nopeasti itsensä täyteen. Pulauttelu on ollut ihan kauheeta. Kasvanut on silti, ja pituudessa mennään keskikäyrän yläpuolella. Eli ei tosiaan ole ollut tarvetta imettää molemmista rinnoista. Meillä ei vaikuttanut vauvan nukkumisiin se, että aloin imettämään vain yhdestä rinnasta. Samalla tavalla hän söi öisin 3 tunnin välein ja päivisin n. 2 tunnin välein silloinkin, kun imetin molemmista.

Kahden viikon kohdalla ei enää nukahdellut rinnalle vaan alkoi vaatia toista perään. Ehkä riittäisi yhdestäkin, mutta röyhtäytyksen jälkeen vaihdan rintaa. Tarvittaessa vielä kerran ensimmäiselle rinnalle, mikäli ei tyynny vaan jää maiskuttelemaan... Illat tankaa nyt reilu kolmiviikkoisena ihan k o k o illan, yöllä riittääkin sitten 1 syöttö per rinta :)

Vauvani on n 8 kk ja olen koko ajan imettänyt vain toisesta rinnasta yhdellä imetyskerralla. Maitoa on tullut pulauteltavaksi asti ja syöttövälit olleet 3-4 h joten olen siitä päätellyt että riittää. Yöheräilyjä on ollut, mutta siihen ei ole vaikuttanut edes kiinteät ruoat eli ei ole johtunut nälästä (toki koitin jossain kohtaa sitä että imetin molemmat rinnat illalla/yöllä, mutta ei ollut vaikutusta).

Mulla vauva 4kk ja tosi vaihtelevasti syötän välillä vaan toisesta rinnasta ja välillä molemmista. Riippuu ihan siitä onko vauva vielä sen ensimmäisen jälkeen nälkäisen oloinen. Joskus tarjoan toista perään vaikkei nälkäiseltä näyttäiskäään ja joskus tarttuu siihen, joskus ei. Näin siis olen tehnyt ihan alusta asti ja myös aikoinaan esikoisen kanssa. Esikoinen söi puolen vuoden ikään asti yöllä, tämä pienempi lopetti yösyönnit vähän alle 3kk iässä. Päivällä syö 3-4h välein.

meillä vauva alkoi syömään n. 2,5 kuukauden ikäisenä kummatkin rinnat kun imuote parantui ja imutus tehostui... En tiedä sitten tuliko malttamattomammaksi syömäriksi kun ensin ryystää "helpot" maidot toisesta rinnasta jonka jälkeen kitisee toista rintaa josta saa taas ensin "helpot" pois päältä ja sitä jälkimmäistä rintaa jaksaa ryypätä sitten pidempäänkin..

Kaipa ne rinnatkin toimii sen mukaan miten vaavi niistä imee, että malttamattomat hätähousut ryystää heruvan maidon kummastakin rinnasta ja kulinaristisemmat pikkusyömärit jaksaa nautiskella rinnan kerrallaan... Kummallakin tavalla saa varmasti riittävästi maitoa jos kakkapöksyn paino nousee ;)

Minä olen aina imettänyt vain yhdestä rinnasta kerrallaan. Esikoista imetin 13 kk ikäiseksi ja kuopus on tällä hetkellä 9,5 kk.

Kyllä vauva saa yhdestä rinnasta tarpeeksi maitoa. Ja suositellaankin nimenomaan, että annettaisiin vain toisesta yhdellä kerralla, jotta vauva ehtii saada myös sitä tuhdimpaa takamaitoa. Sinun vauvasi rytmi kuulostaa ihan normaalilta.

Yhteistyössä