Milloin naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimahtanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimahtanut

Vieras
Aika kamalaa. Luulin aina, etten ole sitä naimisiin menevää tyyppiä. Takana pitkiä suhteita kuitenkin. Nyt lyhyen (3 kk) seurustelun jälkeen olen yhtäkkiä aivan pimahtanut. Selaan netistä sormuksia, hääpukuja, katselen kirkkoa jne. Huh huh. Toivottavasti kumppani ei saa tietää pimahtamisestani. Onhan hänkin rakastunut ja molemmilla tavoite olla loppuikä yhdessä, mutta silti... Mikä ihme mua vaivaa? Pitääkö mun kohta kosia? Mistä tietää milloin on se oikea hetki mennä naimisiin? Mistä te tiesitte?

Älä huoli, minä ennen naureskelin ihmisille, jotka meni 3 kk:n jälkeen kihloihin, sen jälkeen naimisiin. No, miten kävi; 4 kk seurustelua -> kihlat, siitä 1.5 v niin naimisiin :)

No tässä mun ajatuksia viestistäsi. Se riippuu siitä, mikä on se tärkein motiivi mennä naimisiin. Nykyään kun noista häistä on tullut sellainen "juttu", että kaikki muut häähärdelli menee niin äärimmäisyyksiin, ja se perimmäinen tarkoitus saatetaan unohtaa. Tottakai on aivan ihanaa ne kaikki hääpuvut, kampuakset, sormukset yms sälä, mutta jos olet varma, että pääasia on se toisen kanssa loppuelämän viettäminen, niin mikäs siinä!? Jos taas kaikki muu häähässäkkä tuntuu tärkeämmältä, ajatus suuresta päivästä prinsessana, niin sitten varmaan kannattaa vähän himmata ja pitää itsensä maan pinnalla. Nykyään kun tuntuu, että jotkut menee naimisiin vain sikis, että haluaa ne ihanat satuhäät ja kokea sen suuren päivän huomion keskipisteenä. Eli siis, mieti mitkä ne sinun todelliset motiivit on, ja jos ne on oikeat, niin ei siinä sitten mitään. :) Nimimerkillä 6v yhdessä, ja viikon päästä naimisiin. ;)

Tuota... itse en usko avioliittoon juridisessa mielessa. Kahden ihmisen valiseen lupaukseen olla yhdessa niin kauan, kuin rakkautta riittaa sen sijaan uskon.

Ensimmaisena yhteisena iltana puolisoni kanssa olimme jo "naimisissa" (sormukset vaihdettu) ja viikko siita olikin hand binding-seremonia. Yritan kai tassa vain sanoa, etta kylla sen itse tietaa, mita haluaa ja koska. Me olemme onnellisia nain, emme tarvitse ulkopuolelta annettua lakijarjestelmaa ottamaan kantaa suhteeseemme. Toivottavasti emme ikina joudu allekirjoittamaan lakipapereita, vaan esim. maahan/maastamuutto onnistuu muutenkin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Meillä meni ensitapaamisesta reilu viikko, netin kautta olimme tosin tunteneet jo vuosia :) Avioliitosta tosin olimme sopineet noin kuukautta ennen ja sen aikaa olimme kihloissa että ehdimme järjestää kodin ja muut käytännön asiat sekä muuton. Joka tapauksessa suosittelen että kannattaa kaikki asiat puhua selväksi ja tuntea toinen kunnolla, jos molemmat tutustuu jo heti alunperin avioliittoaikeissa niin käy todella paljon nopeammin kuin jos vain odotellaan ja katsellaan miltä tuntuu :)

Yhteistyössä