Milloin ratasosaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puoli istuvaan asentoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puoli istuvaan asentoon

Vieras
HEI,
Mietiskelin tässä että milloin oletta vauvan laittaneet yhdistelmävaunujen ratasosaan puoli-istuvaan asentoon? Eli nostaneet yhdenpykälän selkänojaa ylöspäin, silloinhan asento on melkein kuin sitterissä. Tiedän kyllä että vauvaa ei saisi tukea ennen puolta vuotta istuvaan asentoon.

Entä kuinka istuvassa asennossa uskaltaa alle puolivuotiasta pitää sitterissä...itselläni on vielä sitteri vain yhden ylempänä kuin makuuasento. En ole yhtään uskaltanut nostaa vaikka 4kk ikäinen vauvani siinä kovasti itse vääntää itseään istuvampaan asentoon.

En tiedä mikä virallinen suositus on, mut meidän tasan 5kk matkaili puoli-istuvassa asennossa rattaissa viikko sitten ja sitterissä on puoli-istuvassa asennossa ollut jo varmaan 1,5kk sitten. Pakko, kun herra punnertaa muuten koko ajan itseään ylös.

Kyllä rattaisiin voi siirtyä heti kun vauva itse pyrkii ylös, kunhan ei täysin istuvaan asentoon laita. Se puolen vuoden suositus koskee nimenomaan sitä oikeasti istuvaa asentoa esim. syöttötuolissa. Eihän vauvaa sylissäkään maaten väkisillä pidetä, jos haluaa ylös.

Mä myös samoilla linjoilla puh:in kanssa.
Meillä on pidetty yhdistelmissä puoli-istuvassa asennossa 4-5kk lähtien koska itse sylissäkin punkesi istumaan. Tuo puoli-istuva asentohan on tosiaan melkein sama kun kaukalossakin olis joten ei käy selän päälle. Eri asia jos täysin pystyyn laittaa istumaan. Sillain en vielä laittas rattaisiin puolivuotiastakaan jollei ilman tukea osaa istua muutenkaan.

Yhteistyössä