Milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan vatsatauti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan vatsatauti

Vieras
Olen siis raskaana, viikkoja 23+ ja pariin vuorokauteeen en oo saanu syötyä mitään kiinteää. Oksentanut olen pari kertaa aika rajusti, varmaan laattaisin enemmänkin jos siellä olis enää mitään mitä ulos tulis. Ei vaan yksinkertaisesti uppoa mikään alas. Vatsa on myös muuten sekaisin ja toinenki pää on tyhjentyny ihan kiitettävästi. Olen siis juonut paljon jaffaa, mehuja, vettä ja actimellia olen saanut hieman juotua kans. Olo on aikamoisen väsynyt ja heikottaa. Miten kauan oma kroppa jaksaa ja miten tuon masuvauvan ravinnonsaannin kanssa? (no, tuota "vararavintoa" on itselle kertynyt kyllä...) mietin vain, tarviiko tässä jossai vaiheessa mennä lääkäriin ja mitä ne siellä tekis jos ei ruoka ala maistumaan...?

Mulla itellä ekassa raskaudessa alkoi eräänä sunnuntai-iltapäivänä olo huonontua tavallista enemmän. Ei pysynyt enää siis nesteetkään sisällä. Pienen suullisen jos otti, niin oksensi ennenkuin sai nieltyä. Mä kitkuttelin sen olon kanssa keskiviikko aamuun. Ti-ke yön oksensin läpeensä ja sitten aamulla heti kasilta soitin lähetteen neuvolasta tiputukseen. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt mennä jo aikaisemmin tippaan ihan oman voinnin takia. Vauva ottaa kyllä osansa, mutta jos tuntuu, että mikään ei pysy sisällä ja kuivut, soita neuvolaan ja pyydä päästä käymään. Ne katsovat pissasta keto-aineet ja jos kuivumista on, niin lähettävät tippaan saman tien.

Niin mullekin sanottiin kun olin mahataudissa raskaana että oma vointi on se mittari, vauva pärjää kyllä. Mulla oli sellanen 1,5vrk rajuvaihe ja sitten alkoi helpottaa jolloin sain juotua jne.
Se kiinteä ei ole niin tärkeä kun nesteytys. Herkemmin varmasti kannattaa lähtee näytille raskaana kun kroppaa kuluttaa kaksi yhden sijaan ja nopeammin menee huonoon kuntoon.

Yhteistyössä