Milloin olette antaneet ihan "normaalia" ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mietiskelin tässä asiaa, kun itselläni on pian vuoden ikäinen taapero... Vuoden ikäisenä suunnilleenhan voi siirtyä täysin normaaliin suolattomaan tai vähä suolaiseen ruokaan, mutta milloinkas olette alkaneet antamaan ihan samaa ruokaa kuin itse syötte? Eli sellaista jossa on mausteita ja suolaa normaalisti, kalaruoassa ehkä vähän enemmänkin?

Meillä on hiukan vajaa puolitoista-vuotias taapero ja syö kyllä jo ihan samaa ruokaa kuin me vanhemmatkin, ainoastaan pizzaa, ranskalaisia ym. "roskaruokaa" ja jotain graavikalaa tms. ei saa.

Meilläkin poika, 1 v 4 kk, syö samaa ruokaa muun perheen kanssa. Mausteita käytän kyllä, mutta suolaa edelleen normaalia vähemmän. Sitä on helppo lisätä tarvittaessa omalle lautaselle ja ilahduttavaa kyllä lapsen myötä men vanhemmatkin käytetään vähempi suolaa. Nitriittiä välttelen edeleen, mutta makkarakeiton teen esim. Vatajan nitriittömistä nakeista.

Meillä on syöty samaa ruokaa muiden kanssa alusta asti, pienemmät ottaa pöydästä sitä mitä voivat jo syödä, esim. perunaa, kasviksia ja vähitellen muutakin. Olen vaan erottanut pienille ennen enempiä maustamisia omaan kattilaan taikka suoraan lautaselle jos on jo kypsää. 1v alkaen syöneet kaikkea mitä muutkin, mukaan lukien pizzat, ranskalaiset, ketsupit...

Siitä 1-vuotiaasta meidän herra siirty syömään samoja, ja syö siis päivittäin samaa ruokaa kun mä itekin, vahvasti maustettujakin :). Just oltiin mummilassa ja mummi valitti et onpas vahvat mausteet ja pikku-ukko veti hyvällä halulla mahaan :D.

Heti kun ei ollut mitään sellaista ruoka-ainetta, jota ei olisi voinut syödä.

Suolaa en käytä ruuassa paljoa muutenkaan ja tuliset ruuat ei myöskään kuulu ruokavalioon. Mutta periaatteessa kaikkia mausteita käytin jo sillon pojan ruuissa kun tein ne erikseen.

No mitään ranskiksia yms. en kyllä anna (poika 1v5kk) ja eipä tuo tekis itellekään haittaa jättää väliin... :whistle:

1v, mutta lisään suolaa ja maustetta meille muille enemmän. Pitsaa, sipsejä, suolasta makkaraa annoin ekoja kertoja esikoiselle vasta lähemmäs 2v.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 12:52 vieras kirjoitti:
Meillä on syöty samaa ruokaa muiden kanssa alusta asti, pienemmät ottaa pöydästä sitä mitä voivat jo syödä, esim. perunaa, kasviksia ja vähitellen muutakin. Olen vaan erottanut pienille ennen enempiä maustamisia omaan kattilaan taikka suoraan lautaselle jos on jo kypsää. 1v alkaen syöneet kaikkea mitä muutkin, mukaan lukien pizzat, ranskalaiset, ketsupit...

Näin myös meillä.. enpä juurikaan ole purkkiruokia ostellut, samaa syö mitä mekin, vähenpi vaan mausteita ja suolaa.

varmaan siinä vähän ennen vuoden ikää. kaikkea syö samaa kuin mekin, myös niitä hampurilaisia, ranskiksia ja pizzaa. ei kyllä heti tuu mieleen mitä ei oltais annettu.

Yhteistyössä