Milloin kasvot menosuuntaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma-82

Vieras
Meillä 2 vee taapero ja istuin Gracon Duoflex,tyttö painaa reilu 12 kg ja istuin ohjeissa sanotaan suositukseksi 15 kg+.Miehen kanssa ollaan kovasti aiheesta "tapeltu" että joko voisi kääntää,koska toppavaatteissa tytöllä on polvet suussa ja nukkuessaan pää roikkuu jaloissa.
Myös lapsi temppuilee aina kun haluaisi istua "oikein päin".Olenkohan ymmärtänyt oikein että jos tuon istuimen kääntää kasvot menosuuntaan niin sit istuin on "irrallaan" ja lapsi auton 3-piste vyöllä kiinni istuimessaan? Hui

Onko kyseinen penkki sitä paitsi ihan p*ska?

Sori pitkä ja sekava teksti!!

me kans mietitään että käännettäisiin, meillä poika tosin jo 15 kg ja vaatekoko on siitä sadan sentin hujakoilla, joten koon puolesta kai voisi kääntää? meillä lienee sama istuin kuin teillä, joku graco ainakin... meilläkin jalat ottais muuten kiinni, mut nyt istuu keskellä takana niin penkkiä saa kauemmaksi takapenkin selkänojasta. matkan teosta tosin poika itse haluaisi nähdä enemmän, joten kaipa sitten käännetään...

kyllä toi istuin mun mielestä on hyvä... en kyllä ole lukenut mitään vertailuja, mut helppo asentaa, vaikuttaa tukevalle, pääntuki jne.

kuulostaa oudolta ettei voisi enää käyttää istuimen omia turvavöitä ? itse laittaisin istuimen kiinni auton turvavöillä ja käyttäisin lapsella istuimen omia vöitä. Mutta taitaa olla ettei tuossa istuimessa se olekkaan mahdollista ! ainakin näin luki manuaalissa :Kasvot menosuuntaan asennus auton 3-pisteturvavyöllä (tällöin istuimen sisäiset turvavyöt poistetaan käytöstä).Eli miehesi taitaa olla oikeassa. itse olen juuri hankkimassa britaksin two way eliteä ja siinä on ainakin mahdollista käyttää istuimen omia turvavöitä kasvot menosuuntaan asennettaessa. Kannataisko vaihtaa istuinta ? pistä myyntiin tuo teidän ja osta toinen istuin vaikka huuto netistä.

Just oli vähän aikaa sitten keskustelu kasvot menosuuntaan kääntämisestä, joten en enää ota kantaa ko asiaan.

turvallista matkaa :)

Yhteistyössä