Milloin flunssasen vauvan kanssa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Vauva 2vk ja flunssassa, ei kuumetta. Aika räkänen on ja tulee vihreää paksua räkää, vähän helpottaa kun imee räkää pois. Pitääkö viedä lääkäriin vai seuraila?

Neuvolassa eilen epäili maitonuhaa mutta itse epäilen kyllä ihan flunssaa kun muullakin perheellä on flunssaa vaikka kuulemma ei pitäisi alle 3kk ikäiselle tulla... Meillä ei kukaan ole alle 6kk ikäisenä sairastanut joten en oikein tiedä kuinka herkästi noin pienen kanssa lääkäriin. Parempi ehkä kuitenkin viedä näytille.

Seurailisin vointia. Jos nenä selvästi tukossa ja hengitys kuulostaa tukkoiselta niin sit herkästi lääkäriin. Nenään keittosuolatippoja kostuttamaan ja helpottamaan rään imemistä.

Toissayönä hengitti tosi vaikeesti eikä syönyt ollenkaan, viime yö meni jo ok kun nenäfriidalla vai mikä se on imettiin räät pois. Mut usein pitää imee muuten on tukkeessa. Lääkäriin varattu aika...

Mua ainakin aikanaan neuvottiin, että pienen vauvan kanssa kannattaa mennä lääkäriin vaikka vähän ylireagoiden kuin katsella kotona pitkään. Minä siis varaisin lääkärin.

Uusimmat

Yhteistyössä