Milloin lapsi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erin

Vieras
Mikä on "sopiva" aika viedä lapsi hoitoon? Ajattelin itse että menisin töihin kun vanhempainvapaa loppuu, eli lapsi olisi silloin noin 10-11 kk. Luin noita aiempia keskusteluja ja huomasin, että monet hoitavat lasta kotona ainakin yli vuoden ikäiseksi ja vanhemmaksikin. Toiseksi mun kaverilla on nyt 10 kk muksu ja tulee mieleen ettei raaskisi niin pientä viedä vielä hoitoon muualle.

jokainen tekee kuten parhaaksi näkee..itse vein tytön pväkotiin hänen ollessa 2,5 vuotta ( menin töihin ),siskoni taas vei vuoden ikäisinä tyttönsä pph:lle..ja ihan kunnollisia ja reippaita lapsia heistäkin on kasvanut..

Meillä meni eka poika hoitoon 1,1v jota kadun kauheesti ja toisaalta en.........tyttö meni 2,8 v ja sain olla kotona kahden lapsen kanssa siihen asti:) Ettet alkais katumaan, lapsuutta ei saa kun kerran viettää kotona/kerhoissa/puistotädillä mut pääasiassa kotona. En minäkään veisi alle 1v hoitoon koko päiväksi, äitiä sillä tulee ikävä ja äitillä sitä.

heti hoitoon kun äitiysloma loppuu,sopeutuu parhaiten pienenä.ei ole helppoo ottaa hoitoon 3v ehkä lellittyäkin kakaraa joka on itsekäs,eikä tule toimeen muiden lasten kanssa kun ei osaa jakaa esim. leluja.

Yhteistyössä