Milloin ruuhkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytyksessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytyksessä

Vieras
Hei, rupesin miettimään, milloin mahtaa olla ruuhkaisin aika synnytysosastoilla eli milloin vauvoja syntyy tilastollisesti eniten? Vai onko tuollaista mahdotonta sanoa? Itse synnytän syyskuussa (jos kaikki menee hyvin) ja mietin, mahtaako kättärillä olla silloin ruuhkaa vai hiljaista...

Jostain just luin, että jokunen vuosi sitten tehtiin juhannusvauvoja. Elikkä olivat saaneet alkunsa juhannuksen aikoihin ja syntyivät maaliskuussa.
Nykyinen suuntaus on, että pikkujoulujen aikoihin saatetaan alulle ja nää vauvat syntyvät sitten elo-syyskuussa.
Itsekin odotan ""pikkujouluvauvaa"".

Meille tulee uuden vuoden vauva kun syntyy lokakuussa. Tai luulen, että pikemminkin loppiaisvauva on kyseessä kun ultrassa tarkistetaan la.

Eli lomat taitaa olla niitä aikoja kun eniten lapsia laitetaan alulle.
Manna

Täysikuun aikaan kuulemma on aina eniten synnyttäjiä, kun katsotaan kuukausitilastoja. Täysikuuhan osuu usein keskelle kalenterikuukautta. Jostain syystä se saa aikaan synnytyksen herkemmin kuin muuna aikana kuusta.

itse synnytin 2vuotta sitten elokuussa ja tosi ruuhkaista kyllä oli...huoneet ahdettu täyteen äitejä ja vauvoja! Nyt olen sitten taas menossa synnyttämään elokuussa...

synnytin juhannuksena esikoisen ja ruuhkaa oli!
Toinen syntyy syyskuussa et saas nähdä kuinka käy.
Jossain lehdessä oli jokin aika sitten tilasto tästä syntyvyydestä niin taisi olla maaliskuu kun oli ruuhkaisin.

Maaliskuu on tosiaan tilastollisesti se ruuhkaisin, mut kyllä täälläkin tutut on valitelleet eniten heinä/elokuun ruuhkaisuudesta. Ilmeisesti henkilökuntaa on just sillon lomalla eniten eli sekin kai vaikuttaa.

Juuri tulin paikallisesta keskussairaalasta (tän alueen ainoa synnytyssairaala) ja kertoivat, että maaliskuu ja lokakuu on ne parinteisesti vilkkaimmat kuukaudet. Maaliskuu kuitenkin se ykkönen.

Maaliskuussa syntyvät ne juhannuksena alulle pannut ja lokakuussa ne uuden vuoden lupauksen jälkeen ;)

itselläni LA lokakuussa joten sitten nähdään onko ruuhkaa

Maaliskuu ja kesäkuu lienee ainaki ruuhkaisia. Itse sain tytön viime kesänä. Laskettu aika oli 17.6. Onneksi syntyi neljä päivää aiemmin, kun juuri se 17. päivä tuntui olevan meidän sairaalassa aivan hirmu ruuhkainen.

Mutta siis tilastollisestikin se kesäkuukin on ruuhkainen ,eikä vaan mutu-tuntumalla. :o)

Meillä päin kuulemma elokuussa alkuunsaatettuja lapsosia odotellaan nyt paljon... eli toukokuulla about syntyy... Mulle sanoivat neuvolasta, että on niin vuosikohtaista ja paikkakuntakohtaista, että ei ihan voi sanoa yhtä tai kahta kuukautta pelkästään...

Meidän kaupungissa kuulemma on nyt normaalia enemmän odottajia joiden la touko- ja kesäkuussa. Meitä onkin perhe- ja synnytysvalmennuksessa paljon. Kuulemma ruuhkautuu synnäri kesällä.. Toivottavasti ei tarvii käytävällä ponnistaa ;)

Taitaa jonpi kumpi mannoista olla sekaisin Jos la. lokakuussa niin kuinka voi tulla uuden vuoden tai loppiaisen vauva??
No jokainen tavallaan, saipahan nauraa makoisat naurut :)

En nyt lukenut muiden kommentteja, mutta juuri muistaakseni viime viikolla oli lehdessä juttua, että nykyään ruuhkaisinta on heinä-elokuussa. Ihmiset tarkoituksella ajoittavat sen mukaan lapsen saannin kesään, jotta voivat kikkailla kesälomien kanssa. Huooh... Ei ymmärrä tuota kikkailua tällaisilla asioilla sitten ollenkaan.
Itsellä LA elokuun alkupuolella ja vähän pelottaa että kuinka ruuhkaista sitä sitten on.

Ne ruuhkatkin on sitten usein pistemäisiä, eli joku päivä on tosi rauhallista, ja sit taas seuraavana päivänä on salit täysiä, eli periaatteessa ruuhkaan voi joutua ihan koska vaan tai olla joutumatta, tuurista kiinni.

No eiköhän se ihan noin mene. Tammikuussa alulle laitettu vauva syntyy yleensä lokakuussa. Taisit nyt vähän sekoittaa... (Jos et hokannut, että täällä puhuttiin pikkujouluvauvoista, jotka syntyy kesällä niin samalla logiikalla lokakuussa syntyneet voi sitten olla niitä loppiaisvauvoja ;))

Jostain luin juttua, että nykyään ihmiset tähtää synnyttävänsä lapsen kesällä eli lopettavat pillereiden syönnin niin että lapsen la olisi kesäkuussa ja sitten siinä olisi muutaman kuukauden ""heitovara"" jos sattuu ettei heti tärppääkään.
Kesäajankohta olisi suosittu siksi että kesällä yleensä on pidemmät lomajaksot ja miehillä on silloin tuplasti lomaa, koska on kesäloma + isyysloma.

Uskomatonta!! Miten voidaan lapsen syntymällä noin kikkailla! Toiset eivät saa lasta vaikka kuinka yrittäisivät ja muut sitten pelkällä kikkailulla että voivat pitää ""megalomaanisen"" kesäloman!! Näille äideille toivon kyllä sellaista koliikkivauvaa etteivät vauvan huudolta edes tajuta onko kesä vai talvi...
Ketkä eivät lasta saa, olisivat varmasti ikionnellisia mistä tahansa vuodenajasta...

Sori, meni vähän asian vierestä mutta on meitä moneksi...

KYS:n kätilöä oli vast´ikään haastateltu täällä paikallissanomalehdessä, ja hänen mukaansa nykyään ei enää heillä ainakaan ole mitään tiettyä ruuhkakuukautta. Viime vuonna oli muistaakseni ollut ruuhkaista aikaa heinä-elokuu, mutta tasaisesti oli lapsia syntynyt pitkin vuotta.
Itse synnytin viime elokuussa ja juu, täyttä oli huoneissa!

Yhteistyössä