Milloin raskaustesti, epäsäännöllinen kierto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Moikka. Palstoja ym lukenu kyllä vaikka kuinka paljon, mut en oikeen löydä vastausta.

Elikkä, mulla on vähän epäsäännöllinen kierto, reilu vuoden aikana vaihdellu 23-35pv.

Mietin, että millon vois näkyä aikasintaan testissä, kun yhdyntä oli 5. kiertopäivänä. Nyt taitaa olla 18. päivä.

Ovulaatiosta en tiedä, en oo ikinä seuraillu ja testaillu. Olen tietoinen että "normaali" ovulaatio on n.2viikkoa ennen vuotoa, niin sen mukaan en vois olla raskaana. Mutta koska kierto on epäsäännöllinen niin on varmaan ovulaatiokin.

Olenko laskeskellut oikein, että hedelmöittyminen olis voinu tapahtua 5.-10. kiertopäivä, kiinnittyminen joskus 15.-20.? Ja testissä näkyis 18.-23.? Voiko olla mahdollista?

Herkkiä 10iu testejä olis pari ja 25iu useita, millon saattais herkällä näkyä! En halua odottaa kiertoa loppuun enne ku testsilisin. Ja kun näin aikasesta toiminnasta on kyse... :)

Kiitos, jos joku vois auttaa! Mukavaa loppusyksyä <3 Terkuin hemer

Testata voit vaikka huomenna, jossei mitään näy niin odottele suosilla muutama päivä :-).Mä tein ite hyvin haalen haamun noin kymmenen päivää ovulaation ja hedelmöityksen jälkeen, siitä neljä päivää myöhemmin tein uuden missä mieskin jopa jotain näki :D

Testipaketeissa lukee, että silloin testataan, kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa. Eli jos sinulla kierto voi olla 35 päivää pitkä, niin sitten testaa 36. päivänä.

Siittiöt voivat säilyä kohdussa jopa viikon ennen hedelmöittymistä, ja minulla on tuttuja, joilla raskaustesti on ollut nega vielä 14 päivää ovulaation jälkeen, ja vauva kuitenkin tuli. Joten jos teillä oli 5. päivä seksiä, ja hedelmöittyminen esim 12. päivä, on ihan mahdollista, ettei positiivinen tulos näy vielä 26. päivä, vaikka olisitkin raskaana.

Kiitos vastauksista. Tiedän kyllä että vois odotella menkkoja rauhassa mut nyt erityinen tilanne ja olen aika malttamaton ja haluttais jo testailla.. Ehkäpä testaan jo tällä viikolla ja sitte vaikka ens viikolla uudelleen. Tiedän kyllä että ei välttämättä vielä edes näkyis. Otan sen riskin. Ja ei haittaa "tuhlata" testejä kun niin monta niitä löytyy :)
T. hemer

Himotestaajat testaavat joka päivä ovulaatiosta eteenpäin useammalla eri merkkisellä testillä, vaikka tietävätkin, ettei vielä silloin mitään voikaan näkyä. Testaa siis ihan vapaasti juuri silloin, kuin sinua huvittaa.

Ja vaikka siitä plussa tulisikin, ei ole mitään takuita, että raskaus jatkuisi, koska noin 15% (eli noin joka kuudes) kliinisesti todetuista raskauksista päättyy keskenmenoon. Suurin osa keskenmenoista tapahtuu ensimmäisten 12 viikon aikana, ja siksi mm. neuvola ei ota sinua edes vastaan ennen 8. viikkoa.

Eli vaikka testi olisi plussa 14. päivänä ovulaation jälkeen, se voi ihan hyvin olla nega siitä muutama viikko eteenpäin, koska raskaus ehti jo päättyä.

Yhteistyössä