Aloitimme pari viikkoa sitten pottaan totuttelemisen 7 kk ikäisen kanssa, kun hän oppi kunnolla istumaan. Hyvin sujuu, pissat tulee lähes aina ja kakatkin usein. Tiedän, ettei hän ihan vielä kuivaksi opi ja että vahingossa ne pissat sinne pottaan vielä tulee tässä vaiheessa. Ärsyttää kuitenkin joidenkin ihmisten kommentit, että joko nyt aloititte ja ei siitä mitään hyötyä ole jne. En ymmärrä mitä haittaakaan tästä olisi. Lapsen ehdoilla tietenkin edetään ja toistaiseksi potalla käynti on hänestä tosi kivaa ja kovasti naurattaa joka kerta. Jos tulee takapakkia, niin sitten edetään sen mukaan. Säännöllisellä pottailulla säästämme luontoa ja rahaakin, kun ei kulu niin paljon vaippoja. Ja lapsi tottuu pottaan ja siitä tulee luonnollinen juttu. Minä itse olen aikoinani oppinut jo reilusti alle kaksi vuotiaana kuivaksi ja toivon, ettei omakaan lapseni enää 3-vuotiaana vaipoissa kulje. Jotkuthan ei käytä vaippaa ollenkaan, joten kai pienikin lapsi osaa hätänsä ilmaista.
Nyt kiinnostaisi tietää minkä ikäisenä aloititte pottailun ja kuinka nopeasti lapsenne oppi kuivaksi? Onko kenenkään lapsi oppinut alla kaksi vuotiaana?
Nyt kiinnostaisi tietää minkä ikäisenä aloititte pottailun ja kuinka nopeasti lapsenne oppi kuivaksi? Onko kenenkään lapsi oppinut alla kaksi vuotiaana?