Milloin kerroit ja kenelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen viikon yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen viikon yh

Vieras

Meillä odotetaan kakkosta. Oon ykkösen kanssa kahdestaan, kun mies on pitkällä työmatkalla. Ei olla kerrottu kellekkään vielä kakkosesta. Mies sanoi, että kerro ihmeessä jollekkin, jos siltä tuntuu. Suku siis ei ole se miehen eikä kyllä munkaan "jollekkin" (tämä tarkennukseksi).

Oon jotenkin tosi yksin ja haluis puhua tuntemuksista, mutta en tiedä uskaltaako sanoo vielä mitään... Minkälaisia ajatuksia ja kokemuksia teillä on ollut tällaisessa tilanteessa?

Mä kerroin mun parille hyvälle ystävälle joita näen usein. Tuli keskenmeno ja oli kiva kun pystyi siitäkin sitten heti puhumaan näille samoille jotka tiesivät raskaudesta.

Voithan sinä jollekin kertoa, jos haluat. Moni odottaa sen 12 viikon kieppeillä olevan ultran ja kertoo vasta sen jälkeen. Itse kerroin joillekin joskus 8 viikon jälkeen. Täällähän sinä voit anonyymisti jutella tuntemuksistasi, löytyy paljon raskaana olevia. Itse en kylläkään ole, enkä taida enää koskaan ollakaan. (2 lasta ja biologinen kello tikittää viimeisiään)

Joo, kyllä mä mietin, että jos täällä avautuisi enemmän. Mä vaan oon aika herkässä mielentilassa ja kaikesta hyvistä asioista huolimatta, ihmiset tahtovat täällä olla välillä tosi ilkeitä. Siis en uskalla täällä sen tarkemmin kertoilla, kun mä en usko jaksavani ottaa sitä lokaa vastaan, mitä välillä ihmiset heittävät.

En tiedä onko se sitten se anonyymi, mikä rohkaisee ihmiset ilkeyksiin. No onneksi on täällä paljon mukaviakin kanssakävijöitä. Lämmin kiitos vastauksista :)

minä kerroin äidilleni noin rv12 ja muille vasta pikku hiljaa, vasta kun vatsa näkyi. olisin halunnut jonkun kanssa puhua asiasta mutta tuntui että ketään ei kiinnosta tai en uskaltanut avautua. pidin siksi pitkään omana tietonani. täällä kävin vain lukemassa muiden tuntemuksia, omista en uskaltanut kirjoittaa