Milloin eroon tutista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mielipidettä kyselen...
Eli tyttö 1v4kk aloittamassa päivähoidossa maaliskuun alussa. Syö tuttia päikkäreillä ja yöunilla ja tutti on todella tärkeä hänelle juuri unien aikaan, muuten ei syö tuttia. Luonteeltaan on aika herkkä ja vierastaa kovin uusia ihmisiä/tilanteita. Kysymys onkin, että kannattaako alkaa vieroittaa neitiä tutista nyt ennen päiväkotiin menoa vai vasta myöhemmin?

Anna tytön viedä itse tutti pupulapsille, kun ikää on lähellä 2 vuotta. Voit ajoittaa vaikka jonkin loman alkuun, jos mahdollista. Meillä meni näin kuopuksen kanssa vieroitus todella helposti; Verrattuna esikoiseen, jolta tutti vain otettiin pois.

Joo, itsekin oon kyllä ajatellut et ehkä on vielä liian aikaista ottaa tuttia pois. Pitää varmaan vaan muistuttaa sitten pk-tätejä etteivät anna tuttia muuten ku unilla, vaikka neiti sitä kerjäis. Kyllähän se meinaan aina kelpaa, jos sitä tarjoaa ;) Jospa kesällä sitten vierottais, kun on vähän lomaa pk:sta... Kiitoksia vaan kaikille mielipiteistä :)

Hei! Meillä myös 1vja 4kk tyttö ja hoitoon maaliskuussa. Tytölle tutti on tosi tärkeä, käyttää sitä päiväsaikaankin paljon. Olen antanut käyttää ihan vapaasti koska muuten menee edelleenkin suuhun ihan kaikkea mahdollista. Tosi ärsyttävää kun saa kaivaa koko ajan pieniä juttuja ( ja isompiakin) hänen suustaan. Joten annan syödä tuttia ja unille menossa on tosi tärkeä. Anna vain tutti käyttöön niinkuin ennenkin, se on niin iso muutos tuo päiväkotielämä. Varsinkin lapselle joka on herkkä ja ujo, niinkuin meilläkin. Tuntuu hurjalle laittaa päivähoitoon kun on niin pieni herkkis ja ujo.

Ei kannata enää ennen hoidon aloitusta ottaa tutista vieroitusta, vasta sitten kun on kunnolla sopeutunut hoitoon. Eli ensi kesänä lomalla tai sitten vuoden päästä joululomalla.

Uusimmat

Yhteistyössä