Milloin olette saaneet ajan synnytystapa-arvioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pääsee vai ei pääse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pääsee vai ei pääse

Vieras
Siis tiedän että tuo tehdään rv. 36-37 aikoissa mutta kuinka paljon ennen tutkimusta olette saaneet kotiin sen ajan sinne?

Minulla nyt rv. 32 ja olisi kiva saada jo aika että olisi edes pieni mahdollisuus saada lapsille hoitaja siiheksi. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Anuhe:
Mulla on kaksi lasta, enkä koskaan oo moiseen päässyt/joutunut :o

Minulla kolmas tulossa ja joka kerta olen käynyt pienen kokoni vuoksi. Ja lapsi ei siis mahdu syntymään alakautta. Nyt vaan odotellaan aikaa sektiopäivän suunnitteluun. Eli tuo synnytystapa-arvio toiselta nimeltään :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Anuhe:
Mulla on kaksi lasta, enkä koskaan oo moiseen päässyt/joutunut :o

Minulla kolmas tulossa ja joka kerta olen käynyt pienen kokoni vuoksi. Ja lapsi ei siis mahdu syntymään alakautta. Nyt vaan odotellaan aikaa sektiopäivän suunnitteluun. Eli tuo synnytystapa-arvio toiselta nimeltään :D

Ai, no ilmankos ei mun kanssa ole ollut mitään puhetta moisesta.

Ei oo mulle tullu mitään ilmotusta tollasesta. Painoarvionkin anto neuvola lääkäri ja oli sano vaan että ei teille ainaka mikään iso tuu, mut katotaan jossaki myöhemmässä vaiheessa uudestaan tätä painoarvioo. Koskas sulla oli seuraavan kerran neuvola? Tuijotin vähän ihmeissäni että tämmönenkö se painoarvio sitten oli, en käsitä ja nyt ei oo sit mitään tietoo että missä vaiheessa se katotaan sit uudestaan. Oon kyllä hiukka pettyny. Esikoista ootan ja kaikki on uutta niin en täysin tiedä mitä kaikkee täytyy vielä olla noita tutkimuksia.

Minulta lähete on mennyt jo ihan ensimmäisessä neuvolassa. On pari kertaa nyt myöhemmin vielä varmistettu kun ei ole aikaa kuulunut mutta täytyy nyt sitten vielä muutama viikko odotella ja soitella sitten perään jos ei ala kuulua :)

neuvolasta käskettiin varata itse, soittelin joskus rv 35. Meilläpäin synnytystapa-arvio tehdään vain ensimmästä odottavalle, mikä on mun mielestä ihan hullua. Tai siis lähinnä se, ettei sellainen jonka raskaus on edennyt suhteelisenkaan normaalisti pääse "asiantuntijan" tutkittavaksi rakenneultran jälkeen ollenkaan. Ainakin täällä tk-lääkärit ei ole ollet kovinkaan vakuuttavia, lapsia syntyy muutama vuodessa... olihan hyvä tarkistaa tarjonta ja koko yms...

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Ei oo mulle tullu mitään ilmotusta tollasesta. Painoarvionkin anto neuvola lääkäri ja oli sano vaan että ei teille ainaka mikään iso tuu, mut katotaan jossaki myöhemmässä vaiheessa uudestaan tätä painoarvioo. Koskas sulla oli seuraavan kerran neuvola? Tuijotin vähän ihmeissäni että tämmönenkö se painoarvio sitten oli, en käsitä ja nyt ei oo sit mitään tietoo että missä vaiheessa se katotaan sit uudestaan. Oon kyllä hiukka pettyny. Esikoista ootan ja kaikki on uutta niin en täysin tiedä mitä kaikkee täytyy vielä olla noita tutkimuksia.

Ei siihen varmaan ( en tiedä ) kaikki joudukaan.
Jos on todella pieni ihminen ( lyhyt ) niin sinne mennään. Tai jos epäillään että lapsi on hirveän suuri. Ja varmaan jos vauva on perätilassa niin silloin myös.
En tosin tiedä, veikkailen vain :)

Neuvola on taas tiistaina, on nykyään 2 viikon välein jo. Mutta odottelen sitä aikaa äitiyspolille vaikka tuonne rv. 34 asti ja sitten rupean soittelemaan sinne päin :)

Siis minulle ensimmäisestä tehtiin synnytystapa-arvio pienen kokoni vuoksi ja havaittiin ahdas lantio. Ei edes 3 kiloinen mahdu syntymään alakautta. Samalla kertaa sitten varattiin sektiopäivä.
Kun toista odotin niin tuo synnytystapa-arvio oli siis käynti ä-polille jossa ultrattiin vauvan koko ja tarjonta, tarkistettiin kohdunsuun tilanne ja sovittiin sektiopäivä.
Sama juttu nyt siis kolmannestakin tulossa mutta olen vähän malttamaton sen päivän kanssa että koska se olisi että saisin jonkun noiden vanhempien vahdiksi. Tutkimusta ei kuitenkaan voi tehdä lasten läsnäollessa ja minun taas on vaikea saada lapsia hoitoon jos saan ajan tietää esim. vain viikkoa etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Mitä sulle ap tehtiin siellä? Mulla on huomenna ja vähän jännittää, kun en yhtään tiedä mitä tuleman pitää... :ashamed:

Ultrattiin vauva, tutkittiin kohdunsuu ja aika kovakourasesti kokeiltiin lantion tilavuutta. Teki kyllä kipeää mutta hienosti siitä selvisi kuitenkin :) Tuon toisen reijän kautta myös kokeiltiin lantion luiden asentoa.
Ja kun lääkäri totesi jo käsituntumalla että lantio on ahdas niin röntgenissä ei tarvinut enää käydä asiaa varmistelemassa.
Vaan sitten varattiin suoraan sektioaika n. viikon päähän :)

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Hui :o

... apua!

Ei se niin kamalaa ole että sitä kannattaisi jännittää etukäteen :)
Oikeasti!!! :) :)

Siis teki kipeää mutta ei niin kipeää että olisin sitä nyt näissä kahdessa muussa raskaudessa pelännyt.
Ja tässä kolmannessa raskaudessa yhden naistenlääkärin luona muuten tutkimuksissa käydessä lääkäri kysyi että saisiko kokeilla ahdasta lantiota kun niin ahdasta kuin minulla kuulema harvoin pääsee kokeilemaan :D Ja ihan annoin siihen suostumukseni ;)
Eli älä turhaan ainakaan tämän takia sitä arviota pelkää.

Ja kaikki lääkärit eivät tutki tuon toisen röörin kautta. Kuulema.

Mulla oli tänään synnytystapa-arvio. Ajan siihen sain jo joskus syyskuussa, kun neuvolasta olivat laittaneet lähetteen jo ajoissa. Edellisen sektion takia siis tuohon mut kutsuttiin.

Ultralla tarkastettiin vauvan tarjonta ja sisätutkimuksella koklattiin kohdun suun tilanne ja vähän niitä ympärillä olevia luita. Ei sattunut yhtään ja on kuulemma erinomainen lantio :D

Mitään peffaleikkejä ei harrastettu. Yhtä hyvin ne luut voi koklata normaalin sisätutkimuksen yhteydessä.

Yhteistyössä