Milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2v ollut maanantaista asti kuumeessa (38-40), ma ja eilisen ollut suht virkeä, syönyt ja leikkinyt. Ja kuume oin laskenut hyvi panadolilla.
Viimeyönä kuume 40ssä eikä laskenut lääkkeellä kun vasta 2h kuluttua ja siinä vaiheessa oli jo lapsi pelkällä pikkupaidalla viileässä huoneessa. Nyt aamulla söi mehujäätelön ja mehua ja nyt vaan makailee tuolla sohvalla.
Aamulämpö 38,2 ja yöllä sai panadolin 2 aikaan.
Nuha alkoi eilen ja yskä on kova, muuten ei sano, et koskis mihinkään
Katonko vielä vai joko alan soitella lääkäriin.

Meillä oli samanikäinen korkeassa kuumeessa ja lääkäriin soitin, mutta sanoi olevan influenssaa.Käski ostamaan burana suppoja.Niillä aleni kuume,panadoli ei auttanut.

mulla on ollu sellanen periaate, että lääkäriin ei ihan heti mennä. nyt liikkeellä täälläpäin semmonen virustauti, että kaheksenki päivää saattaa olla tautia, menee itekseen silti ohi. mutta, jos kuume laski itsekseen pois, ja sitten nousi uudelleen, on se monesti merkki tulehduksesta. tosin saa sen käsityksen, että kuume laski vain lääkkeellä. nyt on vasta keskivko eli kolmas kuumepäivä, itse olen konsultoinut terveyskeskuksen sairaanoitajaa vasta kun kuume on kestänyt ollenkaan 5 päivää, eikä ole yhtään laskenut. tämä siis mun tyyli, en osaa sanoa, miten sun pitäs tehdä, kun en lastasi tunne. voimia.

Soittelisin jo päivystykseen ja kysyisin että seurailetko vielä tämän päivän ja viet huomenna jos ei ole vieläkään laskenut.
Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa itseni kohdalta että mulla oli vuosi sitten monta päivää korkea kuume ja soittelin päivystykseen ja sanoivat että on kovaa kuumetta liikkeellä jne, käskivät vaan seurailla. Viimein menin sit lääkäriin niin olikin myyräkuume ja osastolle muutamaksi päiväksi..

Kuulostaa influenssalta. Meillä juuri kuopus 1v oli korkeassa kuumeessa torstaista maanantaihin ja influenssaahan se oli. Lääkkeellä laski 38:aan, muttei sen alemmas. Hyvin virkeä kuitenkin oli päivisin. Eilen käytiin lääkärissä, muttei ole välttämätöntä, jos ei ilmene jälkitauteja. Kuopukselta löytyi korvatulehdus. :/