Milloin helpottaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olen 19 vuotias, loppu vuodesta täytän 20 vuotta ja raskaana viikolla 13. Elikkäs laskettu aika on ensi vuoden tammikuussa. Oloni on ollut ihan hirveä jo usemman viikon. Yli kuukauden ajan ollut pahoinvointia ja oksennuksen tuntua. Nyt viime viikko oli jo helpompi, eikä oksettavaa oloa ollut paljoakaan. Toissapäivänä kuvotuksen tunteet taas alkoivat. Tänään tuntui töissä että oksennan kun vähän söin eväitäni. Milloin tämä pahoinvointi oikeen helpottaa. Väsymys on ollut kova, voisin nukkua vaikka koko ajan mutta töissäkin on käytävä :) Minulla kolmivuorotyö, enkä tiedä kuinka kauan jaksan tämän väsymyksen ja pahan olon kanssa olla töissä, mutta pakkohan se on.

Minua askarruttaa synnytys, millaisia kokemuksia muilla on ollut. Vasta ensivuonna itse lähden synnyttämään (jos kaikki toivon mukaan menee hyvin) mutta silti jo huolestuttaa kivut yms. Tämä on ensimmäinen lapseni.

Ja jos neuvolakäynneistäkin voisi joku kertoa ja tietenkin omista kokemuksista odotusajasta, kaipaisin juttuseuraa oman ikäisistä (miksei myös vanhemmistakin tai nuoremmistakin äideistä / odottajista. Päässä pyörii niin monta ajatusta ja kysymystä ja olisi kivaa jakaa niitä jonkun kanssa :) Tulipas paljon tekstiä :)

Pahoinvoinnin kanssa sanotaan olevan kolme rajapyykkiä jolloin se useimmilla helpottaa, viikot 12, 16 ja 20 :) mulla itsellä kävi sen suhteen tosi huono tuuri eikä pahoinvointi ole vieläkääm loppunut ja nyt on rv 31+3. Mulla tosin se ei ole ollut vaan pahoinvointia vaan jatkuvaa rajua oksebtelua :/ siihen pahoinvointiin voi auttaahedelmät, mehut, jääpalat, mehujäät tai jos vaikka laittaa jääpalamuottiin tuoremehua ja imeskelee simmosta. Voi myös koittaa aina aamuisin juoda ja syldä hiukan sängyssä ennen kuin nousee niin verensokerit pysyy tasasempina:).tossa muutama mikä on jänyt mieleen. Apteekista saa myös pahoinvointirannekkeita (noin 20 e).jotka voi auttaa.

Yhteistyössä