Milloin plussa kotitestissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttö84

Vieras
Moi,
menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikon alussa, mutta olen jo kaksi viikkoa epäillyt olevani raskaana. Yhden negat. testin tein heti kun oireet tuli, muttei siellä tietenkään mitään näkynyt.

Olemme käyttäneet kondomia eikä se ole mennyt rikki, joten todennäköisyys olla raskaana on tosi pieni.

Olisin lähdössä la bilettämään, mutta ajattelin kokeilla tehdä toisen testin la-aamuna, siis n. 4 pvää ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa. Onko järkeä? En vain voi ottaa omatunnolleni että olisin bilettämässä jo näin lähellä menkkoja, enkä olisi testannut.

Eli, milloin Sinulla näkyi plussa kotitestissä? Kannattaako edes testata ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää?

Vastaathan , kiitos! :)

Selvä plussa Apteekin Raskaustestillä kun menkat päivän myöhässä.

Tuohon raskausepäilyysi: Jos olisit raskaana, aikaisin mahdollinen plussa tai edes haamuplussa voisi tulla vasta nyt, koska ovulaatio (ja hedelmöittyminen) tapahtuu n. 2 viikkoa ennen menkkojen alkua ja raskaushormonia alkaa erittyä vasta alkion kiinnittymisen jälkeen n. viikko ovulaation jälkeen. Aiemmat testisi ovat siis olleet jokseenkin turhia, oireista huolimatta, sillä et ole voinut olla raskaana vielä tuossa vaiheessa kiertoa.

Ja mitä bilettämiseen tulee: Jos olisit (tietämättäsi) raskaana ja joisit, ei sikiölle aiheudu vielä mitään haittaa. Ja jos/kun testaat ennen menkkojen alkamista, et kyllä periaatteessa voi luottaa edes siihen negaan. Sinuna en tuhlaisi rahojani testiin vaan eläisin aivan normaalisti ja testaisin vasta jos menkat eivät tulekaan. Ja etenkin kun raskauden mahdollisuus on hyvin pieni kun ehkäisyä on käytetty.

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Elä ihan normaalisti ja tee testi vielä jos menkat on myöhässä. Todennäköisyys raskauteen on pieni. Itse tein testin viikko ennen menkkojen alkua ja negaa näytti. Kun taas menkat oli samassa kierrossa 2pvää myöhässä vahvat plussat ja nyt viikolla 13! Janis

Apteekin omalla testilla haalea plussa kp 24/29, sama tilanne oli.. viihteelle olin lähdössä ja halusin varmistella.

Meillä oli yritystä jo vuosi takana ja tuossa kierrossa tuli semmossia oireita ettei koskaa aiemmin joten ajattelin varmistaa, kannatti:)

Nyt menossa 32+5.

Mutta tosiaan, vaikka testi nyt näyttäisi neg. ja lähdet ulos ja myöhemmin tuleekin plussa, ei alkiolle ole haittaa alkoholista noin aíkaisessa vaiheessa.

Ensinnäkin kuvitelmasi ovat kuvitelmia, jos olet jo kaksi viikkoa epäillyt olevasi raskaana, ja menkkojen pitäisi tulla vasta ensi viikolla. Hedelmöittyminen tapahtuu noin 14 päivää ennen oletettua menkkojen alkamista säännöllisissä kierroissa, eikä hedelmöittymisestä edes samantien tule raskausoireita. Eli olet oireillut raskautta jo ennenkuin munasolu on irronnut ja sinun on ollut mahdollista tulla raskaaksi...

Jos vielä kortsua on käytetty ja se on pysynyt ehjänä niin älä nyt rahojasi tuhlaa testeihin ennenkuin menkat ovat kunnolla myöhässä.

Itsellä näkyi ensimmäinen haalea plussa kp 33 tasan 14 päivää todennäköisen ovulaatiopäivän jälkeen.

Kiitos vastauksista, huojentaa mieltä kovasti :)

Tälle ""Jarrua vähän"" nimimerkille, oireet alkoivat vko mahd. ovulaatin (ja seksin) jälkeen, ja se aikasempi testi oli ihan turha, sen kyllä tiedän.

Nyt kun teen huomenna sen testin aamulla, teen sen lähinnä siksi että voin lähteä hyvillä mielin ulos juhlimaan. Jos en testaisi, päässä pyörisi varmasti se että raskauteen viittaavia oireita on ollut ja vahingoitan mahdollista ihmisen alkua.

Minulla on ensi viikolla muutenkin verikokeet labrassa, ja he lupasivat katsoa raskaustestin samalla siellä, ja sen saan ilmaiseksi. Silloin niiden menkkojenkin olisi pitänyt alkaa tai alkavat, joten saan pitävän vastauksen joka tapauksessa viikon päästä.

Nämä oireet voi hyvin viitata johonkin muuhunkin, jos (ja kun) kuukautiset alkavat, pitää katsella sitten jatkotutkimuksia.

Voin tulla huomenna tähän ketjuun sitten kertomaan että oikeassa olitte :)

(odotan muuten sitä lopullista tulosta tosi ristiriitaisin tuntein, toisaalta ajattelen ettei lapsi olisi vielä hyvä kun yliopistoa jäljellä vielä monta vuotta, toisaalta kun olen tosi lapsirakas että oma lapsi on varmaan aivan ihana ja odotan sitä innolla..)

Yhteistyössä