Milloin huolestua kun sikiön liikkeitä ei tunnu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toista odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toista odottava

Vieras
Nyt rv 17 ja toista siis odotan, olen nyt entistä tarkemmin koittanut liikkeitä bongata, ja iltaisin nukkumaan mennessä makoillessa olen yrittänyt tuntea jotain mutta ei yhtään mitään tunnu. Ei auta maata paikallaan, ei auta "tökkiä" vatsaa, ei auta mitkään keinot jotka myöhemmin on raskaudessa liikelaskennassa apuna (makean juominen jne)

Koska pitäisi viimeistään ruveta tuntemaan? Milloin itse tunsit esikoisesta? Entä seuraavista?

Ei tarvitse huolestua. Kolmosen liikkeet alkoivat tuntua vasta reilusti päälle rv 20, silloin istukka oli kiinni etuseinämässä. Hänen liikkensä tuntuivat huomattavasti myöhemmin kuin edellisten.

Toisesta nimenomaan taisin tuntea aika myöhään, olisiko ollut rv 18-20 tms. Istukka oli etuseinämässä.

Ja edellisessä raskaudessa liikkeitä ei tuntunut sitten millään. Istukka oli silloinkin osittain etuseinämässä, mutta sikiöllä ei ollut kaikki hyvin, lapsivettä ei ollut, jonka takia liikkuminen oli sikiölle hankalaa.

Istukan ei pitäisi olla kyllä etuseinämässä, joten siitä tuskin johtuu. Ja esikoisesta tunsin näillä viikoilla jo vaimeita "hipaisuja" nyt ei mitään. :( Pelottaa kun muutenkin koko raskaus ollut aivan erilainen, ja supistellut jo nyt paljon, esikoisesta ekat harjoitussupistuksetkin tuntui vasta rv 36 jälkeen tällä tavoin kuin nyt tuntuu suppareita.

ei tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole, itsekin tunsin toisessa raskaudessa liikkeet varmasti vasta 19+ viikoilla. Oikein kovasti jos huolestuttaisi, niin kävisin kyllä neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet.

Esikoinen (istukka edessä) rv 22
Kakkonen (istukka takana) rv 16
Kolmonen (istukka edessä) rv 19

Nyt on viikkoja 27 ja vieläki tunnen huonosti liikkeet. Neuvolassa tänään keskusteltiin asiasta ni lääkäri meinas et johtus juurikin tuosta edessä alhaalla olevasta istukasta, koska sydän äänten kuunteluakin istukka haittasi. Ultrassa kaikki ok

Yhteistyössä