Milloin makuupussi pois vaunuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äää

Vieras
Nyt kun alkaa kelit lämmetä, milloin on hyvä ottaa pois makuupussi vaunuista (vauva 2kk)? Entäs talvinen villamyssy? Koska se vaihdetaan kevyempään ja mikä on se kevyempi vaihtoehto? :) Kiitos vastauksista.

Meillä on ollu makuupussi pitkälle kesään vaunukopassa kun musta se koppa on jotenkin kolkko ilmas pehmikettä... Pussi on ollu sitte auki lämpimillä ilmoilla. Mutta varmasti ainakin +10 asteen lämpötiloissa tarkenee ilman pussiakin, riippuen mitä pukee vauvalle. Meillä on jo kevyemmät pipot käytössä lapsilla (1v9kk ja 5kk ikäisillä) ja molemmilla on reiman välikausihaalarin kanssa ostettu pipo. Kivat-merkkisiä kevyitä pipoja on myös kivoja ja sitten marketeistä ym lastenvaatteita myyvistä kaupoista saa myös kivoja kevätpipoja.

Itse kyllä pidän vielä makuupussia ja tyttö nukkunut hyvin, ei siis liian kuuma.. Olisiko se kevyempi vaihtoehto esim. jokin ohut fleece- peitto.. Ja olen pitänyt jo kypärämyssyä ja sen päällä jotain ohuempaa kangaslakkia jos asteet plussalla.. Kun haalarissa kuitenkin huppu ja tuleehan se makuupussikin pään suojaksi..

Minä meinaan laittaa vauvalle (kohta 6 kk) välikausi myssyn, joka on saatu kaverilta. Äitiyspakkauksessa ei ole tarpeeksi suojaavaa. Makuupussia pidän vielä niin kauan, kun on hyvin tuulisia ilmoja. Keväämmällä/kesällä käyttöön tarvittaessa kevyt peite.

Mie jätin joku viikko sit äp:n makuupussin pois meitin tytölt (koht 2kk).. ja meinasin tommosen karvahaalarin vaihtaa siihe äp:n ohkasempaa haalarii, kun aina tuo on hikinen, ku vaunuist pois oon ottan.. mut tommoset paksut tumput on jalois ja käsis,ku ne sil on aina kylmät. :)

Yhteistyössä